Gå til innhold

Dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betalere dere dagmamma pr.mnd?

Jeg betaler 4000 pr. mnd, men dagmammaen ymtet frempå i dag at satsen var gått opp.

Hun er dagmamma for 3 barn, ingen søsken, og har da 12 0000 skattefritt pr. mnd.

Vel, hvor mye betaler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan ymte frampå at det koster å bli tatt for skatteunndragelse?

Skrevet

Som gjest foran her skriver så er det ikke skattefritt å være dagmamma. Man må være selvstendig næringsdrivende etter det jeg har forstått og betale forhåndsskatt.

Skrevet

Mange steder er vel vanlig dagmammapris kontantstøtte + makspris i barnehagen, pluss evt matpenger.

Men jeg ville som gjest her sier ymtet frempå at det er ulovlig å unndra skatt slik hun gjør. Også ville jeg begynt å lete etter hvit dagmamma, da jeg ikke vil være med på å bygge oppunder livsgrunnlaget for sort arbeid.

Skrevet

Hvordan gjør en det når en betaler hvit da? Og hvor mye pr. mnd?

Skrevet

Da jeg var dagmamma i 2001, så tok jeg 4000 kr for full uke, man-fredag 07.30-15.30, altså en sats på 200 kr dagen.

Foreldrene til barnet hadde da med seg bleier og eventuell mat utenom det vanlige (middagsglass, fruktpureer ol.)

Jeg regner med at prisene nå, 9 år etter har gått opp??

200 kroner dagen (8 timer, 20 kr. timen) for å passe et annet barn enn sitt eget, er vel i underkant av hva som er OK?

Bare tenk på hvor mye som evt betales pr time i barnevakt nå for tiden... En ungdom ville neppe ha sittet barnevakt i 4 timer for 100 kr? (Det var et eksempel for å sette ting litt på spissen)

Jeg vet ikke helt hva som er makspris i barnehagen nå, men om dere skal betale ei "hvit" daggmamma, så tror jeg dere må ut med mye mer enn 4000 kr måneden.

Skrevet

Bare 4000 i mnd? Jøss det må være billig ja.

Hadde dagmamma for 9 år siden jeg også og betalte dengang 4000 i mnd. Så prisene må ha gått opp siden den gang vel ?!?!

At hun ymter på om mere så skjønner jeg det veldig godt.

Hvit dagmamma vil bli mye dyrere ja.

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet
Bare 4000 i mnd? Jøss det må være billig ja.

Hadde dagmamma for 9 år siden jeg også og betalte dengang 4000 i mnd. Så prisene må ha gått opp siden den gang vel ?!?!

At hun ymter på om mere så skjønner jeg det veldig godt.

Hvit dagmamma vil bli mye dyrere ja.

Vil bare påpeke at det ikke bare er dagmammaen som kan straffes for å jobbe svart, men også de som kjøper svart arbeidskraft kan risikere fengsel. Så jeg ville ikke godtatt at dagmammen jeg brukte ikke betalte inn skatt iallefall.

[email=http://e24.no/lov-og-rett/article3445729.ece]undefined

Skrevet

Vi betaler kr 35 pr time for vår dagmamma. Prisen inkluderer da mat. Vi betaler hvitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...