Britt Banditt Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #21 Del Skrevet 18. januar 2010 Så terminen din er egentlig 9 juni? Min er 3. juni så da er det vel 6 dager mellom oss, dvs du skal vel være 20+1 idag da? Husk at de regner svangerskapslengde 40+3 nå Og tickerne går etter amerikansk svangerskapslengde som er 40 uker, så da må du sette datoen 3 dager frem for å få riktig uker og dager Hehe, kanskje det? Jeg går egentlig bare ut i fra det jeg fikk beskjed om på ultralyd, skulle da vært 19 uker (var fredag 8 januar, samme som deg ), men ble satt tilbake 3 dager, og fikk ny termin 9 juni, og beskjed om at jeg var 18+4. I følge babyverden er jeg også 20 uker på vei, men har hørt at disse terminkalkulatorene regner annerledes? :klø: Du er nå 20 uker på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 14. september 2009 Hjertet begynner å slå: 9. oktober 2009 Embryoet beveger seg: 2. november 2009 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 9. november 2009 Alle indre organer er ferdig formet: 9. november 2009 Risikoen for spontanabort avtar: 23. november 2009 Kvalmen avtar for de fleste: 30. november 2009 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 7. desember 2009 Fosteret svelger og tisser: 21. desember 2009 Tid for ultralyd: 28. desember 2009 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 4. januar 2010 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 18. januar 2010 Fosteret begynner å høre: 8. februar 2010 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 8. mars 2010 Mange fostre legger seg med hodet ned: 12. april 2010 Svangerskapspermisjonen begynner: 19. mai 2010 Antatt termindato: 9. juni 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 18. januar 2010 #22 Del Skrevet 18. januar 2010 Hehe, kanskje det? Jeg går egentlig bare ut i fra det jeg fikk beskjed om på ultralyd, skulle da vært 19 uker (var fredag 8 januar, samme som deg ), men ble satt tilbake 3 dager, og fikk ny termin 9 juni, og beskjed om at jeg var 18+4. I følge babyverden er jeg også 20 uker på vei, men har hørt at disse terminkalkulatorene regner annerledes? :klø: Da jeg var på ul ble jeg flyttet 2 dager frem, altså fra 5. juni til 3. juni.. Da sa hun jeg var 19+4 (Altså det skulle da være 1 uke mellom oss) Men mellom 3. juni og 9. juni er det jo bre 6 dager? :klø: Legger jeg inn første dag i siste mens i den kalkulatoren på babyverden så får jeg at jeg er 20+5 idag, og det er jo 2 dager feil. Går jeg utifra termin, som er 3. juni så får jeg 20+6, altså 1 dag feil :/ Og det vil vel si den ene dagen ekstra de legger til i svangerskapslengden nå tror jeg :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #23 Del Skrevet 18. januar 2010 Prøver å legge inn bilder (ikke gjort dette før..) Får virkelig håpe det blir ei jente da, siden vi har så mye rosa På bildet er jeg 19+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 18. januar 2010 #24 Del Skrevet 18. januar 2010 Så mye fint! :rødme: Har samme fleecedressen bare i lyseblå, og den ene bodyen helt til høyre i det første bildet Og fiiiiiin babymage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #25 Del Skrevet 18. januar 2010 Da jeg var på ul ble jeg flyttet 2 dager frem, altså fra 5. juni til 3. juni.. Da sa hun jeg var 19+4 (Altså det skulle da være 1 uke mellom oss) Men mellom 3. juni og 9. juni er det jo bre 6 dager? :klø: Legger jeg inn første dag i siste mens i den kalkulatoren på babyverden så får jeg at jeg er 20+5 idag, og det er jo 2 dager feil. Går jeg utifra termin, som er 3. juni så får jeg 20+6, altså 1 dag feil :/ Og det vil vel si den ene dagen ekstra de legger til i svangerskapslengden nå tror jeg :klø: Hehe, blir ikke helt klok på dette, jeg altså I går var forresten første gang noen spurte om jeg var gravid Hadde vært ganske flaut for han om jeg ikke var det (Samboren min dreit seg ut på den en gang, møtte en bekjent, som fortalte at de skulle ha barn, han sier; "Ja, jeg ser det", mens hun sier tilbake; "Vi skal adoptere" ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #26 Del Skrevet 18. januar 2010 Så mye fint! :rødme: Har samme fleecedressen bare i lyseblå, og den ene bodyen helt til høyre i det første bildet Og fiiiiiin babymage Tusen takk for det :rødme: Ja, den fleecedressen er kjempemyk og deilig, og dessuten var det 50% på den Har handlet det meste på salg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 18. januar 2010 #27 Del Skrevet 18. januar 2010 Hehe, blir ikke helt klok på dette, jeg altså I går var forresten første gang noen spurte om jeg var gravid Hadde vært ganske flaut for han om jeg ikke var det (Samboren min dreit seg ut på den en gang, møtte en bekjent, som fortalte at de skulle ha barn, han sier; "Ja, jeg ser det", mens hun sier tilbake; "Vi skal adoptere" ) Nei ikke jeg heller, men utifra meg og min termin så skal du være 20+1 idag (greit for deg å kunne plusse på en dag da ) Hihi, jeg har bestemt meg for at dersom noen spør om jeg er gravid (når jeg har kommet litt lengre da og har skikkelig mage, så skal jeg svare "Nei, jeg har bare begynt å smugle vannmeloner jeg" Uff, stakkars samboeren Gleder meg til vi kan ta i bruk alt babytøyet jeg :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #28 Del Skrevet 18. januar 2010 Nei ikke jeg heller, men utifra meg og min termin så skal du være 20+1 idag (greit for deg å kunne plusse på en dag da ) Hihi, jeg har bestemt meg for at dersom noen spør om jeg er gravid (når jeg har kommet litt lengre da og har skikkelig mage, så skal jeg svare "Nei, jeg har bare begynt å smugle vannmeloner jeg" Uff, stakkars samboeren Gleder meg til vi kan ta i bruk alt babytøyet jeg :rødme: Kanskje jeg skal adoptere den vannmelon-forklaringen Gleder meg også, føles fortsatt fryktelig lenge til, men det går vel fort, tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 21. januar 2010 #29 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Jeg sliter også med hvor langt på vei jeg egentlig er! Og det er bare en dag om å gjøre her også.. Min menstermin var 23. juni, men etter tidlig UL ble jeg satt tilbake 4 dager. Da kan man jo altså legge til 4 dager og få ny termin 27. juni. Da jeg var på UL var jeg (etter at hun satt meg tilbake) 6+0.. Da jeg var på UL her om dagen var jeg 17+5, men da fikk jeg ny termin satt til den 25. juni, altså to dager lenger på vei enn forrige UL. Da mente hun at jeg var 18+1 dag på vei, men 17+5 pluss to dager er da 18+0, og ikke 18+1 eller?? Blir så forvirret av dette her... Hadde gledet meg til endelig å få vite akkurat hvilken dag jeg er på. Det er jo ikke så viktig med den ene dagen, men er irriterene allikevel.. Tickeren min stemmer ikke, bare så det er sagt. Endret 21. januar 2010 av Bestee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #30 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg sliter også med hvor langt på vei jeg egentlig er! Og det er bare en dag om å gjøre her også.. Min menstermin var 23. juni, men etter tidlig UL ble jeg satt tilbake 4 dager. Da kan man jo altså legge til 4 dager og få ny termin 27. juni. Da jeg var på UL var jeg (etter at hun satt meg tilbake) 6+0.. Da jeg var på UL her om dagen var jeg 17+5, men da fikk jeg ny termin satt til den 25. juni, altså to dager lenger på vei enn forrige UL. Da mente hun at jeg var 18+1 dag på vei, men 17+5 pluss to dager er da 18+0, og ikke 18+1 eller?? Blir så forvirret av dette her... Hadde gledet meg til endelig å få vite akkurat hvilken dag jeg er på. Det er jo ikke så viktig med den ene dagen, men er irriterene allikevel.. Tickeren min stemmer ikke, bare så det er sagt. Hehe, kanskje det bare er jordmora som var dårlig i hoderegning? Vil tro at du skulle vært 18+0 den dagen ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #31 Del Skrevet 22. januar 2010 Akkurat nå sitter jeg og kjenner at hun sparker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 22. januar 2010 #32 Del Skrevet 22. januar 2010 Akkurat nå sitter jeg og kjenner at hun sparker Er det ikke fantastisk? :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #33 Del Skrevet 22. januar 2010 Er det ikke fantastisk? :rødme: Jooo :rødme: Får nyte det nå, før det er så harde spark at vi ikke får sove osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #34 Del Skrevet 28. januar 2010 Fæææælt til sparking da.. ! Ser magen bevege seg, det er ganske rart! Begynner å bli skikkelig ille i bekkenet Får liksom ikke gjort noe annet enn å kanskje dra på butikken, og selv da er jeg så sliten at jeg ikke får gjort noe mer den dagen Lurer på hvor lenge jeg klarer å være i full jobb.. Enda godt at jeg ikke har en fysisk krevende jobb, hvis ikke hadde jeg ikke klart det i det hele tatt nå hvertfall! Nå skal jeg lage middag! Marinert kalkunfilet med ris og salat! Nam nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 29. januar 2010 #35 Del Skrevet 29. januar 2010 Kommer noen kraftige knuffinger her også, blir nok gøy mot slutten når man kan se omrisset av føtter utenpå magen Høres ikke godt ut med bekkenet! Foreløpig har jeg sluppet unna det verste, litt småvondt om jeg blir sittende for lenge bare Den middagen hørtes veldig veldig god ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #36 Del Skrevet 29. januar 2010 Kommer noen kraftige knuffinger her også, blir nok gøy mot slutten når man kan se omrisset av føtter utenpå magen Høres ikke godt ut med bekkenet! Foreløpig har jeg sluppet unna det verste, litt småvondt om jeg blir sittende for lenge bare Den middagen hørtes veldig veldig god ut Da er du heldig (men misunner deg ikke kvalmen Er ikke så kvalm lenger jeg, bare når jeg er veldig sulten). Ja, middag var veldig god også! I dag blir det taco Kanskje ut og kjøpe nytt stuebord i dag også, jeg hater glassbordet til samboeren min (glassbord er no herk!). Får nesten se hva jeg orker. Ganske sliten i bekkenet nå I dag var jeg oppe ti på halv seks. Var passe trøtt når jeg skulle kjøre til jobb. Måtte faktisk stoppe et kvarter og sove :søvn: MEN NÅ ER DET HELG! OG I MORGEN SKAL JEG SOVE LENGE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 31. januar 2010 #37 Del Skrevet 31. januar 2010 Du flytta tickeren en dag frem ser jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #38 Del Skrevet 31. januar 2010 Ja, eller .. Den stemmer nå litt av dagen, uavhengig av hvor langt jeg er på vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 7. februar 2010 #39 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei Hvordan står det til med deg og den lille jenta i magen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #40 Del Skrevet 7. februar 2010 Har blitt syk (forkjølet) så er litt stusselig her Får bare satse på at jeg ikke får feber. Må innrømme at jeg begynner å bli litt lei av å gå gravid, det er kjempekoselig på en måte, med spark og sånt, men dette bekkenet.. Vondt i beinet også nå.. Æsj! Er så lei av å ikke klare å gjøre dagligdagse ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå