Gå til innhold

Snuppa vår er endelig her

Britt Banditt

Anbefalte innlegg

Tusen takk alle sammen :rødme:

Sitter her med henne nå, kom hjem i går kveld :hjerte:

Skriver mer senere, litt dårlig tid nå, og unge på armen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å vite du sitter med hun i armene dine nå og kommet hjem treffer hormonene mine i dag :sukk:

gleder meg også over å høre fødselshistorien

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, kanskje jeg får fem minutter til å skrive nå :fnise:

På torsdag sånn i syv-tida satt vi og så på tv. Begynte å få vondt mens jeg pratet med mamma i telefonen, men tenkte at det var sikkert ingenting. Sånn ca fem minutter etterpå får jeg vondt igjen, så vondt fem minutter etter der igjen, og så går jeg på do, og da går en del av vannet, så jeg sier til samboer at jeg tror vi må dra på sykehuset. Vi drar med en gang, og på vei til sykehuset fortsetter riene med 3-4 minutters mellomrom :overrasket: Er inne på sykehuset ca 20.20, og blir tatt CTG på, og deretter får vi komme inn på fødestua kanskje en halvtime etterpå. Riene fortsetter å komme raskt etter hverandre, men jeg har bare ca 3-4 cm åpning. Får lystgass og akupunktur, og beskjed om at epidural får man først ved ca 5-6 cm. Blir sjekket igjen etter en stund med rier (hadde ikke sett for meg at det skulle være så vondt :sjenert:), og har da 8-9 cm, så det gikk fort, ba da om epidural, men jordmor ville ikke gi meg, fikk bare lokalbedøvelse. Like etter det igjen får jeg lov til å begynne å presse, og 01:09 på natta var hun ute :hjerte:

Rart med det, mens det sto på så var det så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, men etter hun kom ut så var det omtrent glemt med én gang :hjerte:

Sliter en del med ammingen, har ikke fått i gang noe før i går (og har fortsatt veldig lite), så derfor gikk hun ned en del de første par dagene, så må nå amme, så pumpe og så gi MME hver tredje time, hele døgnet. Alt sammen tar ca 1,5 time, så da blir det 1,5 time til å gjøre andre ting, som å sove. Utrolig slitsomt, men det er heldigvis bare en overgangsperiode.

:kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awwwwwww det høres ut som det var ganske fort gjort, men jeg gråter nesten her over den følelsen du mener du fikk etter det var ferdig....at du hadde glemt hele greie :rødme:

Amming tar kanskje bare litt tid å få til, håper det går bedre med hver dag :)

Lykke lykke til fremover, nå gleder jeg meg masse til slutten av august :rødme:

Blir så rørt av tanken at du har faktisk jenta i dine armer :sukk: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss... det var jenta si som kom i ekspress fart ja, men av en eller annen grunn synes jeg det hørtes bedre ut enn 17 timer liksom.... hvordan var fargene hennes? Som dere trodde? tenker på håret etc :) Øynefargen kommer jo ikke før senere i grunn :)

Er så deilig å lese at du skriver at det var VONDT!!! for er liksom ikke så mange som snakker om det... man vet jo det, men liksom ingen som sier noe spesilet om det.... men huff.. gruer meg for det jeg....

7 jobbe dager igjen så er det permisjon her :)

Kjipt med den ammingen, men sånn er det... inge fasit på det, som jeg sier... jeg tar det som det kommer, får jo ikke gjort det på noen annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kom i ekspressfart ja ;) De sa det var en veldig rask fødsel for førstegangsfødende. Hadde heldigvis en kjempeålreit jordmor :)

Lystgass hjalp faktisk en del på når riene kom, man får i det minste konsentrert seg om å puste riktig. Hadde jeg ikke fått det engang så hadde det nok vært verre.

Hun har masse mørkt hår, omtrent alle har vel kommentert hvor mye hår hun har :fnise:

Nå skal vi sove, i én time, så er det opp igjen :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma sa din fødsel hørtes ut som når hun fødte meg......vannet gikk og 4.5timer senere var jeg ute.....var ikke tid til noe smertestillende da.....

hihi blir vel våken netter fremover hos dere...alt har sin sjarm vel :) og masse mørkt hår :rødme:

Hvordan har pappaen det forresten??er vel stolt tenker jeg!

Kan jeg spørre siden hun kom så fort om du revna noe og måtte sys? Mamma sa hun måtte klippes da, men mente det var vel mye bedre en å revne :(

Jeg skal drømme meg bort til august jeg...gleder meg å møte snuppa mi også!

p.s. kan ikke annet si en NYDELIG NYDELIG NYDELIG med mørkt hår :rødme:

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en flott fødsel :jepp:

Og hun høres kjempe flott ut med mye mørkt hå :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunetes have more fun ;):tommelopp:

Tror jeg får den mørkhåra tater ungen selv jeg :fnise: jeg hadde masse hår da jeg kom til verden, så W får det nok også. Kommer det ei blond ei så skal jeg gratulerer og si at kjære har sterke gener :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha enig med deg Devilina....blir det blondt hår og blå øyne her så ler jeg meg i hjel....gubbene våre foretrekker brunetter da vettu :lur: Så det er jo bare fint!!!

Innom må vi og skravle litt mens jeg veeeet du har masse å gjøre om dagen Linelia ;) Kommer nok til å ha masse spm til deg om noen uker :fnise: Håper forresten det går bedre med ammingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre siden hun kom så fort om du revna noe og måtte sys? Mamma sa hun måtte klippes da, men mente det var vel mye bedre en å revne :(

Har bare en arm å skrive med, unge på den andre, og straks i seng, så svarer bare på dette akkurat nå;

Revna ikke og ble ikke klippet, men fikk "skrubbsår", fikk tre sting (tror jeg). De sa det gikk veldig bra fordi jeg sluttet å presse når jeg ble bedt om det.

Nå er det natta :)

Takk for alle gratulasjoner :klemmer:

Skriver mer når jeg får tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare en arm å skrive med, unge på den andre, og straks i seng, så svarer bare på dette akkurat nå;

Revna ikke og ble ikke klippet, men fikk "skrubbsår", fikk tre sting (tror jeg). De sa det gikk veldig bra fordi jeg sluttet å presse når jeg ble bedt om det.

Nå er det natta :)

Takk for alle gratulasjoner :klemmer:

Skriver mer når jeg får tid ;)

Så heldig da, kanske lurt å høre med de når man skal slutte å presse :sjenert: men skrubbsår høres jo ikke akkurat behagelig ut...men er nok verdt det in the end tenker jeg :rødme:

Du, vi skjønner ganske så godt at du ikke klarer å skrive eller skrive mye :klem: Håper ellers du nyter tilværelsen som nybakt mor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :vinke:

Går bedre nå, litt mer søvn osv., men sliter med en fæl hodepine som virker som om den blir verre rett etter amming :sukk: Prøvde å google litt, men fant ikke noe om det.

Jenta vår er veldig flink og sover om natta ihvertfall, våkner cirka hver tredje time og vil ha mat, men sovner igjen etterpå :søvn:

Får komme meg ned og lage middag mens hun sover vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag nå? :ler:

Men godt hun sover som bare det etterpå da... håper bare hun fortsetter sånn ;) Hørte senest i dag at det liksom bare var de første 2-3 ukene de var sånn før de ble litt mere bestemte... men... er vel individuelt vel.

Hva heter hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!!!

så heldig da at hun sover godt!!

Angående hodepinnen din: Lite søvn, stress, hormoner kan være noen av årsakene.....

jeg googlet litt på engelsk da...men denne her virker som det kan være en forklaring....si om du ikke skjønner det ;)

"A very uncommon complaint is headaches and breastfeeding. Though it is very rare, there is a known condition that links headaches and breastfeeding. Some women react to the release of the hormone, oxytocin, with a headache. The hormone, oxytocin, is released and causes the contraction of milk ducts and the “let-down” of breast milk. Oxytocin is the same hormone released during the female orgasm and the same hormone responsible for initiating labor contractions during childbirth. According to Dr. Ruth Lawrence, author of, A Guide for the Medical Profession, breastfeeding headaches may subside while nursing, after the surge of oxytocin has slowed down."

Tipper det er noe som går over etterhvert, hvis ikke hadde jeg pratet med legen/helsestasjon :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...