Gjest Tidligere kunde. Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Hvilke muligheter har jeg som forbruker når butikken jeg handlet i ikke svarer på tlf. eller e-mail. Jeg har tidligere blitt skuffet om og om igjen av Elkjøp, så denne gangen skulle vi velge noe annet. I romjula var jeg med ut og kjøpte en liten LCD TV som et av barna skulle få ha på rommet sitt. Den skal brukes som en kombinasjon av TV og PC skjerm. Vi betalte et depositum da de ikke hadde skjermen på lager, men vi skulle hente den idag. Nå viser det seg at butikken ikke svarer på tlf. (har forsøkt å ringe 6-7 ganger iløpet av dagen). Hovedkontoret har forsøkt å sende mail til butikksjefen, men han svarer ikke på mail heller (selv om mailen tydligvis kommer frem). Jeg ser for meg at butikken kansje er konkurs (tror ingen butikker er så sløve at de ikke svarer på tlf./mail iløpet av en hel dag). Skal jeg i så tilfelle anse depositumet jeg betalte til Elprice som tapt ? Er det noen som kjenner en kjede som er SERIØS (kansje tar noen undrelapper mer betalt men besvarer forespørsler) ? Jeg ser for meg at vi avskriver depositumet vi betalte til Elprice og velger en annnen leverandør (men fortsatt ikke Elkøp). Råd ønskes.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Kanskje de bare har stengt p.g.a. varetelling?
feuerstein Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Har aldri hatt problemer med komplett.no, i løpet av ørten år og mange handler har jeg opplevd feil to ganger. Det ene var et produkt med en defekt som viste seg et par dager etter utpakking, det andre var rett og slett feil vare, i begge tilfeller fikk jeg kontakt med dem umiddelbart og utmerket behandling.
Gjest megvel Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Med tanke på at de sannsynligvis har butikken stappfull med kunder så er det ikke rart de ikke svarer på telefonen! Jeg vet at jeg ville prioritert kundene i butikken fremfor en telefon. Stikk heller ut og hent TVet ditt du.
Miko Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Jeg ser for meg at butikken kansje er konkurs (tror ingen butikker er så sløve at de ikke svarer på tlf./mail iløpet av en hel dag). Skal jeg i så tilfelle anse depositumet jeg betalte til Elprice som tapt ? Jo dessverre - mange. Og nei; depositumet skal du selvsagt ha igjen. Ringer du dem på dette nr.: 05007?
Fortunatus Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 er mye enklere å få kontakt hvis du møter opp i butikken! Det er de kundene som blir prioritert først Er jo helt sikkert endel bytting og gavekort og salg som skal benyttes i disse tider.
Kjetil S. Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Jeg sendte en gang en klage-epost til den lokale Elkjøp-butikken, med kopi til den skandinaviske direktøren, en journalist, forbrukerrådet og TV2 hjelper deg, pluss et par til, og da ble det umiddelbart fart i sakene.
Snop Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tar sånn på vei fordi de ikke tar telefonen i dag. Avtalen var vel at du skulle hente den, ikke at du skulle ringe dem? Med andre ord har de ikke brutt noen avtale. For alt hva vi vet er ikke sjefen på jobb, eller det er fullstendig kaos der. Jeg vet at de på lørdag måtte "leie" inn ekstra folk her i området bare for å ta seg av kvitteringer fordi det var så masse folk.
LukaFrost Skrevet 4. januar 2010 #10 Skrevet 4. januar 2010 Du tror vel ikke at butikken er konkurs bare fordi at du ikke har fått svar i løpet av dagen? Prøv på nytt igjen i morgen.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Jeg sendte en gang en klage-epost til den lokale Elkjøp-butikken, med kopi til den skandinaviske direktøren, en journalist, forbrukerrådet og TV2 hjelper deg, pluss et par til, og da ble det umiddelbart fart i sakene. Jeg pleier å ringe direktører hvis ikke jeg får den hjelpen jeg ber om av hos kundetelefonen. Da får jeg hjelp, selvom de blir litt grinete noen ganger.
Christiane_W Skrevet 4. januar 2010 #12 Skrevet 4. januar 2010 Beklager om jeg virker frekk nå, men HALLOOOOO!!!!!!!!! De har vel sikkert hatt en skikkelig kaotisk dag (nyttårssalg og greier) og da er (forhåpentligvis) kundene som faktisk er i butikken viktigere enn de som henger på telefon eller driver å sender mail til butikksjefen. Dra i butikken, still deg i kø som alle andre og hent TV'n. Tviler sterkt på at butikken er konkurs og at du må avskrive depositumet selv om du ikke får svar på mail/telefon i løpet av en dag.
Cava Queen Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 Hvilke muligheter har jeg som forbruker når butikken jeg handlet i ikke svarer på tlf. eller e-mail. Nå viser det seg at butikken ikke svarer på tlf. (har forsøkt å ringe 6-7 ganger iløpet av dagen). Hovedkontoret har forsøkt å sende mail til butikksjefen, men han svarer ikke på mail heller (selv om mailen tydligvis kommer frem). Midt i disse nyttsår-salg tider så er det så mye kunder inne i butikken at de sikkert ikke får svart på telefon. At det skal være synonymt med dårlig service forstår jeg ikke. Avtalen er vel at du skal hente en skjerm der i dag - ikke at du skal ringe? Butikksjefen har ikke svart på en mail? Nei, alle rekker ikke å svare på mail samme dag som de får den. Det er ikke nødvendigvis dårlig service, bare et tegn på at dette er tiden på året hvor den typer butikker har mest å gjøre. Det er kanskje sånn at du har lyst til å ringe til butikken for å forvisse deg om at skjermen virkelig har kommet frem? Du burde avtalt med butikken at de ringte deg eller sendte melding når de fikk varen på lager. Det gjorde jeg med Elkjøp i høst da jeg skulle ha ny mobil. De hadde den ikke på lager men fikk den inn i løpet av en uke. Da de fikk den inn sendte de meg sms. Jeg har handlet både hos Elkjøp og Lefdal nå og fått god service begge steder. Jeg har handlet på komplett.no også, god service der også, selv om jeg en gang måtte "vente" på svar på en mail i hele 3 dager!
Gjest Floyd Skrevet 5. januar 2010 #15 Skrevet 5. januar 2010 Hvilke muligheter har jeg som forbruker når butikken jeg handlet i ikke svarer på tlf. eller e-mail. Muligheten da er vel å oppsøke butikken. Og dit skal du vel uansett for å hente tv'en? Eller må du prate med de før du henter den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå