Gjest Kvinne_26 Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har lyst å gå ned ca 4 kg, men er også interessert i å få muskler. Jeg har lest mye om dette, og tenkte å følge opplegg som jeg har sett hos en bodybuilder. Han hadde lagt ut en oversikt for hva en bør holde seg på dersom man vil gå ned i vekt, men også få muskler. Ifølge skjemaet hans så skal jeg person på min vekt, 65 kg (er 174 høy, tro meg, jeg har nok å gå på altså, 61 kg er min idealvekt) ha i meg 1600 kcal. Jeg trener ca 6 ganger i uka, mest kardio, styrke ca 2-3 ganger i uka. Jeg har varierende intensitet på kardioen nå for tiden, for jeg har rett og slett ikke energien til å trene hardt som jeg hadde før. Og jeg mistenker at det er paga kostholdet. (Har fulgt kostholdet i ei uke nå). Jeg driver fremdeles å prøver å finne ut hva som fungerer og ikke, for jeg vil gjerne finne en livsstil som passer meg, men dette fungerer ikke så bra føler jeg. Jeg er sulten hele tiden. Frokost: 60 g havregrøt blandet med 30g proteinpulver= 340 kcal Lunsj 1: (3 timer etter)1 pose (500g = 200 kcal med litt saus på)frossengrønnsaker med litt krydder/saus, varmet i micron. Lunsj 2: har hittil også bestått av det samme som frokost, men skal bytte den ut med egg/kjøtt tenkte jeg, for jeg blir ikke mett) Middag: stort sett 40% grønnsaker og 40% kjøtt og 20% fullkorns ris ( ca 500 kcal tilsammen) Kvelds: 2 havreknekkebrød med makrell i tomat for å få i meg omega 3 Mellom: Ca 10 kcal med rosiner for å dempe søtsuget. Dette blir ca 1600 i løpet av den dag, og fortsatt skriker magesekken Noen som kan gi meg noen ideer?
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Med det kostholdet og det aktivitetsnivået hadde jeg sultet ihjel (og jeg er en slank jente). Tror du fint kan øke inntaket, hvertfall til 2000, med det aktivitetsnivået vil du vel gradvis gå ned uannsett?
Gjest TS Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Med det kostholdet og det aktivitetsnivået hadde jeg sultet ihjel (og jeg er en slank jente). Tror du fint kan øke inntaket, hvertfall til 2000, med det aktivitetsnivået vil du vel gradvis gå ned uannsett? Åh, godt det ikke bare er meg! Jeg har spist mer før, og da gikk jeg ikke ned. Derfor tenkte jeg meg å spise mindre. Men da orker jeg jo ingenting og blir bare slten. Så jeg vet ikke helt:sjenert:
Gjest TS Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Spis mer fett. Mer fett? Fra hvilke næringskilder? Takk for svar!
Gjest TS Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har endret litt mer på matplanen min nå. Legger til 3 egg, ser det er litt fett i det. Så prøver jeg det ei uke til og ser hvordan det går Takk for tipsene!
kanel23 Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Du kan jo også prøve å legge til mer grønnsaker og mat med lite kalorier som fyller litt opp i magen. Kanskje det hjelper? Ser ut til at du spiser litt lite, sånn størrelsemessig, selv om kalorimengden kanskje er bra.
Gjest Sunn Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har endret litt mer på matplanen min nå. Legger til 3 egg, ser det er litt fett i det. Så prøver jeg det ei uke til og ser hvordan det går Takk for tipsene! Det er veldig lurt. Du kan også prøve å legge til litt nøtter, men bare litt. Det inneholder ganske mye kcal som du sikkert vet. Du kan jo også prøve å legge til mer grønnsaker og mat med lite kalorier som fyller litt opp i magen. Kanskje det hjelper? Ser ut til at du spiser litt lite, sånn størrelsemessig, selv om kalorimengden kanskje er bra. Hun kan gjøre det, men det er mye lurere å legge til litt fett. Fett vil gi en langvarig metthetsfølelser, mens kaloriefattige matvarer bare fyller opp i det man spiser dem.
Gjest TS Skrevet 4. januar 2010 #10 Skrevet 4. januar 2010 Det er veldig lurt. Du kan også prøve å legge til litt nøtter, men bare litt. Det inneholder ganske mye kcal som du sikkert vet. Hun kan gjøre det, men det er mye lurere å legge til litt fett. Fett vil gi en langvarig metthetsfølelser, mens kaloriefattige matvarer bare fyller opp i det man spiser dem. Tusen takk for et godt svar! Da prøver jeg meg med egg, og ser hvordan det går. Spiste det for en times tid siden, og ble mett, endelig ) Ikke noe særlig for sambo at jeg er sulten, for da blir humøret deretter også
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 jeg er og en av disse 'kroppsbyggerne'. spiser stort sett kjøtt, fisk, fet fisk, grønnsaker og salater, matvarer med lite stivelse. proteinpulver av type myse/whey er ikke optimal under vektnedgang, pga insulin stigningen det gir, er og et middelmådig proteinvalg, samt metter lite. om du må ha tilskudd, micellar casein eller egg protein. 4-6 serveringer med grønnsaker pr dag tror jeg stopper all sult. vær obs på at 'mye' trening hindrer muskelvekst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå