Gjest Dodgy Lady Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Mitt mål for det nye året er rett og slett å få bedre kondis. For noen år siden gikk jeg lett som bare det på fjelltopp etter fjelltopp. Nå blir jeg tungpusta av å hente posten... Jeg trenger noen tips til hvordan jeg skal gripe dette an. Sist jeg hadde god kondis gjorde jeg ingenting spesielt, da den aldri hadde vært riktig ille. Et år med tøffe studier og stillesitting har gjort sitt. Har noen kg ekstra fordelt rundt om på kroppen (4-5kg kanskje), men det er ikke noe som plager meg nevneverdig. Kondisen er problemet!! Jeg har ikke mulighet til å trene på treningssenter. Jeg pendler en time hver vei til/fra jobb. Arbeidsdagen blir derfor fra kl.06-17 cirka. Ønsker derfor ikke å trene på morgenen. Bør heller ikke starte for hardt, for da gir jeg opp med en gang (garantert!). Er i så dårlig form nå at for mye motgang gjør meg helt motløs Hva er det beste å gjøre? Turgåing, så trappe opp til jogging? Intervalltrening? Burde jeg skaffe meg et apparat jeg kan bruke hjemme? Bør styrketrening vere en del av planen? Hvor mange ganger i uka? Bør jeg lage meg en konkret plan jeg føler, eller trene når det passer best? Alle tips og synsinger mottas med takk!!
Aurela Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 (endret) Hvis du har en stillesittene hverdag vil vel det meste hjelpe. Hva med noe hurtig gange til å begynne med, så regulerer du bare tempo etter hva kondisen tåler. Hvis du f.eks. tar buss til og fra jobb kan du jo gå av på noen stoppestedere tidligere enn normalt, slik at du er ferdig trent når du kommer hjem. Etterhvert som hurtig gange ikke er så anstrengende lenger, kan du jo utvide med jogging eller annen trening du tror du vil like. Angående styrketrening så hjelper ikke det på kondisen, men det er allikvel godt for kroppen. Endret 4. januar 2010 av Aurela
Troyamin Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Intervalltrening i skogen. Jeg har ikke fått gjort særlig siste mnd, så jeg vet av erfaring at kondisen min blir bedre av å gå hurtig, så løpe, så gå igjen funker for meg. Å gå i skogen er mindre belastene for ryggen min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå