Chiyo Skrevet 7. januar 2010 #41 Skrevet 7. januar 2010 Det var ikke et mirakel, det var sånn det faktisk er for mange. Og ikke ta alt så personlig, selv om jeg hadde en fantastisk og fin utvekslingsopplevelse betyr ikke det at du må forsvare deg selv og sverte EF med nebb og klør Bare å akseptere at noen har gode historier å fortelle. Del 2 av setningen min var forøvrig ment på trådstarter, så igjen: ikke ta ting så personlig Tok det ikke personlig, men skjønte ikke hva du metne med at utveksling ikke er for alle. De som har triste historier.. det er jo ikke de som er problemet. Det var bare det jeg mente. Hadde jeg fått den hjelpen jeg trengte hadde jeg sikkert ikke dratt hjem. Kanskje jeg hadde hatt et kjempe fint år.
Gjest Chalatin Skrevet 21. januar 2010 #42 Skrevet 21. januar 2010 jeg er en jente på 15 år, snart 16, og jeg har UTROLIG lyst til å dra til USA 2vgs, men jeg er ikke sikker på hvilken organisasjon jeg bør velge -.- har tenkt en del på Speak, siden de har statsgaranti, men bryr meg ikke så veldig mye om de hvis de ikke er noe bra.. Jeg vil bare lære meg språket, få nye venner og få et år jeg ALDRI kommer til å glemme.. men hvis noen kunne svare meg, så hadde det vært veeldig bra (: har jo hørt skrekkhistorier jeg også: tanta mi hun kom til en gal vertsfamilie, og siden ikke organisasjonen (husker ikke hva den heter) gjorde noe med det, selv om hun prøde å si ifra, måtte hun flytte med familien til rektoren på skolen hun gikk på! Dette synes jeg bare blir helt galt! En som ikke skal ha noe med det å gjøre, må ta inn et nytt "familiemedlem" fordi hun ikke har noe annet sted hun kan bo!
Chiyo Skrevet 21. januar 2010 #43 Skrevet 21. januar 2010 jeg er en jente på 15 år, snart 16, og jeg har UTROLIG lyst til å dra til USA 2vgs, men jeg er ikke sikker på hvilken organisasjon jeg bør velge -.- har tenkt en del på Speak, siden de har statsgaranti, men bryr meg ikke så veldig mye om de hvis de ikke er noe bra.. Jeg vil bare lære meg språket, få nye venner og få et år jeg ALDRI kommer til å glemme.. men hvis noen kunne svare meg, så hadde det vært veeldig bra (: har jo hørt skrekkhistorier jeg også: tanta mi hun kom til en gal vertsfamilie, og siden ikke organisasjonen (husker ikke hva den heter) gjorde noe med det, selv om hun prøde å si ifra, måtte hun flytte med familien til rektoren på skolen hun gikk på! Dette synes jeg bare blir helt galt! En som ikke skal ha noe med det å gjøre, må ta inn et nytt "familiemedlem" fordi hun ikke har noe annet sted hun kan bo! Hei! Jeg ville vært veldig nøye med å velge. Jeg og mange av mine venner reiste med EF. De fleste hadde det ganske greit fordi de fikk en grei familie, men jeg hadde det helt jævlig og jeg fikk ikke hjelp. Jeg vil ikke anbefale de, mens andre kanskje ville gjort det. Kan ikke så mye om de andre. Men fortsett å spørre folk. Les alle brosjyrer og velg den du mener er best. Men som jeg har sagt før i denne tråden. Det finnes mange triste EF historier der ute. Man hører ikke så mye om dem, men det er mange.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå