Gjest Gjest_trine_* Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har ikke lest mange bøker i løpet av mitt liv, men plutselig fikk jeg lyst til å lese en bok å kose meg i vintermørket=) Jeg leste noen harry potter bøker for mange år siden og de synes jeg var kjempespennende, så jeg er ute etter slike type bøker! Spennende bøker man ikke kan legge ifra seg. Gjerne eventyr og fiksjon=) Noen som har et knallgodt eksempel!? Godt nyttår!!
cypress Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Hvis du likte Harry Potter, vil jeg absolutt anbefale House of Night-serien! De handler om ungdommer som går på en slags vampyrskole før de blir ordentlige vampyrer. Det er masse action og spenning, litt kjærlighet, og mye moro!!
~Maja~ Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Eragon-bøkene er også et godt alternativ. De er på en måte ''Ringenes Herre light'' og kjempespennende. Det er kommet 3 bøker (Eragon, Eldest (Den Eldste på norsk tror jeg) og Brisingr) og jeg venter i spenning på den fjerde og siste boken.
Vulpes Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 The Hitchhiker's Guide to the Galaxy er ufattelig morsomme bøker, og lettleste. Litt sær humor, men om den treffer deg vil du nok helt sikkert digge bøkene Ikke akkurat fantasy på samme måte som Harry Potter, men tenkte jeg i hvert fall kunne nevne dem. Ellers er jo Ringenes Herre helt konge i fantasybøkenes verden, men den blir kanskje litt tung om du ikke leser mye?
Mir Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 (endret) Hva med Charlaine Harris - Sookie Stackhouse bøkene ? Serien True Blood om vampyrer etc på tv er basert på disse bøkene.. gud jeg er så hekta... Jeg gleder meg til å gå igang med skolen igjen etter ferien og få tiden til å gå slik at sesongen starter raskere.. I mellomtiden skal jeg lese ferdig alle 10 bøkene.. Sorry for litt avsporing, men anbefales! Edit : heter også "The Southern vampire mysteries" .., Endret 4. januar 2010 av Mir
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Du kan lese: The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde. Den er en gammel klassiker og kjempe bra. Veldig spennende og pitte litt skummel synst jeg. Den er heller ikke noe særlig lang.
cowell Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Om du liker Harry Potter så må du lese Lyntyven! Jeg leste den ut for noen dager siden og kan nesten ikke vente til neste bok kommer. Les om den her: Bokkilden
~Maja~ Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Om du liker Harry Potter så må du lese Lyntyven! Jeg leste den ut for noen dager siden og kan nesten ikke vente til neste bok kommer. Les om den her: Bokkilden Jeg er godt i gang med bok nr. 3 nå (leser på engelsk). Veldig spennende.
Vulpes Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Du kan lese: The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde. Den er en gammel klassiker og kjempe bra. Veldig spennende og pitte litt skummel synst jeg. Den er heller ikke noe særlig lang. Leste den da jeg var rundt 12 år tror jeg (forenklet versjon), og ja - jeg ble redd :gjeiper: God bok!!
Chiyo Skrevet 4. januar 2010 #10 Skrevet 4. januar 2010 Du kan lese: The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde. Den er en gammel klassiker og kjempe bra. Veldig spennende og pitte litt skummel synst jeg. Den er heller ikke noe særlig lang. Den leser jeg også. Ooohh ja skummel!
Larsern Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Animal Farm og 1984 er gode, lettleste klassikere.
DDuck Skrevet 9. januar 2010 #13 Skrevet 9. januar 2010 Lucifers Evangelium av Tom Egeland er veldig spennende Men den går mer i krim/eventyr sjangeren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå