Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så utrolig slitt hår, pga bleiking og slettetang vil jeg tro.

Er det noen som har hatt helt ødelagt hår, men som har greid å reparere det uten å måtte klippe guttesveis?

Tenker på hårkurer osv...

Nå har jeg SKIKKELIG ødelagt hår, stråene bøyer seg og brekker..deler seg i tuppene...huff det ser ikke ut :tristbla:

Trenger en liten solskinnshistorie om at det går an å reparere ødelagt hår uten at man trenger å barbere seg skallete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tørre,slitte og stripa hår forvandlet seg radikalt etter at jeg begynnte med Redken extreme shampo,balsam og "antisnap" fra samme merke. Noen kvelder bruker jeg jojobaolje (kaldpresset) i de ekstra tørre partiene om natta hvis jeg skal vaske håret morgenen etter.

Skrevet
Mitt tørre,slitte og stripa hår forvandlet seg radikalt etter at jeg begynnte med Redken extreme shampo,balsam og "antisnap" fra samme merke. Noen kvelder bruker jeg jojobaolje (kaldpresset) i de ekstra tørre partiene om natta hvis jeg skal vaske håret morgenen etter.

hvor får man kjøpt jojobaolje ?

Skrevet

Jeg kjøpte min her

Var et av de billigste jeg fant, og er veldig fornøyd, ikke lang leveringstid heller.

Gjest helsestudent
Skrevet

Jeg har tidligere bleket og farget, bleket og farget håret osv..... MYE en periode.

Mitt hår var akkurat som tyggegummi,-slitt, tørt og seigt.

Søsteren min er frisør, og hun hjalp meg massee.

Hadde det ikke vært for godt frisørprodukter hadde jeg ikke hatt lengre hår enn til skuldrene nå (etter 3 år) men har faktisk ned til korsryggen og det er super pent:D

Jeg brukte:

Redken extrem hårkur og shampo

Redken ampuller som du sprøyter inn i håndkletørt hår. (litt dyrt med vell verdt det).

Prøvde å unngå å vaske det altfor mye, og unngå slettetang viss mulig.

Det tok meg ca 6 mnd med effektiv innsats og frisørprodukter, men mitt år gikk fra katastrofeområde til vanlig og pent + med mye glans.

Det er fullt mulig å fikse sånn.. Litt tolmodighet og masse gode produkter!!

Ps. redken extrem hårkur gir deg ikke mykt og skinnende hår, men den bygger opp håret igjen ved å tilføre proteiner i hårstrået igjen. det som forsvinner når håret er slitt..

En kombinasjon av den kuren + en som myker, fukter osv.. er det beste. Gjerne bruk annenhver dag. Da unngår du har håret slutterå ta til seg ingrediensene ved at det blir "mettet"..

Pluss vil anbefale å klippe fort de altfor slitte delene.. Det lønner seg til slutt... Da snakker jeg ikke om alt, men 1-2 cm el no.

Lykke til!!

Det går nok kjempe fint

Skrevet

i tillegg til god shampo og balsam + kur som de andre over anbefaler, så burde du prøve ut "chi silk infusion" det er silkeolje, reparerer utrolig bra, er varmebeskyttende og pleier håret. holder småhår nede i tillegg. denne hjalp meg da jeg tok en strukturbehandling som gjorde håret utrolig slitt og tørt!

Den burde brukes etter hver gang du har vasket håret, når håret er fuktig. kan også ha den i når det er tørt. den gir også veldig mye glans!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei :)

Har egentlig aldri hatt det problemet.

får ofte komplimanger for håret mitt.

men kan gi deg noen tips..

- Bruk en god hårkur

- Ikke vask håret så ofte

- Kjøpt shampo og balsam tilpasset ditt hår

- Bruk en god hårolje

- Få nok søvn, spis sunt og pass på å ikke stritte/krølle osv. håret så ofte.

Lykke til, er sikker på at det kommer til å ordne seg ! :)

Ps: hvis håret ditt er så slitt som du gir utrykk for ville jeg sluttet med blekingen ( bleker du hele håret?) og heller begynt å stripe håret?

Skrevet

Joico K-pack kurene reddet håret mitt. De er fantastiske!Redken er også bra

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_halla_*
Skrevet

Hehe, ja. Jeg farga håret brunt, og kura det ofte. Hjalp mye! Det er noe med det. Mye enklere å få fint hår, når det er mørkt :) Lykke til!

Skrevet

Åh, jag började med balsammetoden i september! Jag använder kun balsam och absolut inga silikoner. Sulfater är också förbjudet, men jag vill ändå tvätta med schampo någon gång varannan vecka.

Jag hade dreads tidigare, som jag borstade ut! Det tog mig tre dagar och håret såg ut som en sopkvast efteråt. Jag har också färgat det rött i många år och därmed behövt bleka det en gång i månaden (har mörkbrunt och blekte blondt varje gång). Så mitt hår var ganska så ödelagt, haha.

Men sedan jag började med balsammetoden så har mitt hår blivit silkesmjukt och dessutom mycket lockigare.

Min guru när det gäller hår är lockig.se dom har all information man behöver och en massa matnyttigt i forumet. :)

Skrevet

Jepps!

1: Farg håret tilbake tilnærmet din normale hårfarge.

2: Ikke vask håret hver dag. Klarer du tredjehver dag er det bra.

3: Snakk med en frisør og innvester i kvalitetsprodukter.

4: Vær tolmodig ;)

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Jeg bruker kaldpresset sheaolje som hårkur innimellom. Det er veldig effektivt. Du smelter sheaoljen (kaldpresset!) i hånden og fordeler det utover håret. Deretter surrer du ett varmt håndkle rundt. vent i 1 time eller flere , alt ettersom hvor tørt og slitt håret ditt er. Du kan godt la det være i håret natten over. Så tar du sjampo i håret, deretter vann. Vask håret. Så har du "nytt "hår.Jeg tørr å påstå at dette er noe av det beste som finnes i verden.

Skrevet
Jeg bruker kaldpresset sheaolje som hårkur innimellom. Det er veldig effektivt. Du smelter sheaoljen (kaldpresset!) i hånden og fordeler det utover håret. Deretter surrer du ett varmt håndkle rundt. vent i 1 time eller flere , alt ettersom hvor tørt og slitt håret ditt er. Du kan godt la det være i håret natten over. Så tar du sjampo i håret, deretter vann. Vask håret. Så har du "nytt "hår.Jeg tørr å påstå at dette er noe av det beste som finnes i verden.

Hva er sheaolje:)? Å hvor fåes det kjøpt?

Skrevet
Jeg har så utrolig slitt hår, pga bleiking og slettetang vil jeg tro.

Er det noen som har hatt helt ødelagt hår, men som har greid å reparere det uten å måtte klippe guttesveis?

Tenker på hårkurer osv...

Nå har jeg SKIKKELIG ødelagt hår, stråene bøyer seg og brekker..deler seg i tuppene...huff det ser ikke ut :tristbla:

Trenger en liten solskinnshistorie om at det går an å reparere ødelagt hår uten at man trenger å barbere seg skallete.

Hei

Kjenner til problemet..har et hår som blir veldig fort ødelagt...

Jeg har fikset problemet med å gå hver 6. uke til frisøre å stusser håret,samtidig vasker håret hver 3.dag..bare det gjør myye,bruker en hårkur fra Kerastase som heter :

Kerastase Nutritive oleo-relax nuit..

Gjør håret sterkt å flott,blir fyldigere å ser fantastisk ut..har redusert knekte hårstrå til det minimale og håret ser ikke brusete ut når det er nyvasket :) lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...