Gå til innhold

iphoto: "startdisken er nesten full"- hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Gjest mac-amatør
Skrevet

Da jeg skulle importere bilder fra kamera til iphoto, kom det opp en melding om at startdisken er full, hva betyr det? At det ikke er plass til flere bilder? Hva skal jeg gjøre da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_ostepop_*
Skrevet
Da jeg skulle importere bilder fra kamera til iphoto, kom det opp en melding om at startdisken er full, hva betyr det? At det ikke er plass til flere bilder? Hva skal jeg gjøre da?

Det betyr rett og slett at harddisken på Macen din er nesten full, noe om gjør at den blir tregere å jobbe med, og ikke får plass til flere bilder/filer.

Du må snarest kaste/slette bilder, filmer, musikk eller andre tunge filer.

HVIS du må ta vare på de er det viktig å FØRST brenne de over på dvd/cd (eller kjøpe deg ekstern harddisk og overføre de der) før du sletter.

Husk at du må velge "tøm papirkurv" (høyreklikk på papirkurven for å få det valget) før filene er helt slettet på Macen din.

Skrevet
Det betyr rett og slett at harddisken på Macen din er nesten full, noe om gjør at den blir tregere å jobbe med, og ikke får plass til flere bilder/filer.

Du må snarest kaste/slette bilder, filmer, musikk eller andre tunge filer.

HVIS du må ta vare på de er det viktig å FØRST brenne de over på dvd/cd (eller kjøpe deg ekstern harddisk og overføre de der) før du sletter.

Husk at du må velge "tøm papirkurv" (høyreklikk på papirkurven for å få det valget) før filene er helt slettet på Macen din.

har ikke filmer, har endel videosnutter da....

men musikken jeg har på itunes, teller det også?

bortsett fra fotos og musikk, har jeg lite....

irriterende...

Gjest Gjest_ostepop_*
Skrevet

men musikken jeg har på itunes, teller det også?

bortsett fra fotos og musikk, har jeg lite....

irriterende...

Macen din sier ikke den er full før den ER full.

All musikk og bilder du har på maskinen (iTunes/iPhoto) teller selvsagt.

Her er det ingen forskjell på pc eller mac.

Enten har du da en steingammel Mac med knøttliten harddisk (mindre enn 100 gig), eller så HAR du mange, tunge filer. Så enkelt er det.

(Dette er forøvrig ett av problemene med alt for mange megapixler på kameraene. Bildene blir unødvendig "tunge"...men det er en annen diskusjon :-))

Du må kvitte deg med filer snarest.

Ekstern harddisk er kjekt. Regner med du har tatt backup på disk el.l allerede, så dette ikke er noe problem.

Gjest Gjest_ostepop_*
Skrevet

Videosnutter er et relativt begrep...de kan være SVÆRT tunge og ta MYE unødvendig plass.

Første jeg hadde gjort var å kvitte meg med alle unødvendige snutter. Det kan løse hele problemet.

HUSK å TØMME papirkurven etter å ha lagt søpla di der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...