Gjest Snuppelure iil Skrevet 28. august 2003 #1 Skrevet 28. august 2003 Følgende tekster trengs: 698 Å leva det er å elska 98 ny Gudsgodhet sann i sinnet 843 Eg vei i himmerk ei borg Og det haster. Tusen takk
Usikker Skrevet 28. august 2003 #2 Skrevet 28. august 2003 http://home.online.no/~ermoltza/salmelev.htm http://www.holbergsplass.no/sanger/eg_veit...rik_ei_borg.asp Disse fant jeg kjapt via et enkelt søk på nettet.......... den siste fant jeg ikke. Er du sikker på at du har skrevet korrekt tekst? På biblioteket har de hvertfall alle salmebøkene vil jeg tro.......... Usikker
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2003 #3 Skrevet 28. august 2003 Tusen takk. Teksten til " Eg veit i himmeriket ei borg" var bra. Å leva det er å elska var det bare et vers på... trenger de andre også.... Guds godhet sann i sinnet er nok rett skrevet, men mange skriver den som Guds godhet sang i sinnet. Kirkeprogrammet går i trykken aldeles straks... og noe tekst mangler fortsatt!
Grooo Skrevet 28. august 2003 #4 Skrevet 28. august 2003 Har tekstene jeg, så om du sender meg en pm kan jeg sende deg dem... Siden du ikke er logga inn er det vanskelig på annen måte...
Usikker Skrevet 28. august 2003 #5 Skrevet 28. august 2003 Å leva det er å elska var det bare et vers på... trenger de andre også.... ! Det står da vitterlig 3 vers på denne linken *klør meg i hue*
Grooo Skrevet 28. august 2003 #6 Skrevet 28. august 2003 Problemene er i alle fall løst, jeg har sendt alle tekstene til henne på mail...
smile Skrevet 28. august 2003 #7 Skrevet 28. august 2003 Bare en liten ting siden jeg regner med du skal ha dette i bryllup.... Eg veit i himmelrik ei borg er en typisk begravelsessang!
Tusenfryd Skrevet 29. august 2003 #8 Skrevet 29. august 2003 Salmebok, jenter! Vi skulle gifte oss i kirken, og tok det faktisk på alvor. Og vi gikk til innkjøp av en salmebok, vi. Der står alle tekster og alle noter og hvis det er viktig å gifte seg i kirken, bør et par hundrelapper for en salmebok faktisk være en god investering. Og vi brukte en kveld på å gå gjennom salmene som sto, fant vakre tekster, og valgte ut fra dette. Vi kjøpte både den tradisjonell salmeboken, og den nye. Mange spreke i den nye, vi valgte to derfra. Vi brukte også bibelen til å finne tekster som vi ønsket at presten skulle lese. Min mann er konfirmert i kirken, så han hadde bibel. *Tusenfryd synes man skal legge litt i å gifte seg i kirken, eller velge Tinghuset* Og nå dukker jeg, før alle KGs bruder pælmer noe i hue på meg!
hallingbrud Skrevet 29. august 2003 #9 Skrevet 29. august 2003 Jeg er helt enig med deg, tusenfryd. Når man skal gifte seg bør man tenke gjennom egen tro og om det å gifte seg i kirken eller i rådhuset er mest riktig. Det valget burde ikke gjøres på bakgrunn av om det vil være penest og mest stemningsfullt det ene eller det andre stedet... Og fikk dere forresten ikke salmebok og bibel i konfirmasjonen...?!
Pusekatt Skrevet 29. august 2003 #10 Skrevet 29. august 2003 Jeg er helt enig med deg, tusenfryd. Når man skal gifte seg bør man tenke gjennom egen tro og om det å gifte seg i kirken eller i rådhuset er mest riktig. Det valget burde ikke gjøres på bakgrunn av om det vil være penest og mest stemningsfullt det ene eller det andre stedet... VELDIG enig! Det handler om å være ærlig med seg selv og hva man tror på (eller ikke tror på). Jeg konfirmerte meg i kirken fordi det var mer eller mindre forventet av familien, mens jeg giftet meg i et kapell hvor vielsen ble semireligiøs. Det passet oss helt perfekt, da ingen av oss har sansen for tradisjonelle kirkebryllup. Og fikk dere forresten ikke salmebok og bibel i konfirmasjonen...?! Salmebok fikk jeg ikke, mulig jeg fikk bibel, men den tror jeg måtte bøte med livet da jeg lagde bål (!) av Ten Sing-notepermen (hadde Ten Sing som konfirmasjonsopplegg, og det var IKKE videre morsomt....).
Grooo Skrevet 29. august 2003 #11 Skrevet 29. august 2003 Og fikk dere forresten ikke salmebok og bibel i konfirmasjonen...?! Hos oss fikk man i "min tid" Det Nye Testamentet i fjerde klasse, og salmeboken til konfirmasjonen. Nå får barna hjemme Bibel i fjerde, men hva/om de får noe til konfirmasjonen vet jeg ikke...
Snuppelure Skrevet 29. august 2003 #12 Skrevet 29. august 2003 Det var jeg som startet denne tråden. Tusen takk for hjelpen alle sammen! Det er ikke mitt bryllup. Jeg skulle bare lage kirkeprogram for en kollega av meg. Så jeg legger meg ikke opp i hvilke salmer de har valgt. Det er selv 2 år siden jeg giftet meg, og brukte KG's bryllupsforum mye på den tiden. Gøy å se at det fortsatt fungerer utmerket! Kirkeprogrammene er nå ferdig trykket og brettet. Håper de får en fin dag i morgen :-) Og igjen tusen takk "Grooo" og "usikker", det var meget flott og raskt eksipert av dere i går kveld!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå