Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Er det noen her som synes det er urettferdig det kjønnsmarkedet som skapes gjennom at vi har stadig flere muslimer i Norge. Det fører jo i praksis til et betydelig kvinneunderskudd siden de muslimske kvinnene ikke er en del av markedet og de aller fleste giftes bort til muslimske menn som kommer til landet?
firewater Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Er problemet at de muslimske mennene tar alle de gode norske damene? Jeg ser ikke helt problemet...
Gjest Fordomsfull Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Jeg liker ikke at det blandes mellom raser. Dette er ikke rasistisk ment, men jeg tror at asiatiske burde være sammen med asiatiske. Vi har jo alle forskjellige gener utifra hvor vi kommer fra. En fra Afrika er svart av en grunn. Kanskje han ikke har godt ava å bo i norden over tid. Man kan jo også se hva som skjer med kryssninger av dyr. Det blir sykdommer og mye rart som utvikles over tid. Mellom norske og pakistasnke er det også mye forskjellig kultur. jeg mener ikke at noen ikke kan få det til, men feil blir det . Håper ikke dette slettes pga. rasisme. Da vil jeg si at begrepet misbrukes nok en gang. 1
firewater Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Det er kanskje ikke rasisme, men det er uten tvil kontroversielt. Jeg ville ikke trukket inn naturvitenskap hvis jeg var deg, da det kommer ganske klart frem at du ikke har særlig med kunnskaper innenfor emnet. Jeg tviler også på at du bryr deg om en svart mann har godt av å bo i norden, som om det har noe med deg å gjøre. I bunn og grunn liker du ikke at din egen rase utvannes, stemmer det? Det er et syn som som oftest baserer seg på en tro om at sin egen rase er overlegen andres, noe som er ordboksdefinisjonen på rasisme. Rett meg hvis jeg tar feil. 2
Antoinette Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Muslimske kvinner faller i samme myra som thilandske kvinner når de velger seg norske menn. De får bunnslammet alle sammen. 2
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Muslimske kvinner faller i samme myra som thilandske kvinner når de velger seg norske menn. De får bunnslammet alle sammen. For noe tull. Norske menn som får muslimske kvinner er nok mer oppegående enn de fleste. Norske damer som blir sjarmert av en muslimsk mann derimot.......
Bintou Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 For noe tull. Norske menn som får muslimske kvinner er nok mer oppegående enn de fleste. Norske damer som blir sjarmert av en muslimsk mann derimot....... Er muslimske menn en homogen gruppe, kanskje? 2
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Hvis en muslimsk kvinne skal gifte seg med en ikke muslimsk mann må vanligvis denne mannen konvertere til islam. Det er ikke like strengt hvis en muslimsk mann gifter seg med en ikke muslimsk kvinne, for da blir barnet uansett muslim. Hvis faren er muslm blir barnet muslim. Det er ikke så mange norske menn som ønsker å konvertere til islam og praktisere muslimske skikker og religion.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #10 Skrevet 4. januar 2010 Er muslimske menn en homogen gruppe, kanskje? Like homogen som norske menn, dvs samtalens utgangspunkt.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Er problemet at de muslimske mennene tar alle de gode norske damene? Jeg ser ikke helt problemet... Nei, men det er jo enveiskjøring når det gjelder forhold. Dersom du eller din sønn eller din bror blir sammen med en pakistansk jente risikerer du liv og lemmer, mens du har ingenting du skulle ha sagt om din datter eller søster blir sammen med en pakistansk mann. Hvorfor ser du ikke noe problem med dette? Det blir jo langt flere menn enn kvinner på markedet, siden det kun er norske kvinner som kan velge fritt og de slipper all konkurranse fra muslimske kvinner.
Gjest Gjest_navi_* Skrevet 4. januar 2010 #12 Skrevet 4. januar 2010 Nei, men det er jo enveiskjøring når det gjelder forhold. Dersom du eller din sønn eller din bror blir sammen med en pakistansk jente risikerer du liv og lemmer, mens du har ingenting du skulle ha sagt om din datter eller søster blir sammen med en pakistansk mann. Hvorfor ser du ikke noe problem med dette? Det blir jo langt flere menn enn kvinner på markedet, siden det kun er norske kvinner som kan velge fritt og de slipper all konkurranse fra muslimske kvinner. All konkurranse fra muslimske kvinner? Jeg er en muslimsk kvinne, fra en muslimsk familie, gift med en etnisk norsk mann. Og han har ikke risikert liv eller lemmer.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #13 Skrevet 4. januar 2010 All konkurranse fra muslimske kvinner? Jeg er en muslimsk kvinne, fra en muslimsk familie, gift med en etnisk norsk mann. Og han har ikke risikert liv eller lemmer. Har han konvertert til islam? Eller godtar familien din at han er kristen/ateist, og at deres eventuelle barn ikke blir oppdratt som muslimer?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #14 Skrevet 4. januar 2010 All konkurranse fra muslimske kvinner? Jeg er en muslimsk kvinne, fra en muslimsk familie, gift med en etnisk norsk mann. Og han har ikke risikert liv eller lemmer. Noen få unntak finnes selvsagt, trenger ikke ta det helt bokstavelig, men du må jo innrømme at på generelt grunnlag så stemmer det jeg sier.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #15 Skrevet 4. januar 2010 Hvis en muslimsk kvinne skal gifte seg med en ikke muslimsk mann må vanligvis denne mannen konvertere til islam. Det er ikke like strengt hvis en muslimsk mann gifter seg med en ikke muslimsk kvinne, for da blir barnet uansett muslim. Hvis faren er muslm blir barnet muslim. Det er ikke så mange norske menn som ønsker å konvertere til islam og praktisere muslimske skikker og religion. Men norske kvinner må jo også praktisere disse muslimske skikkene siden hennes kultur og skikker ikke har noen verdi i familien og for barna som skal pådyttes de islamske verdiene. Så familien blir jo islamsk som følger disse disse islamske tradisjonene og skikker.
Gjest Bianca26 Skrevet 4. januar 2010 #16 Skrevet 4. januar 2010 Er det noen her som synes det er urettferdig det kjønnsmarkedet som skapes gjennom at vi har stadig flere muslimer i Norge. Det fører jo i praksis til et betydelig kvinneunderskudd siden de muslimske kvinnene ikke er en del av markedet og de aller fleste giftes bort til muslimske menn som kommer til landet? Det er ikke vår feil at muslimer behandler kvinner urettferdig. Men bare så det er sagt. Det er mange muslimske familier som ikke ser med blide øyne på at deres sønn blir sammen med ei norsk jente heller. Ikke bare jenter som blir bortgifta.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #17 Skrevet 4. januar 2010 All konkurranse fra muslimske kvinner? Jeg er en muslimsk kvinne, fra en muslimsk familie, gift med en etnisk norsk mann. Og han har ikke risikert liv eller lemmer. Men, du vet jo svært godt, hvis du skal være ærlig med deg selv, at det gjør en fryktelig stor anndel andre norske menn og muslimske kvinner om de ønsker å innlede et forhold.
Gjest Gjest_navi_* Skrevet 4. januar 2010 #18 Skrevet 4. januar 2010 Har han konvertert til islam? Eller godtar familien din at han er kristen/ateist, og at deres eventuelle barn ikke blir oppdratt som muslimer? De godtar han slik han er - og våre barn blir oppdratt i harmoni og tilstedeværelse av begge våre religioner, så får de selv velge hva de selv vil :-)
Gjest Bianca26 Skrevet 4. januar 2010 #19 Skrevet 4. januar 2010 De godtar han slik han er - og våre barn blir oppdratt i harmoni og tilstedeværelse av begge våre religioner, så får de selv velge hva de selv vil :-) Ja men din familie er liberal. ikke alle som er det.
firewater Skrevet 4. januar 2010 #20 Skrevet 4. januar 2010 Nei, men det er jo enveiskjøring når det gjelder forhold. Dersom du eller din sønn eller din bror blir sammen med en pakistansk jente risikerer du liv og lemmer, mens du har ingenting du skulle ha sagt om din datter eller søster blir sammen med en pakistansk mann. Hvorfor ser du ikke noe problem med dette? Det blir jo langt flere menn enn kvinner på markedet, siden det kun er norske kvinner som kan velge fritt og de slipper all konkurranse fra muslimske kvinner. Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor jeg risikerer liv og lemmer ved å bli sammen med en pakistansk jente eller hvorfor jeg har mer eller mindre å si om det er datteren min som gjør det eller sønnen min. Muslimske jenter er ikke særlig til konkurranse, nordmenn har en tendens til å foretrekker nordmenn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå