Gå til innhold

små dyr på grønnplanten.

diddi

Anbefalte innlegg

Det er kommet noen små dyr på planten her på jobben (stuebjerk). Så bladene får ett litt sølvfarget belegg. Jeg har forsøkt å spraye grønnsåpevann på. Er det noe annet å gjøre? Hva er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det som tynt spindelvev og som bittesmå edderkoppbabyer?

Da er det iallefall sikkert spinnmidd.

Da må du ta en pose rundt røttene og molda, og legge hele planten i grønnsåpevann, i f.eks badekaret.

Spinnmidd er noe herk, har ikke tall på hvor mange planter jeg har kastet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ser ut som bittesmå fluer, eller noe sånt. (Har ikke sett de fly!!)

Og bladene får et sølvfarget belegg, og så blir de bune noen steder før de detter av. Har fått det samme på "gummiplanten" hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Planten har Trips. Det er veldig vansklig å bli kvitt. Ikke før jeg kastet en favoritt Hibiskus ble jeg kvitt det en gang for alle. Kjempet flera år med alle middler uten resultater (Det var en variant som hadde render og satt relativt stille, la hvite egg på undersiden av bladen). De følger med på kjøpet fra butikken med blomstrende potteblomster som Krysantemum og Aster. Prøv å blåse litt i en blomst da kommer den smale svarte Tripsen frem og løper runt i blomsten! Kjøp ikke den, før da får du det på alle dine planter hjemme. De lager ganger inne i bladene så de får et sølvaktig preg. Kast plantene. Vent en tid og kjøp nye fra en seriøs gammel blomsterhandler, er mit råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...