Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Skjønner ikke noen ting! til vanlig har jeg et helt greit kosthold, å vekten er på 57, magen buler litt ut og føler meg alltid oppblåst. Noen ganger, har jeg perioder hvor jeg eter kanskje 1 gang om dagen, riktignok usunt, som 1-2 pizza stykker og litt (mye) godteri. På de dagene blir magen mye finere, å vekten går ned til 54-55. Å det synes OG merkes. derfor lurer jeg på, hvorfor er det sånn, råler jeg ikke grønnsaker? Har hatt en periode med dårlig mat, fornøyd med magen.I dar spiste jeg 2 poteter og noen grønnsaker til middag, magen buler litt ut igjen(ikke like mye som til vanlig, men om jeg fortsetter som nå kommer den til å bule ut) Jeg bare..skjønner ikke.
Siiw Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 lenge siden jg har gått på skolen:-P men kanksje du ikke tåler det berømte melkeproduket, eller at kroppen din ikke er vant til sunn mat, eller du vurdere faste måltider
Chanel.No5 Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 (endret) Det med vekten er nok bare tilfeldigheter, men at du blir oppblåst har nok sine årsaker. Kan være du som over nevnt ikke tåler melk, mel, men også fiber, som det er mye av i grønnsaker/frukt og grove korn-produkter som grovt brød/knekkebrød, fullkornspasta/ris osv. Selv har jeg meget sensitiv mage og dette fører til at grove korn-produkter, grønnsaker, frukt, sterk mat er noe magen min ikke liker og da blir jeg meget oppblåst/smerter. Kanskje du skal kutte noen produkter i perioder, prøv en uke uten melk feks., se om det hjelper, om ikke så prøver du noe annet neste uke. Eller du kan ta en test hos legen din. Endret 4. januar 2010 av Lotte28
Aurela Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Jeg syntes dette høres litt ut som meg, og jeg tenker at det rett og slett er at de dagene/periodene jeg spiser lite, og gjerne usunt, gjør at magen blir flatere pga. lite mat, (les: vomfyll!). Men, spiser jeg frokost, lunsj, middag osv. så er ikke magen like flat lenger.. Men, det kan jo hende at du reagerer på noe spesielt da, (og det kan forsovid også hende at jeg reagerer på noe :gjeiper:).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå