Gjest Avstandsforelsket Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Gutt på 29 år og pappa på halvtid. Trenger litt hjelp her. Jeg har vært singel 1 år nå. Har truffet og datet en del jenter. Har vært forelsket opp til flere ganger, men det har gitt seg hver gang ila kort tid. Har greit "drag" på jenter, og har ingen problemer med selvtilliten. Saken er den at jeg ifm oppussing av min leiligheten har gått henn å blitt forelsket i en ekspeditrise på en møbelbutikk. Jeg har handlet hos henne flere ganger og det har blitt verre og verre for hver gang. Dette har ikke skjedd meg tidligere. Hun er forferdelig sjarmerende, smilende, blid og har et så "godt vesen". Det er akkurat som om det er akkurat henne jeg er ute etter. Føler bare på meg at hun er presis min type. Er ikke sikker, men tror hun liker meg også. Har pratet en god del med henne i butikken, mest om interiør. Etter første gangen har hun vært påpasselig med å ekspedere meg ute i butikken, men så har hun også sørget for å betjene meg i kassen hver gang. Det må litt planleggin/flaks til både fra min og hennes side for å få det til å klaffe slik. Det har blitt lett og ledig småprat, men kun interiør og butikkrelaterte ting. Jeg har vært der nå 4 ganger ila 1 mnd. De 3 siste med en ambisjon om å kanskje driste meg til å si noe sånn som at jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med henne utenom jobb. Settingen og det hele har liksom blitt helt feil, hun er jo på jobb med kunder og kolleger rundt seg. Jeg tenker ofte på henne. De to siste gangene har også min "stødige" væremåte sviktet, jeg har til og med rødmet litt i det jeg bare har tenkt tanken på å si til henne noe med antydning om at jeg liker henne. Føler meg nesten som forelsket fjortis igjen. Jeg kan dra til butikken igjen og gjøre et nytt forsøk, men det vil virke litt merkelig om jeg kommer nok en gang? Og om jeg ikke lykkes da heller føler jeg at jeg har spilt meg litt ut. Føler heller ikke at jeg kan vente på henne utenfor jobben....vil bare fremstå som en merkelig fyr? Så er det dette med å blande jobb og privat-problemstillingen. Jeg har jo tenkt tanken at hun kanskje kun vil yte meg veldig god service, men hvordan skal jeg finne ut av det? Så her er det mange spørsmål som har meldt seg. I min jobb har jeg truffet kvinnelige kunder som jeg kunne ha tenkt meg å blitt kjent med på privaten, men der har jeg en streng profesjonell justis, så jeg har småhåpet noen ganger at kunder skulle ta initiativet. Det har skjedd en gang, men jeg takket høflig nei fordi jeg oppfattet henne som overhodet å ikke være min type. Det gikk helt fint. Jeg har ikke noe annet enn fornavnet hennes. Har gjort nitidig detektivarbeid for å finne etternavn slik at jeg kanskje kunne søkt opp mobnr eller fb-profil, uten å lykkes. Har så forferdelig lyst å finne ut om det kan "være noe der", men vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Den siste ideen som har sirkulert i hodet mitt er å sende henne en enkel rose med et kort hvor jeg skriver litt humoristisk(har funnet ut at vi har samme humor, er ganske sikker på at jeg får henne til å le) og forklarer hva jeg tenker uten at det blir for voldsomt og seriøst. Da blir opp til henne å ta kontakt om interessen er der. Hvordan ville dere oppfattet dette? Vil jeg virke helt desperat, vil jeg virke litt feig som ikke spør henne ansikt til ansikt? Om jeg sender den, så må jeg sende den til butikken merket med hennes navn + "teppedama". Da vil den komme til rett person. Kanskje jeg merker konvolutten med at den åpnes på privaten....eller? Er dette en helt idiotisk ide? Innspill mottas med stor takk og evt andre forslag:-) Avstandsforelsket for første gang i voksen alder.
vidvandre Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Hun har helt sikkert ferska følelsene dine, hennes opptreden viser jo også det? Nå bygger du opp en kjempeterskel for å kontakte henne fordi du er forelsket, alt blir råskummelt fordi du kan blåse denne sjansen. Det du burde gjøre, om du tror hun er interessert, er å invitere henne på en date, kaffe eller noe annet. Eller send henne den rosen og et kort, om du tror det virker bedre. Men GO FOR IT
Gjest Gjestelest Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Ideen din synes jeg virker heller dårlig. Gå å spør henne!
Gjest Gjest_Christine_* Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Jeg ville ikke ha sendt blomster, og så merket dem med "til teppedama"... Da ville jeg iallfall kontaktet sentralbordet for å få hele navnet hennes. Tror ikke det er så uvanlig at gode kundebehandlere får en oppmerksomhet fra fornøyde kunder, så sentralbordet vil nok ikke reagere noe spesielt på det. Kommer ikke navnet hennes opp på kvitteringen når du har handlet der? Dersom du skal handle mer hos henne, kan du spørre om hun har en mailadresse, eller et visittkort? Det er uansett hyggelig for henne å høre at du gjerne vil ha hjelp fra akkurat henne når du handler der. Sånt er vanskelig. Du vet selvsagt ikke om hun er imøtekommende fordi du er kunde og hun skal selge deg et produkt, eller om det i tillegg er interesse der. Det kan jo være greit å undersøke om hun er gift/samboer før du tar initiativ. Gir du henne blomster, kan du samtidig passe på å notere ditt navn og telefonnummer på kortet, - da ringer hun sikkert for å takke, og dere får snakket sammen litt "privat". Jeg tror at dersom hun er like interessert som deg, vil hun benytte seg av sjansen til å kontakte deg.
Ella_Grey Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Spør om hun kunne tenke seg å ta en kaffe. Det enkle er ofte det beste. Å sende blomster blir litt mye. Samme med det og vente utenfor jobben hennes.
Kjetil S. Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Hadde det vært mulig for deg å gå dit og å bare kjøpe en liten billig ting, og å spørre henne rett ut om hun hadde syns at det var greit å møte deg på fritiden en gang? Det verste du kan få er et "Nei, egentlig ikke", og det beste du kan få er et "Kanskje det...", eler noe. :-) Og et positivt svar vil lett kunne bringe deg videre inn på hva dere eventuelt kunne gjøre på et første møte, som f.eks. bare å spørre om hva hun hadde hatt lyst til, eller om hun kunne tenke deg å slå på tråden til deg når hun fant det ut. :-) Det viktigste ved å spørre er bare å tørre å ta et avslag som en mann, tenker nå jeg... :-)
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Tusen takk for alle svar så langt Saken har tatt en ny vending i dag. Jeg har fått vite via en nær kollega som pussig nok visste hvem hun var, jeg har nå hennes hele og fulle navn. Det har da åpnet seg nye muligheter via sms og fb. Eller skal jeg ta en ny 5. tur i butikken....eller blomster-ideen. Er litt mer lunken til blomster-ideen i dag. Er hun virkelig intrs så spiller det vel nesten ingen rolle hva jeg gjør. Om hun bare er litt intrs/nysgjerrig så vil jeg helst velge en tilnærming som kan gjøre henne mer intrs. Tar gjerne imot flere innspill Dere vil holdes oppdatert
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Spør om hun kunne tenke seg å ta en kaffe. Det enkle er ofte det beste. Å sende blomster blir litt mye. Samme med det og vente utenfor jobben hennes. Enig i at det enkle ofte er det beste, men jeg har opplevd å få blomster gjennom jobben ved et par anledninger (som takk for hjelp), og jeg syntes det var kjempekoselig! Det er litt spesielt når noen har tatt seg umaken å kjøpe deg en flott bukett, det er slikt man husker.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Da var det tid for oppdatering. Etter mye vurdering frem og tilbake bestemte jeg meg onsdagskveld for fremgangsmåte. Skrev en morsom mail og inviterte henne på en kaffe. Fikk svar i går kveld :) Hun takket for morsom mail og synes absolutt det var hyggelig å høre fra meg Det var nervepirrende å vente på svar, men for en lettelse da det kom og var positivt Så da blir det kaffedate i neste uke
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Strålende! Så flott at du tok deg tid til å oppdatere oss! Alltid spennende å høre hvordan det går. Håper på ny oppdatering neste uke, og lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2010 #12 Skrevet 22. januar 2010 Ny oppdatering, litt sen, men dog :-) Da har jeg truffet henne. Vi tok en kopp kaffe som varte i 3 timer. Hadde det veldig hyggelig og mye til felles :-) Likte henne like godt som jeg hadde mistanke om. En skikkelig og orntli go'jente som det ikke er noe tull med. Vi skal ha ny date til uken :-) :-)
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 22. januar 2010 #13 Skrevet 22. januar 2010 Så utrolig søtt! Ønsker deg lykke til og hold oss oppdatert videre da Lykke til!
Gjest willynickersen Skrevet 23. januar 2010 #14 Skrevet 23. januar 2010 Lykke til! Høres ut som det går veien det her (Ble forresten avstandsforelsket selv, da jeg så på programmet til Skavlan)
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #15 Skrevet 23. januar 2010 Lykke til! Høres ut som det går veien det her (Ble forresten avstandsforelsket selv, da jeg så på programmet til Skavlan) I Rihanna?
Gjest Linnea Skrevet 28. januar 2010 #18 Skrevet 28. januar 2010 Ååh, for en hyggelig historie...! Lykke til videre!
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #19 Skrevet 28. januar 2010 blir nesten forelsket i forelskelsen av å lese dette! så utrolig koselig...det er jo nesten som på film...sukk
koppkaffe Skrevet 24. august 2011 #20 Skrevet 24. august 2011 Som TS er det vel på tide å gi en oppdatering på hvordan dette gikk. Jeg tar kortversjonen. Etter å ha datet i vel 1,5 år så er vi nå på tur å bli samboere:-D Hun er absolutt fantastisk og helt perfekt i mine øyne. Det tok sin tid, men det måtte av flere årsaker bli sånn og det har egentlig skjedd helt perfekt! Vi ble sammen etter at vi hadde date hjemme hos meg med hvitvin, reker, hjemmelaget og loff til langt ut i den lyse nord-norske sommernatten. Det var en helt perfekt date med nydelig vær og det hele. Tidsregningen fra når vi ble sammen regnes fra den kvelden som nå er syv uker siden :-) Livet føles veldig herlig :-) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå