Gjest MB Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Jeg er ikke i stand til å jobbe nå. Psykisk. Sliter mye, med mye, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre ang jobb.. Jeg skal flytte ut snart, men må ha en inntekt.. Trenger ikke sånn alt for mye, skal flytte med kjæreste med god inntekt, men jeg kan ikke gå rundt og ikke bidra med en dritt, så må ha nok til halvparten av husleie og litt diverse .. Har gått til psykolog i 5 år, og kommer nok til å fortsette en god del år til. Skjønner lite av NAV sine siter, men etter litt googling har jeg forstått det slik at rehabeliteringspenger går ut ifra intekt? Og ettersom at jeg ikke har hatt noen intekt, kan jeg ikke få det da? Er det noen annen form for støtte man kan få når man ikke er i stand til å jobbe?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Du bør henvende deg på sosialen, de kan hjelpe deg!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Dette burde legen din kunne hjelpe deg med. Eller kanskje også psykologen. Og kan/vil ikke de, så er det "bare" å bestille en time hos NAV så får du et møte hvor du kan få mer informasjon om hva du trenger for å kunne få litt inntekt. Er du syk har du rett på rehabiliteringspenger. Eller attføringspenger om du skal på kurs. Sosialstønad får du om du ikke har rett på noe annet (eller at de andre stønadene er for små til å kunne leve av). Rehabiliteringspenger har en minstesats, dersom man ikke har en inntekt å regne ut fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå