Golde Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Har trent på Studentidretten fram til nå, men nå er jeg (endelig) ferdigutdannet! Kunne tenke meg å melde meg inn i et "ordentlig" treningssenter - noen anbefalninger? Både Sats og Elixia er like ved der hvor jeg bor, så jeg har gangavstand til begge. Noen som har erfaringer med det ene eller det andre? Eller aller helst begge?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Jeg bor i gangavstand til Sats, men har likevel meldt meg inn i Elixia. Det er fordi jeg har vært begge steder og fått omvisning og prøvetrent tidligere og likte mye bedre Elixia. Dessuten har jeg sjekket nettsidene deres og jeg synes Elixia har mange flere spennende saltimer med mange nye treningsformer/dansestiler. Dessuten fikk jeg et fordelaktig tilbud med rabattert pris, og da var det bare å slå til. Jeg synes Elixia er veldig 2009/2010, mens Sats er mer 1995...
Nybegynner 2009 Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Du bør sjekke ut begge steder synes jeg. Jeg trener selv på SATS, og føler ikke at det er 1995... Det er stor forskjell på de forskjellige sentrene. Trente på et annet Sats- senter før, men der var det lite og trangt. Mens der jeg er nå er jeg kjempefornøyd. Sjekk ut hvem som har hvilke timer du liker best (om du liker å gå på timer da). Pris har jo også litt å si. Men begge stedene har vel fort sånn "prøveuke" som du kan teste å se hvilket du liker best. Det er smak og behag! Elexia der jeg bor er stort sett bare folk som sprader rundt i dyre treningskler uten å trene så derfor valgte jeg SATS i stedet. Lykke til :-)
Golde Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2010 Takk for svar! Skal sjekke ut dette med prøvetimer. Jeg er ikke så flink til å trene alene, så et godt tilbud av saltimer er alfa og omega! Elixia hadde ikke prisen liggende ute på nett, det irriterte meg litt. Til gjengjeld har de SPA-avdeling... Håper ikke det betyr at prisen er umenneskelig! Merker jeg gleder meg litt til å sjekke dem ut!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har trent på begge sentrene. Vil anbefale Elixia. SATS-sentre er ofte nedslitt, både lokaler og apparater.
Golde Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2010 Takk, fint å høre hva andre mener om dette!
LukaFrost Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Jeg ble kunde hos Elixia i Trondheim før jul. Foreløbig er jeg bare på spinning og benytter meg av deilig fellesbadstu etter treningen. Det er rent, pent og jeg får en følelse av luksus der. Instruktørene er flinke og betjeningen ellers hyggelig.
Ms Looselips Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Har kun trent hos Elixia og er veldig fornøyd med saltimene der:) Og veldig hjelpsomt personell der også! Spaen er litt oppskrytt, iallefall der jeg var Men ellers veldig rente, pene og ryddige lokaler Men du burde som andre har sagt prøve å få en prøve time begge steder, se hva du liker best, hvor du blir best tatt imot etc.. Prisen ligger vel på rundt 600 kr hos Elixia.. Jeg betalte vel 520 som student tror jeg det var! Var ikke så mye rabatt der for studenter heller! hehe..
Golde Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. januar 2010 Takk for svar, alle sammen! Da har jeg vært på Elixia idag, fikk et veldig godt inntrykk! Så da blir det Sats i morgen, og så får jeg se hva det blir til
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 Jeg trener på sats og er veldig fornøyd. Ikke inntrykk av at der gamle og nedslitte sentre. Mistenker at det barer en myte... Det jeg synes er en fordel med sats er at de har flere sentre i min nærhet, så da har jeg mer å velge i når det gjelder timer.
Golde Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 15. januar 2010 Jepp, da har jeg blitt medlem hos Elixia! Likte meg mye bedre der Takk for råd, alle sammen! Nå gjenstår det bare å se om jeg klarer å følge opp med masse trening, må jo nesten det med den prisen!
Ms Looselips Skrevet 16. januar 2010 #12 Skrevet 16. januar 2010 Gratulerer Jeg har akkurat samme problemet som deg nå.. Hva i all verden skal jeg velge?? I Bergen.. Altså.. Står mellom nr1fitness eller Sissels her jeg bor.. Eller SIB og Sats i byn.. Har planer om å flytte inn til byn om ca 6-8 mnd.. Nr1fitness har billig trening med 6 mnd binding.. Men jeg synes ikke de har så mange saltimer.. Men i februar skal jeg begynne på et vekt-egentrenings program, og da er det flott at dette senteret er døgnåpent! Det får jeg forsovidt med Sissels 24chilli også! Men Sissels er dyrere, og må nok binde meg for 12 mnd... Men nå jobber jeg jo i nærheten, så når jeg flytter vil jeg fortsatt reise ut hit, og det er gode bussforbindelser.. SIB har ikke så gode saltilbud for meg som ikke er student i sentrum.. Men det er billig trening.. Man kjøper medlemskap for 6 mnd omgangen til ca 1600 kr tror jeg det var.. I sommerferie og juleferie dvs ca 4 mnd i året, er det nærmest ingen timer!! Så har vi Sats da, virker som de har den beste timeplanen, og er det dyreste alternativet.. Vil nok mest sannsynlig begynne der når jeg flytter til sentrum.. Men er litt stress å pendle for å trene.. Huff dette er vanskelig!! Har foressten ikke noe Elixia i nærheten (eller i Bergen sentrum), men om jeg hadde hatt det, ville det vært et alternativ det også..
Golde Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 16. januar 2010 Hvis jeg skal komme med et tips, så blir det å ta det senteret som er enklest å komme seg til. Jeg må bare si - for en forskjell det var å løpe ut fem minutter for å komme på treningssenteret! I dag var jeg på spinning, fikk innskytelsen en halvtime før timen skulle begynne, og da hadde jeg god tid Deilig :rødme: Før da jeg trente på studentidretten var det planlegging, panlegging, planlegging... og når jeg først var hjemme var det ikke alltid jeg gadd å reise tilbake til unversitetet for å trene en kveldstime. Ellers valgte jeg Elixia nå bl.a. på grunn av ar de hadde det største tilbudet av saltimer. Vet at det er det jeg får mest ut av, er ikke spesielt flink til å trene selv, annet enn joggeturer ute i frisk luft. Og det blir bare om sommeren. Men det er meg da! Lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå