Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt..har arvet 700 000,-. Har et hus med ca.verdi på 1,7 mill. Belånt med ca.800 000,-. Huset er egentlig altfor stort for meg. Kunne klart meg med langt mindre. Lurer på om jeg burde brukt arven på å betale ned gjelda på huset..eller heller kjøpt en utleiebolig og beholdt gjelda på huset jeg bor i..og fortsette å bo der.Eller kanskje solgt huset jeg bor i og kjøpt en tomannsbolig.Bodd selv i ene leiligheten og leid ut den andre leiligheten.? Eller lånt litt mer penger for å kjøpe en tomannsbolig og leid ut begge leilighetene der.?

Noen som har noen gode råd.?????

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Her vil du bare få halvdårlig synsing inntil du bringer mer håndfast info til torgs.

For å ta noen enkle holdepunkter:

- Hvor i landet bor du (eiendomsmarkedet er ikke likt i hele Norge)?

- Hvilken tidshorisont har du på investeringen?

- Hvilken livssituasjon er du i, og hvordan ser det ut fremover?

- Hva tjener du?

- Hvor risikovillig er du?

Listen med ting som du bør redegjøre for er selvfølgelig mye lenger, men dette avhenger jo litt av hvordan akkurat din situasjon ser ut.

Dog, fristen til å komme med en halvdårlig synsing tar overhånd... hva med å kjøpe seg noe mindre, og heller leie ut der du nå bor? Hvis leiemarkedet er godt nok til at du får dekket renter, avdrag og løpende utgifter relatert til ekeisterende bolig, så vil denne over tid betale seg selv ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...