Gjest Alvina Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Det er en venn av en venninne av meg som jeg aldri har kysset med eller noe. Vi har ikke møttes siden jeg studerte i samme by som venninna mi, men han har fått telefonnummeret mitt og sender meg meldinger daglig. Daglig. Flere ganger daglig. Dette har vart i to år men er blitt verre. Spør hvor jeg er og hva jeg driver med nå. Sånne meldinger. Han har også skrevet at han er forelsket i meg, nei han elsket meg visst...Da svarte jeg at det kan vel ikke du vite, som ikke kjenner meg. Ofte svarer jeg ikke, men så synes jeg litt synd i han uten at jeg vet hvorfor, kanskje fordi venninna mi er glad i han, men nå begynner jeg å lure på om han har en løs skrue et sted. For en time siden sendte han meg en melding, i natt, i dag tidlig to ganger, han ringte i formiddag - jeg svarte bare på en sms i dag tidlig og skrev bare helt saklig at jeg har sovet dårlig men skal stå opp snart. Heldigvis bor vi ikke i samme by. Jeg synes han begynner å bli plagsom, som om han ikke forstår. Jeg har sagt til han at han ikke må leke med tanken om at det skal bli et par av oss. Men nå har han blitt verre, etter at han traff en eks av meg som jeg var sammen med i fjor vinter. Hvorfor vet jeg ikke, jeg har bare merket det. Meldingene kommer fortløpende og han nærmest krever å vite hvor jeg er. Jeg synes det er skremmende, samtidig vil jeg ikke såre han. Men å svare på meldinger er vel å gi denne mannen et håp? Jeg vil helst kutte håpet hans med det samme. Hva skriver jeg da? Men jeg vil helst ikke være for slem, er bare lei av den tydelige eiendomsfølelsen han må ha for meg siden han skal vite hvor jeg er, hva jeg gjør - hver dag. Så kvinner, hva gjør jeg uten å skyte hodet av han?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Si til han at han ikke skal sende meldinger til deg hver dag. Si at du er på gang med en annen - og at hans stadige meldinger gjør den nye mannen usikker og litt irritert..?? Ellers sier du det som det er til din venninne og håper at hun kan "sladre" dette videre til han..
Gjest Alvina Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Si til han at han ikke skal sende meldinger til deg hver dag. Si at du er på gang med en annen - og at hans stadige meldinger gjør den nye mannen usikker og litt irritert..?? Ellers sier du det som det er til din venninne og håper at hun kan "sladre" dette videre til han.. Hun vil ikke blande seg inn i andres forhold og jeg har ikke fortalt henne så mye, for det har økt med meldinger i det siste og jeg er blitt mer og mer irritert og lurt på om det er noe galt med meg. Jeg er ikke vant til å bli så irritert på meldinger... Helt til jeg begynte å tenke over at det økte etter at han traff eksen min for i høst. Han er kjempegrei og virker snill, men har slitet med rus og jeg synes han virker litt rar når han x-forhører meg nærmest hvis jeg svarer litt i tåka om hvor jeg er. Jeg har ikke lyst å lyge om en ny forelskelse, men kanskje jeg skal gjøre det...for å gjøre det lettere for alle. Jeg liker jo en del menn, men jeg har ingen interesse for dem utover vennskap og av og til et nummer med en fast. Men jeg er ikke forelsket og med han faste er det gjensidig. Vi bare liker hverandre og trives sammen og koser oss når det passer oss begge. Men det er ikke så ofte mer, etter at han har forelsket seg i en dame og jeg har trukket meg tilbake. Og hva skal jeg liksom skrive i en melding til han som melder meg hele tiden: at jeg har forelsket meg? Det høres jo dumt ut. Da ville han hørt det fra venninna mi, og han kommer til å spørre henne selv om hun ikke svarer og det er lett å avsløre henne på kroppsprålet og mimikken. Hva skal jeg skrive i en sms? At jeg er begynt sammen med ? Hvem? Vanligvis har jeg fantasi, men nå stopper det opp. Hvordan kan en voksen mann leve seg inn i en drømmeverden som han tydeligvis har gjort? Er det normalt?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Nei, det er ikke normalt! Du kjenner han jo ikke en gang? Forestill deg hvordan det hadde vært å være i et forhold med dette mennesket!? Si at noe har kommet opp, og du vil sette pris på å få være i fred fra nå av, men håper han har det bra, og er lei for at du er nødt til å bryte kontakten på denne måten, men det må du. Og du vil desverre ikke snakke om det. Beklager. Men ønsker han kun det beste fremover.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Du skal sende han en melding der du sier at han skal slutte å sende deg meldinger og at du ikke kommer til å svare på telefon eller SMS i fremtiden. Du skal også forklare venninnen din at du kommer til å gjøre dette slik at hun er informert dersom det blir noe mer tull. Og så slutter du helt konsekvent å svare på henvendelser fra han. Det er tydelig at han dessverre har minst et par gjenger gåen på noen av skruene i knollen og hver gang du svarer så oppmuntrer du han.
Gjest Alvina Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Nei, det er ikke normalt! Du kjenner han jo ikke en gang? Forestill deg hvordan det hadde vært å være i et forhold med dette mennesket!? Si at noe har kommet opp, og du vil sette pris på å få være i fred fra nå av, men håper han har det bra, og er lei for at du er nødt til å bryte kontakten på denne måten, men det må du. Og du vil desverre ikke snakke om det. Beklager. Men ønsker han kun det beste fremover. Det går dessverre ikke. Han vet at jeg har gått i terapi etter en voldtekt og at jeg sliter /har slitt mye både med depresjoner og søvnløshet. Så jeg kan nesten ikke finne på noe. Han vet også hvem som er syk i min familie og hvem som...han kjenner jo venninnen min og vi er født bare ti mil fra hverandre så vi har noen felles bekjente i tillegg, siden jeg og min venninne er litt i fjern familie. Det går ikke å finne på noe. Da må det være at jeg møtte et sirkus og ble med en vakker mann som jobbet der for å begynne som klovn? Jeg trenger hjelp til å si fra. Skal jeg bare la være å svare på meldinger noen dager? Men det har jeg gjort mange ganger og det nytter ikke. Daglig får jeg melding likevel. Han er egentlig en ok fyr og ser bra ut, men dette er jo drepen for enhvers kvinnes lyst. Jeg blir tvert i mot veldig skeptisk og nesten litt redd siden han aldri gir opp. Hvorfor er han ikke litt kostbar? Jeg flørtet kanskje litt med han bare for moro for to år siden og vi har pratet om alvorlige ting sammen, men det er ikke grunnlag for å tekste meg daglig x flere sms. Med alvorlige ting mener jeg ikke forhold og sånt, men om livet generelt for å forklare det lett. Skal jeg bare la være å svare på par uker? Egentlig bør jeg fortelle om dette til venninen min, så hun kanskje kan se om han har tilta eller...
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 La være å svare permanent, ikke for tre uker. OG fortell venninnen din at han plager deg. Problem solved. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Det går dessverre ikke. Han vet at jeg har gått i terapi etter en voldtekt og at jeg sliter /har slitt mye både med depresjoner og søvnløshet. Så jeg kan nesten ikke finne på noe. Han vet også hvem som er syk i min familie og hvem som...han kjenner jo venninnen min og vi er født bare ti mil fra hverandre så vi har noen felles bekjente i tillegg, siden jeg og min venninne er litt i fjern familie. Det går ikke å finne på noe. Da må det være at jeg møtte et sirkus og ble med en vakker mann som jobbet der for å begynne som klovn? Jeg trenger hjelp til å si fra. Skal jeg bare la være å svare på meldinger noen dager? Men det har jeg gjort mange ganger og det nytter ikke. Daglig får jeg melding likevel. Han er egentlig en ok fyr og ser bra ut, men dette er jo drepen for enhvers kvinnes lyst. Jeg blir tvert i mot veldig skeptisk og nesten litt redd siden han aldri gir opp. Hvorfor er han ikke litt kostbar? Jeg flørtet kanskje litt med han bare for moro for to år siden og vi har pratet om alvorlige ting sammen, men det er ikke grunnlag for å tekste meg daglig x flere sms. Med alvorlige ting mener jeg ikke forhold og sånt, men om livet generelt for å forklare det lett. Skal jeg bare la være å svare på par uker? Egentlig bør jeg fortelle om dette til venninen min, så hun kanskje kan se om han har tilta eller... Jeg skjønner ikke hvrfor det skal være et problem å si det? Det HAR skjedd noe. Du føler deg plaget av han. Eventuellt i hans fantasi kan disse psykiske plagene dine ha kommet til det punktet hvor du ikke orker så mye kontakt med alt og alle, og at han desverre er en som blir nedprioritert. Med tanke på at dere egentlig ikke kjenner hverandre har ikke han noe krav på å vite nøyaktig HVA som er årsaken til at du ber pent om å få være i fred. Dere kjenner ikke hverandre og den eventuelle årsaken din er personelig. Det er grunn nok. For hvis du ikke vil såre han ved å si det som det er, at du bare ikke har noe interesse av han og smsene hans, så er dette det du må si hvis du vil kutte kontakten..
Gjest alvina Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Du skal sende han en melding der du sier at han skal slutte å sende deg meldinger og at du ikke kommer til å svare på telefon eller SMS i fremtiden. Du skal også forklare venninnen din at du kommer til å gjøre dette slik at hun er informert dersom det blir noe mer tull. Og så slutter du helt konsekvent å svare på henvendelser fra han. Det er tydelig at han dessverre har minst et par gjenger gåen på noen av skruene i knollen og hver gang du svarer så oppmuntrer du han. Jeg kjenner han litt for vi har snakket litt sammen for tre, fire år siden og par ganger i året i telefonen etter det. Jeg har ikke lyst å såre han ved å si at han må slutte å sende meldinger, for før han startet med alle disse daglige hendte det jo at jeg også sendte melding til han... Han virker egentlig veldig grei, men dette bekymrer meg, at han virker litt skrudd nå på grunn av alle spørsmålene og daglige meldingene. Svarer jeg ikke, får jeg en ny etter noen timer...det har utviklet seg. Han har slitt med rus men har holdt seg rusfri i over ett år nå, men jeg vet ikke om han sliter med psyken eller hva som skjer. En normal mann sender ikke daglige meldinger. Jeg blir så irritert og det er ikke normalt at jeg irriterer meg over noen meldinger. Men daglige fra en som er begynt å kalle meg Hei kjære, hvordan går det... Kanskje jeg skal snakke med venninna mi. Hun kjenner han bedre enn meg og kan se om han har tippet over ett eller annet sted, for jeg blir bekymret og ikke bare irritert.
Gjest alvina Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Jeg skjønner ikke hvrfor det skal være et problem å si det? Det HAR skjedd noe. Du føler deg plaget av han. Eventuellt i hans fantasi kan disse psykiske plagene dine ha kommet til det punktet hvor du ikke orker så mye kontakt med alt og alle, og at han desverre er en som blir nedprioritert. Med tanke på at dere egentlig ikke kjenner hverandre har ikke han noe krav på å vite nøyaktig HVA som er årsaken til at du ber pent om å få være i fred. Dere kjenner ikke hverandre og den eventuelle årsaken din er personelig. Det er grunn nok. For hvis du ikke vil såre han ved å si det som det er, at du bare ikke har noe interesse av han og smsene hans, så er dette det du må si hvis du vil kutte kontakten.. Så du mener at jeg skal skrive at jeg sliter så mye etter det som har skjedd og at jeg ikke klarer flørte-sms nå og at det er best vi kutter kontakten for en stund?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #12 Skrevet 3. januar 2010 En normal mann sender ikke daglige meldinger. Jeg blir så irritert og det er ikke normalt at jeg irriterer meg over noen meldinger. Men daglige fra en som er begynt å kalle meg Hei kjære, hvordan går det... Kanskje jeg skal snakke med venninna mi. Hun kjenner han bedre enn meg og kan se om han har tippet over ett eller annet sted, for jeg blir bekymret og ikke bare irritert. Han behandler nok ikke henne slik han behandler deg. Kan hende hun ikke er klar over det. Vil du virkelig bryte kontakten? Da sier du til han at du desverre må bryte kontakten av personelige årsaker du ikke vil snakke om, ønsker han alt vel og svarer ikke på meldinger etter det. oO så forteller du venninda di hvordan det ligger ann, slik at hun ikke oppmuntrer han til å forsette når han kommer til henne og klager.
Wildlily Skrevet 3. januar 2010 #13 Skrevet 3. januar 2010 Har selv vært interessert i menn, skikkelig forelska i dem uten at det har blitt gjengjeldt. Det er jo faktisk ganske normalt. Men måten han holder på høres jo helt psykotisk ut. Minner meg om en tidligere venninne av meg som gjorde det samme. Men hun mista det da. Helt. Hallusinerte og fantaserte, truet med å drepe ham. Så han måtte politianmelde henne for å få henne til å slutte. Hun fikk nå hjelp da. Høres ut som om han trenger hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #14 Skrevet 3. januar 2010 Så du mener at jeg skal skrive at jeg sliter så mye etter det som har skjedd og at jeg ikke klarer flørte-sms nå og at det er best vi kutter kontakten for en stund? Du trenger ikke å skrive at det er nøyaktig derfor. For det er jo virkelig ikke hans sak. Og ikke skriv "en stund" for da kan det hende det blir stille i en uke for så å ramle inn meldinger med "går det bra, er så bekymret" osv.. Vær kort og lite utdypende og presiser at du ikke vil utdype. Og vær klar om at kontakten herved brytes. Det er ingen pause på noen uker. Nå er det over og ut. Han får ha det fint - Resten er personelig. At du kjente han en gang for 2-3 år siden er ikke grunn til å måtte dele noe som helst eller holde ut med dette.
Gjest Alvina Skrevet 3. januar 2010 #15 Skrevet 3. januar 2010 Han behandler nok ikke henne slik han behandler deg. Kan hende hun ikke er klar over det. Vil du virkelig bryte kontakten? Da sier du til han at du desverre må bryte kontakten av personelige årsaker du ikke vil snakke om, ønsker han alt vel og svarer ikke på meldinger etter det. oO så forteller du venninda di hvordan det ligger ann, slik at hun ikke oppmuntrer han til å forsette når han kommer til henne og klager. Jeg kan ikke det. Han er egentlig en jeg ble venn med, men han har helt tydeligvis tatt dette seriøst selv om vi aldri har hatt hudkontakt. Vi hadde lett for å prate sammen, både om hans problemer, mine problemer og om livet generelt...og om egentlig alt. Men jeg kan jo bare svare kort, med ja og ha. Som kvinne har jeg kanskje skrevet litt lange meldinger FØR han begynte med "hvordan går det min kjære" og hei hvor er du nå eller er du våken, hva gjør du nå, har du reist dit, er du kommet frem... Det er det som bekymrer meg, at når jeg har sagt at det ikke er noe forhold mellom oss, så gir han seg ikke. Jeg har jo sagt i fra. Kanskje han bare er bekymret for meg og viser vennlighet etter voldtekten? Men å skrive Min kjære, er vel på kanten å skrive til en venninne man aldri har rørt engang?
Gjest Blondie65 Skrevet 3. januar 2010 #16 Skrevet 3. januar 2010 Jeg kjenner han litt for vi har snakket litt sammen for tre, fire år siden og par ganger i året i telefonen etter det. Jeg har ikke lyst å såre han ved å si at han må slutte å sende meldinger, for før han startet med alle disse daglige hendte det jo at jeg også sendte melding til han... Han virker egentlig veldig grei, men dette bekymrer meg, at han virker litt skrudd nå på grunn av alle spørsmålene og daglige meldingene. Svarer jeg ikke, får jeg en ny etter noen timer...det har utviklet seg. Han har slitt med rus men har holdt seg rusfri i over ett år nå, men jeg vet ikke om han sliter med psyken eller hva som skjer. En normal mann sender ikke daglige meldinger. Jeg blir så irritert og det er ikke normalt at jeg irriterer meg over noen meldinger. Men daglige fra en som er begynt å kalle meg Hei kjære, hvordan går det... Kanskje jeg skal snakke med venninna mi. Hun kjenner han bedre enn meg og kan se om han har tippet over ett eller annet sted, for jeg blir bekymret og ikke bare irritert. Du må slutte å lage unnskyldninger for han. Som du selv sier - dette er ikke normalt. Han har tippet grensen, det han driver med nå er forfølgelse - stalking. Du må slutte å være hele verdens fredsmegler - han er ikke ditt ansvar. Du får ALDRI fred fra han uten å sette foten ned og slutte å svare.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. januar 2010 #17 Skrevet 3. januar 2010 Vil du virkelig bryte kontakten? Da sier du til han at du desverre må bryte kontakten av personelige årsaker du ikke vil snakke om, ønsker han alt vel og svarer ikke på meldinger etter det. oO så forteller du venninda di hvordan det ligger ann, slik at hun ikke oppmuntrer han til å forsette når han kommer til henne og klager. Vær så snill å ikke gjøre det sånn som dette. Du må ikke gi han grunn til å bekymre seg eller grunn til å tro at han har krav på en grunn til at du ikke gidder mer. Du skriver bare "jeg vil ikke ha kontakt med deg mer og ser derfor helst at du slutter å sende meg SMS og ringe. Skulle du likevel gjøre det vil ikke dine SMS og telefoner bli besvart".
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 3. januar 2010 #18 Skrevet 3. januar 2010 Om du har mulighet, bytt tlf-nr og si til venninna di at hun ikkje skal gi det nye nummeret til han. Blokker nummeret hans om du har den funksjonen på tlf.
Gjest brutal_mann Skrevet 3. januar 2010 #19 Skrevet 3. januar 2010 Du sier i klartekst, uten noen som helst for for svøp, at fyren plager deg og er en idiot. Be han slutte, ellers vil du se deg nødt til å anmelde fyren for trakasering. Etter det svarer du ALDRI på NOEN av hans tilnærmelser! Du har INGEN forpliktelser for denne idioten og kan avvise han hardt og brutalt med god samvittighet.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #20 Skrevet 3. januar 2010 Jeg kan ikke det. Han er egentlig en jeg ble venn med, men han har helt tydeligvis tatt dette seriøst selv om vi aldri har hatt hudkontakt. Vi hadde lett for å prate sammen, både om hans problemer, mine problemer og om livet generelt...og om egentlig alt. Men jeg kan jo bare svare kort, med ja og ha. Som kvinne har jeg kanskje skrevet litt lange meldinger FØR han begynte med "hvordan går det min kjære" og hei hvor er du nå eller er du våken, hva gjør du nå, har du reist dit, er du kommet frem... Det er det som bekymrer meg, at når jeg har sagt at det ikke er noe forhold mellom oss, så gir han seg ikke. Jeg har jo sagt i fra. Kanskje han bare er bekymret for meg og viser vennlighet etter voldtekten? Men å skrive Min kjære, er vel på kanten å skrive til en venninne man aldri har rørt engang? Nei, dette er ikke normal vennelighet fra han sin side. Hvis du vil bryte kontakten med han så må du si det. Det hjelper ikke å bare svare lit kort eller la være å svare et par dager/uker. Hadde det vært så enkelt så hadde vel ikke dette vart i flere år.. Vil du bryte kontakten så må du si i fra, og du har et veldig skånsomt alternativ her som du kan gjøre det på. Du har ikke ansvar for å følge alle du blir venn med, livet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå