Gjest dokka Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Da har jeg bestemt meg for å kjøpe en concealer for første gang i mitt liv. Jeg er 38 år, har en normal hud uten hudproblemer av noe slag. Huden er lys, jeg vil si nordisk lys, ikke sånn veldig lys som mange rødhårede har hvis dere skjønner? Jeg har ikke store porer eller mange aldringstegn i huden, men det er klart, mindre kråkeføtter ved øynene synes jo når jeg smiler ;-) Og det synes jo at jeg ikke er 20 år. Jeg vil bruke den ved nesen for å jevne ut ut hudfargen der, litt på haken for å dekke over SMÅ røde merker, og jeg vil ha den til å dekke over mørke ringer under øynene. Jeg er ikke veldig plaget av mørke ringer, men vil altså ha noe jeg kan bruke de dagene jeg synes de er i veien liksom. Var i et parfymeri og spurte dama som jobbet der om hva hun syntes var den beste concealeren. Svaret var Kanebo. Prøvde den på hånden og syntes vel egentlig den så fin ut på huden. Følte ikke at den la seg i de små linjene på hånden heller. Men så er jeg så usikker....det er så mange concealere. Ville dere kjøpt Kanebo? Jeg kan ikke si at pris er uviktig, men jeg er villig til å betale noen hundrelapper for en GOD concealer når jeg nå først skal kjøpe....rundt 500 kr er nok min smertegrense.
Lisama Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 for 500 kroner får du en virkelig god consealer. Hva som er bra er som oftest individuelt, men Kanebo kan jeg hvertfall stå innefor. Gode kvalitetsprodukter som faller i smak hos nesten alle som prøver. Prisen er jeg usikker på, i og med at de fleste kosmetikkmerkene økte prisene sine i høst eller nå til nyttår. Men under 500 kroner det kommer du hvertfall
Asteria Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Jeg liker veldig godt Helena Rubenstein sin Magic Concealer..den dekker veldig godt.. det kan godt hende det har kommer noen bedre på markedet nå, er ca et år siden jeg kjøpte den.. kjøpte to, bruker den ikke så ofte, den er veldig drøy.. Men som sagt, den dekker veldig godt
Pbrina Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Jeg sverger til Bare Escentuals (i.d.) når det gjelder både foundation (som kan brukes som concealer med en liten kost), pudder og rouge. Det er rene magiske korrekturlakken for min kvisearrbefengte hud! Bestiller fra essentialdayspa.com, men første gangen ville jeg kanskje gått til en hudpleier for å lære hvordan det skal legges og kjøpt et startkit (eller hør om noen av venninnene dine bruker det!).
LineGourmet Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Jeg bruker YSL's touche eclat. Ingen over, ingen ved siden Jeg har også prøvd Kanebo sin, syns ikke den er så god i konsistensen. (kladdet seg litt under øynene) Jeg bruker concealer under øynene for å se mer opplagt ut (fjerner mørke ringer) og på eventuelle ujevnheter på haken Jeg er 37.
Perledrøm Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Aldri hør på selgere - det er ofte kampanjer om å f.eks. selge så mye Kanebo som mulig.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 jeg syns kanebo blir litt tørr til bruk under øynene,men bruker den rundt nesen.hr magic concealer er bedre under øynene,tynnere konsistens og dekker godt.
Gjest Dokka Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 Tusen takk for gode råd alle! :-) Jeg tar de med meg på min concealerjakt. Det jeg ikke skjønner noe av er at det er snakk om forskjellige fargepigmenter til forskjellige ting man vil dekke, grønn, rød....osv. Hva er greia her? Bør jeg tenke på dette når jeg kjøper?
~white lady~ Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Den absolutt beste concealeren jeg har prøvd er Helena Rubinsteins Magic Concealer. Veldig drøy og smelter inn i huden. Om du ikke trenger særlig dekkevne og vil ha litt highlighter i tillegg så er YSLs "tryllepenn" et godt valg. (Men er desverre ikke særlig drøy i bruk...)
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 4. januar 2010 #10 Skrevet 4. januar 2010 jeg bruker å YSL's touche eclat. tryllepennen som den blir kalt. Jeg har prøvd mange forskjellige concealere men denne er den beste. Syntes jeg da
Perledrøm Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Tusen takk for gode råd alle! :-) Jeg tar de med meg på min concealerjakt. Det jeg ikke skjønner noe av er at det er snakk om forskjellige fargepigmenter til forskjellige ting man vil dekke, grønn, rød....osv. Hva er greia her? Bør jeg tenke på dette når jeg kjøper? Grønn farge brukes på røde områder for å nøytralisere fargen
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 4. januar 2010 #12 Skrevet 4. januar 2010 Aldri hør på selgere - det er ofte kampanjer om å f.eks. selge så mye Kanebo som mulig. Nei ikke hør på de! Jeg syntes mange av de som jobber på parfymerier kan være utrolig irriterendes. De maser hele tiden om jeg bare MÅ kjøpe det og det.
Rexina Skrevet 4. januar 2010 #13 Skrevet 4. januar 2010 Helena Rubenstein Magic Concealer!!! Den er helt herlig. Dekker det som trenger å dekkes, men synes ikke på huden:)
L'anémone sylvie Skrevet 4. januar 2010 #14 Skrevet 4. januar 2010 Er Helena Rubensteins Magic Concealer å finne billig på nettet? Prøvde den i et parfymeri en gang, men da var den helt flytende og rar. Irriterende at de ikke kan oppbevare produktene ordentlig! Foundationprøver og lignende har veldig ofte feil konsistens i forhold til hvordan de egentlig skal være.
Jade Skrevet 4. januar 2010 #15 Skrevet 4. januar 2010 Jeg er også helt lost på concealers. Synes ikke pudderconcealerne dekker noe, og jeg har ikke funnet noen i krem med riktig farge. Har prøvd alle tre ysl-concealerne, men de ligner ikke grisen når de kommer på. Greitt nok, jeg har ikke blå ringer lengre, men er det noe bedre med orange ringer? Altså fargen på concealeren? Det samme med grønn concealer. Den blir da vitterlig grønn på huden. Hva er vits med concealer som ikke er i samme farge som huden? Da må man jo ha concealer for å skjule concealeren. Eller dytte på en halv boks foundation, men da trenger man jo ikke concealer. Bør man ikke ha en "hudfarget" concealer? *Lost*
Perledrøm Skrevet 4. januar 2010 #16 Skrevet 4. januar 2010 (endret) Jeg er også helt lost på concealers. Synes ikke pudderconcealerne dekker noe, og jeg har ikke funnet noen i krem med riktig farge. Har prøvd alle tre ysl-concealerne, men de ligner ikke grisen når de kommer på. Greitt nok, jeg har ikke blå ringer lengre, men er det noe bedre med orange ringer? Altså fargen på concealeren? Det samme med grønn concealer. Den blir da vitterlig grønn på huden. Hva er vits med concealer som ikke er i samme farge som huden? Da må man jo ha concealer for å skjule concealeren. Eller dytte på en halv boks foundation, men da trenger man jo ikke concealer. Bør man ikke ha en "hudfarget" concealer? *Lost* Hvis du blir grønn, så bruker du for mye. Jeg skulle sminke en klassevenninne som hadde veldig rød hud, og viste stolt fram resultatet til makeup-læreren. Han fikk latterkrampe, hun var jo helt grønn i ansiktet! Der lærte jeg begrepet moderasjon ja Når du bruker grønn på for eksempel en kvise, og legger concealer eller foundation oppå vil det ikke bli rødt eller grønt, men hudfarget. Endret 4. januar 2010 av Perledrøm
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #17 Skrevet 4. januar 2010 Jeg må jeg si at jeg liker kanebo sin best til å dekke over ujevneheter i ansiktet, men guerlain sin er jeg avhengig av til å ha under øyne. Men jeg bruker også camo quadsene fra coastalscents.com når jeg trenger litt ekstra dekkende eller når jeg skal ut. Det er en som er i forskjellige lyse nyanser så du blander til du finner din eksakte farge, også er det en med blå, lilla, grønn og gul. Lilla- for å jevne ut ujevnheter på olivenhud blå- jevne ut oransje (fin ved et par selvbruningsfeil eller fregner) grønn- dekke røde partier gul- dekker blå ringer under øyne Håper dette rettet opp litt i forvirringen
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #18 Skrevet 5. januar 2010 http://stageandtheatermakeup.com/bnnc.htm
Zinnia Skrevet 5. januar 2010 #19 Skrevet 5. januar 2010 Er Helena Rubensteins Magic Concealer å finne billig på nettet? Prøvde den i et parfymeri en gang, men da var den helt flytende og rar. Irriterende at de ikke kan oppbevare produktene ordentlig! Foundationprøver og lignende har veldig ofte feil konsistens i forhold til hvordan de egentlig skal være. Magic Concealer, dette er det billigste jeg har funnet på nett. Men jeg har ikke sjekket Ebay. TS: Jeg brukte Kanebo sin før og likte den veldig godt, mye bedre enn f eks den til YSL som alle syns er så bra. I lengden dekket den ikke nok for meg da jeg har mye ringer under øynene, men om du ikke har så mye å dekke er dette en lett og god concealer .
Gjest Gjest_norah_* Skrevet 5. januar 2010 #20 Skrevet 5. januar 2010 Jeg liker veldig godt Helena Rubenstein sin Magic Concealer..den dekker veldig godt.. det kan godt hende det har kommer noen bedre på markedet nå, er ca et år siden jeg kjøpte den.. kjøpte to, bruker den ikke så ofte, den er veldig drøy.. Men som sagt, den dekker veldig godt jeg elsker denne, og bestiller den på strawberrynet. bruker den kun under øynene, og så bruker jeg id sin concealer i resten av ansiktet etter behov. har prøvd utallige oppigjennom, og kastet mye penger ut av vinduet - men disse to er mine favoritter. id sin gir den beste dekkevnen til nå - men jeg liker den ikke under øynene da den kommer i pudderform. men, for voksen hud kan det godt tenkes at Hr sin kan brukes overalt med godt resultat. valgte den forøvrig ette rå ha lest masse skryt her inne, samt på utallige googletreff:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå