Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Hei! jeg er en jente på 13 år, som går i 7.klasse. Vi har hele tiden vært en klasse med et godt miljø, helt til i fjor, da det begynte en ny jente i klassen vår. Vi merket med en gang at hun var fra et totalt forskjellig klassemiljø en oss. Vi, som aldri bruker sminke på skolen, banner eller gjør andre ting. Og hun, som latteligjør de som gjør noe feil, har masse former, sminker seg MASSE, og snakker masse dritt om de som er imot henne. Hun velger venner etter de som er "populære" og har laget et så stort skille mellom de kule, populære, og de (som hun mener) er upopulære som vi aldri hadde forestilt oss. Alle guttene dilter etter henne, uten at vi jenter forstår det. Hun oppfører seg som en b**** mot alle sammen bortsett fra de aller mest "populære". Ble mye som egentlig ikke har altfor med saken å gjøre nå. Men nå har hun postet bilder av seg, i en svart lårkort silkenattkjole, med dyp untrigning og blonder på, og står slik at formene hennes blir VELDIG fremmhevet(mildt sagt). Og de som bruker facebook, vet at du nå kan velge personvernsinstillinger, som f.eks hvem du vil vise bildene dine til. Hun har valgt "alle" så hvem som helst som ser profilen hennes, kan også se de bildene. Så (etter masse tekst) er spørsmålet Burde jeg si ifra til henne, foreldrene hennes eller noe? en 7.klassing burde ikke poste slike bilder av seg på nettet? Uff, beklager så mye tekst, det var vist litt mer enn jeg var klar over, som ville ut
Gjesten Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Jeg tror dessverre ikke at det vil komme noe godt ut av å si fra til noen. Skjønner at hun er en plage, men jeg tror det er best å bare holde seg unna.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Tror nok hun bare må få bestemme det selv. Ikke bry deg om henne... hun blir nok voksen endag hun også. Det viktigste er at dere fortsetter å være dere selv. Det går nok over for de som er så opptatt av henne nå hvis hun er den personen som du sier. Bare lev deres liv - og så får hun bare gjøre som hun vil.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Hun får vel det. det er bare at jeg ikke tror det kommer til å skje før hun er 18, og før det er jo ung.skolen, og da kommer hun til å gjøre det til et helvete for dem som ikke vil være en av disiplene hennes
Gjest megvel Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Jeg ville tatt det opp med min mor og sett om hun kanskje ville si det videre til klassevenninnens mor.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Jeg hadde sagt det til læreren min! Jenta er ikke 14 år en gang, 7 klasse, og legger ut slike bilder? Alle dere som sier "jaja, hun blir vel voksen" Ja, hun blir jo det, men vi burde jo verne de før de rekker å skade seg selv mer før de innser skadeomfanget! Du TS er en kjempegod jente som legger ut denne problemstillingen, det ER noe å bry seg om, dette er viktig!
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 helt ærlig.si i fra til foreldrene så de vet hva ho driver på med.ærlig talt.ho er en 13 år gammel unge.ho er ikke voksen! jeg hadde blitt glad om noen hadde funnet ut om min datter la ut sånne bilder av seg selv.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 Men jeg vet ikke helt hvordan det går med mor, som ikke har peiling på data, og kommer til å gjøre en GIGA-sak om dette. Og hvis jeg sier det til mor, og hun sier det videre til hennes mor, så kommer vel "Ida" til å få vite at det var meg som sladret, og hun har ekstremt stor kraft over trinnet(ikke bare klassen)! Hun kan egentlig få alle til å hate meg
Gjest loveli Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Jeg hadde sagt ifra til læreren, slik at hun/han kan ta kontakt med foreldrene. Hvis du får foreldrene dine til å si ifra til hennes foreldre blir det fort personlig mellom deres familier, og det er det ikke noe poeng i. Men jeg hadde bare sagt ifra angående bildene hun poster på nettet. Alt det andre du sier hadde jeg utelatt.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Som flere andre sier: si fra til læreren din. Er profilen hennes åpen for alle trenger ikke læreren å nevne deg i det hele tatt når han tar det opp. Hun burde virkelig få en liten samtale om nettvett.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Ok, takk for svar. Skal si det til læreren i morgen
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 4. januar 2010 #12 Skrevet 4. januar 2010 Ok, takk for svar. Skal si det til læreren i morgen Flott gjort av deg!
Lemming Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 helt ærlig.si i fra til foreldrene så de vet hva ho driver på med.ærlig talt.ho er en 13 år gammel unge.ho er ikke voksen! jeg hadde blitt glad om noen hadde funnet ut om min datter la ut sånne bilder av seg selv. Helt enig! Hadde satt pris på en "heads-up" om jeg hadde en datter som la ut utfordrende bilder av seg selv. Flott at du sier ifra til lærer!
Jade Skrevet 7. januar 2010 #15 Skrevet 7. januar 2010 Godt du sier i fra! Hadde det vært min datter, hadde jeg satt pris på å få vite det.
solkrem Skrevet 7. januar 2010 #16 Skrevet 7. januar 2010 Vil bare si at du virker utrolig reflektert og skriver bra til å være bare 13 (!) Jeg synes du burde snakke med kontaktlærer om oppførselen hennes. Forklare at hun ødelegger klassemiljøet, slik at læreren kanskje kan be henne om å jekke seg ned litt. Og så kan du jo også fortelle om disse bildene, slik at lærer videre kan nevne det til hennes foreldre. Tror nok det er noe som foreldrene hadde satt pris på. Vet godt hvordan det er å ha ei jente i klassen som ødelegger all fred og ro, og bare skal lage faenskap. Du får bare holde ut til ungdomsskolen og håpe det blir bedre da
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 7. januar 2010 #17 Skrevet 7. januar 2010 Takk Jeg sa det til læreren vår. Hun sa at hun ikke har peiling på facebook, men jeg forklarte henne bildene, så sa hun at hun skulle ta kontakt med foreldrene, og noen dager senere ble bildene fjernet. Tusen takk for all hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå