Gjest pastafaen Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Hei og hopp, nå skal jeg endelig begynne på lavkarbodiett (litt småironisk at bekreftelseskoden var pasta Jeg har bare et eneste spm som jeg ikke finner ut av. Jeg trener tung styrke et par ganger i uken, og spiser vanligvis en stor skål havregryn før hver økt på morningen. Jeg har forstått det slik at man skal spise karbohydrater ca en time før styrketrening, og dette har fungert bra. Men hva nå når jeg skal kutte ut karbs? Hva spiser dere for å yte maksimalt ift trening? Tusen takk til de som svarer
Angerboda Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Jeg vet ikke så veldig mye om temaet selv, men samboeren min går på en lavkarbo-diett hvor han kun spiser mat uten karbohydrater og uten sukker. Han trener ekstremt mye, og spiser veldig mye mandler og nøtter, grønnsaker som gulerot, blomkål og brokkoli, og fet mat. Egg og bacon stekt i smør, osv.. Det får han visstnok mye energi av...
Gjest Gjest_smiley_* Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Hei og hopp, nå skal jeg endelig begynne på lavkarbodiett (litt småironisk at bekreftelseskoden var pasta Jeg har bare et eneste spm som jeg ikke finner ut av. Jeg trener tung styrke et par ganger i uken, og spiser vanligvis en stor skål havregryn før hver økt på morningen. Jeg har forstått det slik at man skal spise karbohydrater ca en time før styrketrening, og dette har fungert bra. Men hva nå når jeg skal kutte ut karbs? Hva spiser dere for å yte maksimalt ift trening? Tusen takk til de som svarer Anbefaler overhodet ikke å kutte ut karbohydrater når man trener. Kroppen trenger BÅDE karbohydrater, protein og fett. De gjør ulike ting for kroppen din, og kutter du ut en av de helt, fucker du opp balansen i kroppen. Men, vil du på sikt ødelegge balansen i kroppen din, er det jo selvfølgelig helt opp til deg.
momo Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Jeg prøver og holde meg til lavkarbo og trener ganske mye. Men jeg har ikke noe hysterisk lavkarbo kosthold. Før trening som spinning spiser jeg gjerne en skål med havregryn, en liten skål og tar oppi litt frø. Før styrke gjerne fullkornsknekkebrød med proteinrikt pålegg. Resten av dagen går det da i proteinrik mat og masse grønnsaker og litt frukt.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Hei og hopp, nå skal jeg endelig begynne på lavkarbodiett (litt småironisk at bekreftelseskoden var pasta Jeg har bare et eneste spm som jeg ikke finner ut av. Jeg trener tung styrke et par ganger i uken, og spiser vanligvis en stor skål havregryn før hver økt på morningen. Jeg har forstått det slik at man skal spise karbohydrater ca en time før styrketrening, og dette har fungert bra. Men hva nå når jeg skal kutte ut karbs? Hva spiser dere for å yte maksimalt ift trening? Tusen takk til de som svarer du kan fortsette som nå, hvis du oppnår de mål du setter deg. havregryn er et godt karbo valg. man må ikke kjøre lav karbo hele døgnet eller hele uken for å oppnå resultater. jeg synes karbo før trening fungerer dårlig fordi blodsukkeret mitt synker under økten. det har mye med vane og hvilke rutiner man har, etterhvert får man god oversikt over hvordan kroppen fungerer og kan føle hvordan blodsukkeret er. jeg ønsker maksimal naturlig utskillese av veksthormoner, maksimal styrke og maksimal fettforbrenning, så protein og fett er det jeg spiser ca 2 timer før trening. kjøtt, fisk og grønnsaker med lite stivelse. et eller to måltider pr uke spiser jeg mye karbohydrater, gjerne etter ukens siste økt eller en dag jeg vil kose meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå