Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg føler meg så barnslig etter julen. Brukte en hel dag med å ordne gave til kjæresten min som var personlig, en reise med aktivitet som han har nevnt han har ønsket å gjøre. Det jeg fikk var en ting til bilen.

Greit nok, han er veldig praktisk, men uken før var vi i utlandet for å hente en Rolex til han til 60 000,-.

For meg ble dette så skarpt i kontrast. Han tjener over dobbelt så mye som meg. Jeg ønsket meg en ring -en bitteliten ting...

Føler meg dum, umoden, og bortskjemt. Første julen sammen, og jeg tenker generelt han er gjerrig, eller så forstår jeg ikke hans praktiske tilnærming til kjærlighet. Føler at jeg gir mye kjærlighet, oppmerksomhet og tid. Hvordan snu dette? Er jeg urimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men visste han at du ønsket deg en ring? Menn vet du..Han tenkte vel at du ville få bedre nytte av bilsaken enn ringen.

Jeg synest dette gavestyret rundt julen er så villt. Det er jo ikke gavene som er viktig i julen, men å ha det hyggelig sammen, og å feire livet. Ringen kommer vel før eller senere ?

Skrevet

Det kan jo hende han ikke passer for deg. Selv vil jeg ha en type som er romantisk og viser oppmerksomhet i forholdet ved ulike handlinger og gaver.

Skrevet

En ting til bilen? Var det noe som har med sikkerhet å gjøre eller noe du praktisk kan bruke hver gang du er ute og kjæ\ører (noe til annlegget feks)? I så fall kan det hende han ser på dette som en veldig kjærlig gave, fordi det er noe du har bruk for og kan gjøre hver biltur fremover litt bedre.

Dersom du har behov for mer klassisk romantiske gaver må du nesten si dette til ham. En del mennesker, meg inklusiv, har en litt mer praktisk måte å vise kjærlighet på. Jeg vet at dette kan bli litt missforstått av mannen min av og til, men når jeg forklarer tanken bak at jeg valgte akkurat den gaven bruker han alltid å bli glad.

Jeg ser på praktiske element som å lage middag, vaske leilighet og å ordne praktiske ting som den største kjærlighetserklæringen fordi det viser omtanke og ikke er noe som kan "kjøpes" på samme måte som blomster, ringer og restaurantbesøk. Kanskje er kjæresten din som meg og du må i så fall gi beskjed at du har et litt annet syn på hva som er romantisk. Men for all del, ikke klag på gaven. Det var sikkert en omtenksom gave fra hans side.

Skrevet

Nei. han visste ikke det, men jeg hintet om en bitteliten ting...en bitteliten pakke. Gaven jeg fikk var en ting som var veltenkt siden jeg får en del bot i fartskontroller. Er ingen fortkjører men kan ligge 10 km over ved fotobokser fra tid til annen. En varsler rett og slett.

Jeg liker litt romantikk, savner det, samt hyggelige bekreftelser i form av ord og handlinger. Veien til mitt hjerte går ikke gjennom magen rett og slett ;). Det har jeg satg til han :klemmer:

Skrevet
Nei. han visste ikke det, men jeg hintet om en bitteliten ting...en bitteliten pakke. Gaven jeg fikk var en ting som var veltenkt siden jeg får en del bot i fartskontroller. Er ingen fortkjører men kan ligge 10 km over ved fotobokser fra tid til annen. En varsler rett og slett.

Jeg liker litt romantikk, savner det, samt hyggelige bekreftelser i form av ord og handlinger. Veien til mitt hjerte går ikke gjennom magen rett og slett ;). Det har jeg satg til han :klemmer:

En mann skjønner da ikke den type hint. Dersom du faktisk har spesifikke ønsker må du si det til ham. Du kan ikke bli missfornøyd når han ikke er tankeleser.

Gaven var omtenksom, og noe som sparer deg for penger. En veldig omtenksom gave mener nå jeg.

Du er rett og slett ganske smålig som blir skuffa over noe slikt. Han gav en omtenksom gave og for han kan en slik omtenksom gave være veldig romantisk ment. Han har vært observant på noe du trenger og gitt gave ut i fra det, han har husket på noe som faktisk er personlig ved deg og hatt dette i baktankene.

Sutrete jente som griner på nesen fordi du ikke fikk ring!! Praktiske gaver er gitt med omtanke og er veldig romantisk for ham. Du må se gaven ut i fra giverens øyne ikke dine egne rosamalte øyne hvor mannen er tankeleser og det eneste som er romantisk er gaver i små esker.

Neste gang sier du i fra hva du ønsker deg.

Hilsen gjesten som er mer praktisk anlagt og mener praktiske gaver som letter hverdagen er mye mer romantisk.

Skrevet
Hei,

Jeg føler meg så barnslig etter julen. Brukte en hel dag med å ordne gave til kjæresten min som var personlig, en reise med aktivitet som han har nevnt han har ønsket å gjøre. Det jeg fikk var en ting til bilen.

Greit nok, han er veldig praktisk, men uken før var vi i utlandet for å hente en Rolex til han til 60 000,-.

For meg ble dette så skarpt i kontrast. Han tjener over dobbelt så mye som meg. Jeg ønsket meg en ring -en bitteliten ting...

Føler meg dum, umoden, og bortskjemt. Første julen sammen, og jeg tenker generelt han er gjerrig, eller så forstår jeg ikke hans praktiske tilnærming til kjærlighet. Føler at jeg gir mye kjærlighet, oppmerksomhet og tid. Hvordan snu dette? Er jeg urimelig?

Uff.. så leit. Jeg syns ikke du er urimelig, men dessverre så er det mange menn som ikke forstår hvordan vi tenker. De 2 første julene jeg var sammen med min kjære var jeg ekstremt opptatt av at gaven hans skulle "representere følelsene hans for meg". Og vi kan jo heller ikke si hva vi ønsker oss for da blir det jo på en måte verdiløst. :fnise: Så det beste man kan gjøre er jo som du har gjort med å komme med små hint. Jeg forstår at du er skuffet og såret for det du ikke fikk. Men det betyr ikke at han ikke elsker deg. Jeg syns du bør prate med han om at du har behov for at han skal uttrykke sine følelser for deg. Gir han deg bekreftelser jevnlig? Dessuten så handler dette en del om din usikkerhet på han og forholdet også.

Som jeg skrev over her hadde jeg store forventninger til gavene de 2 første julene. jeg var heldig som har en fyr som klarte å lese meg (gullsmedgaver begge gangene) :ler: . Siden har jeg blitt mye tryggere i forholdet vårt og usikkerheten min har blitt borte. Da har også mine krav og forventninger til "følelsesmessige" gaver avtatt (betraktelig). :jepp:

Snakk med han :)

Skrevet
Uff.. så leit. Jeg syns ikke du er urimelig, men dessverre så er det mange menn som ikke forstår hvordan vi tenker. De 2 første julene jeg var sammen med min kjære var jeg ekstremt opptatt av at gaven hans skulle "representere følelsene hans for meg". Og vi kan jo heller ikke si hva vi ønsker oss for da blir det jo på en måte verdiløst. :fnise: Så det beste man kan gjøre er jo som du har gjort med å komme med små hint. Jeg forstår at du er skuffet og såret for det du ikke fikk. Men det betyr ikke at han ikke elsker deg. Jeg syns du bør prate med han om at du har behov for at han skal uttrykke sine følelser for deg. Gir han deg bekreftelser jevnlig? Dessuten så handler dette en del om din usikkerhet på han og forholdet også.

Som jeg skrev over her hadde jeg store forventninger til gavene de 2 første julene. jeg var heldig som har en fyr som klarte å lese meg (gullsmedgaver begge gangene) :ler: . Siden har jeg blitt mye tryggere i forholdet vårt og usikkerheten min har blitt borte. Da har også mine krav og forventninger til "følelsesmessige" gaver avtatt (betraktelig). :jepp:

Snakk med han :)

Takk for at du forstod. Ja, er nok litt usikker på forholdet og han. Har gått et år og jeg er fremdeles usikker. Han gjør så mye bra av veldig praktisk karakter. Jeg er litt mer følsom og "svevende". Krever egentlig ikke så mye, bare små ord, oppmerksomhet i form av smil, kroppssråk. Han er litt lukket.

Jeg får ta tiden til hjelp. Gaven er ikke problemet. Det var heller et symbol på den følelsen jeg har av å gi uten å føle noen respons jeg forstår.

Skrevet

Hvis det er første jula sammen, er det kanskje litt tidlig å forvente ring av ham? ;)

En ring er store greier, det gi man ikke bare i en julegave. Det betyr noe.

Hvor gammel er dere? Synes også alderen ha noe å si i den saken... ;) En fotoboksvarsler... ;)

Men: hvorfor ikke spør han selv da?

Skrevet
Hvis det er første jula sammen, er det kanskje litt tidlig å forvente ring av ham? ;)

En ring er store greier, det gi man ikke bare i en julegave. Det betyr noe.

Hvor gammel er dere? Synes også alderen ha noe å si i den saken... ;) En fotoboksvarsler... ;)

Men: hvorfor ikke spør han selv da?

Ingen forlovelsesring! Haha :fnise:

En vanlig ring kan man vel gi??

Vi er i midten av 30 årene ;)

Skrevet

En ring er da slett ikke en bitteliten gave. En innpakket kindersjokolade er en bitteliten gave.

Menn er ikke mer tankelesere enn hva vi kvinner er. Og du kan heller ikke forvente at han skal bruke mye tid og penger på gaver til deg bare fordi du bruker mye tid og han tjener mye penger.

Skrevet

En liten ring med noen diamanter og rubiner synes jeg absolutt du burde ha fått. Ærlig talt, golddiggere skal leve de også!

Skrevet
Ja, er nok litt usikker på forholdet og han.

Mener du, du vil føle deg mer sikkert på han om du ville ha fått ringen din?

Tror neppe det.

Du har forventninger, hvordan et forhold skulle se ut og han oppfyller ikke disse. Slik er det. Og derfor er du usikker.

Skrevet

For øvrig er det slett ikke alle menn som kjøper smykker. Jeg er sammen med en av dem. Han syns rett og slett det er kjempevanskelig å fine noe som jeg vil like.

Skrevet
Mener du, du vil føle deg mer sikkert på han om du ville ha fått ringen din?

Tror neppe det.

Du har forventninger, hvordan et forhold skulle se ut og han oppfyller ikke disse. Slik er det. Og derfor er du usikker.

Ja, har vi ikke alle noen forventninger? Som jeg sier så handler det ikke om gaven, den ble toppen av kransekaka.

Jeg forventer meg en mann som viser meg kjærlighet på en måte jeg forstår, jeg forventer av meg selv å bli så godt kjent at jeg forstår hans måter å motta kjærlighet på. Jeg foventer at man kan snakke om alt, at jeg stiller spørsmål og får svar, at han er ærlig.

Jeg forventer også noen form for gaver en sjelden gang. De trenger ikke å være fyllt med diamanter eller være dyre. Det viser om en person er generøs, ikke bare i form av ting men i form av å kunne dele, ville glede andre på ulike måter.

Jeg tar i mot all tilbakemelding med takk. Som jeg selv sa i innlegget så følte jeg meg liten og barnslig ved min reaksjon. Jeg er ærlig på det, og også ærlig på å anerkjenne at jeg faktisk følte det.

I min verden så gir jeg og deler med det jeg har. Det er de usynlige tingene som jeg riktignok verdsetter. Forstår også at noen har en mer praktisk tilnærming til kjærlighet. Jeg prøver å omstille meg og ønsker å forandre/utvide mitt syn så langt det er mulig :yvonne:

Gjest loveli
Skrevet

Han har jo faktisk lagt en tanke bak gaven da! Du fikk ikke det du ville, nei, men han ga deg en veldig fin gave allikevel!

Herregud, vær takknemlig!

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 6 år, og hver jul og bursdag har jeg fått undertøy. Ikke spennende, personlig eller noe spesielt romantisk det heller, men jeg har vært takknemlig fordi at det har vært noe jeg trengte! (De har ikke størrelsen min i vanlige butikker, så¨jeg må handle i spesialbutikker, og det er DYRT!)

Skrevet
Jeg forventer meg en mann som viser meg kjærlighet på en måte jeg forstår

Og antagelig forstår du ikke hans måte.

Eller hvorfor ville du ellers føle deg usikker på forholdet?

Han gir deg ikke det du forventer. Du savner noe. Men han er den han er. Et godt voksent menneske som kanskje ikke kommer til å forandre seg på noen områder.

Og om det ville hjelpe at du minske dine krav til han, tviler jeg på. Til tid til annen vil du føler dette savn og føle deg usikker på om han elsker deg "nok" fordi han ikke viser det på en måte du kan godta.

Hva mener du med handlingene som viser kjærlighet? Kjærtegn? Blikk? Har han gjort det før og ikke nå lenger eller var han slik fra begynnelsen?

Har du for øvrig snakket med han om alt dette?

Skrevet (endret)

Hadde kanskje blitt litt skuffet om jeg hadde fått en fotoboksvarsler... Spesielt fordi jeg svært sjelden kjører over fartsgrensen :ler: Ikke har jeg bil heller

Men fra spøk til alvor. Syns ikke du trenger å føle deg barnslig eller urimelig. Alle har jo forventninger. Jeg hadde ikke fortalt han at jeg ble skuffet. Men neste gang, om han spør hva du ønsker deg, kan du kanskje gi litt tydeligere hint? At du evt ønsker deg noe smykker eller noe :) Kanskje menn blir litt skremt da vi nevner ordet "ring" :ler:

Endret av Millian
Skrevet (endret)

Hehe. Jeg kjenner meg igjen i deg anouk.

Jeg kan anbefale deg å skrive ønskeliste. Slik kan han overraske uten å bomme helt.

I min verden så gir jeg og deler med det jeg har. Det er de usynlige tingene som jeg riktignok verdsetter. Forstår også at noen har en mer praktisk tilnærming til kjærlighet. Jeg prøver å omstille meg og ønsker å forandre/utvide mitt syn så langt det er mulig :yvonne:

Jeg tipper at i hans verden så gir og deler han det han har også. Men jeg tipper at han ikke skjønner noe av de "usynlige" tingene du sikter til. Og om han ikke gjør det av seg selv, vil du sannsynligvis ikke kunne trene ham opp til det heller. Jeg tror det er noen menn som "har det", men de er nok oppdratt slik hjemmefra eller har det naturlig i genene. En praktisk tilnærming er nok vanligere, og om dere en gang får hus, bil og barn sammen, vil du sette veldig stor pris på det.

Endret av Sissan
Skrevet

Jeg skjønner skuffelsen siden du ikke fikk den type gave du ønsket deg, men samtidig synes jeg faktisk gaven du fikk av ham viser mye mer omtanke enn en ring/smykke ville gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...