Gjest Gjest_T.k_* Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Er ikke det meningen at når du bruker flytende foundation skal man ha pudder på etterpå? Blir ikke foundationen finere da? Jeg bare lurer på om man kan bruke mineral pudder på den flytende foundationen? Litt teit spørsmål, men jaja...
Gjest Heidie Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Ja, det kan du, både for å få bedre dekkevne, og for at sminken skal sitte lenger, og for at ikke den flytende foundationen skal bli flekkete
Lykkelitenen Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Foundation sitter som oftest bedre med et tynt lag pudder på toppen, samt at huden holder seg mattere... Å bruke mineralpudder går helt fint, men siden du har en flytende foundation under, så vil de posetive egenskapene med mineralfoundationene ikke komme igjennom! Bare så du har det i bakhodet Og hvorfor bruke både flytende og mineral, når du kan bruke bare mineral og oppnå god dekkevne samt bedre hud?
Lilandry Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Det finnes jo mineral finish powder, altså mattende løspudder som du har over enten flytende eller pudder foundation. Tingen med løspudder over foundation er jo for å fiksere make- upen og for å matte ned, da vil jeg kanskje tro at å legge foundationpudder over vanlig foundation blir litt sånn "smør på flesk". Selv om jeg har gjort det i nød fordi jeg var tom for det andre, men blir bare matt der og da, så blir jeg blank. Det er det jeg har funnet ut iallefall! Viss du sammenligner finish pudder og foundation pudder på handa di, så merker og ser du at foundationen er mye mer "tyngre", mens finish pudderet er ganske "lett". Har du veldig mye å dekke, så kan det jo fungere, men ville ha brukt finish powder over uansett for å fiksere. Dette ble sikkert litt innviklet. Er ganske ny på mineral fronten uansett !
Gjest Gjest_T.k_* Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Ok, men er det noen som vet om noen nettbutikker som selger nivea produkter?
Gjest Heidie Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har aldri sett at noen nettbutikker har solgt nivea. men selger de ikke det på dagligvarebutikker? Kommer jo ann på hvor du bor da. Men hvorfor vil du egentlig ha nivea? Det finnes mange bedre (og billigere, siden du handler fra utlandet) merker enn det å få tak i på internett
Gjest Gjest_T.k_* Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har aldri sett at noen nettbutikker har solgt nivea. men selger de ikke det på dagligvarebutikker? Kommer jo ann på hvor du bor da. Men hvorfor vil du egentlig ha nivea? Det finnes mange bedre (og billigere, siden du handler fra utlandet) merker enn det å få tak i på internett grunnen til at jeg velger nivea er at jeg prøver og bare bruke produkter som ikke tester på dyr, men er det noen som vet noen andre gode og billige produkter som ikke tester på dyr da?
pittie Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 (endret) http://www.dyretesting.no/forbruker/liste-gr0nn-alt.html Pittelitt hjelp kanskje Og HC skrev en artikkel om Nivea her. Endret 3. januar 2010 av pittie
Gjest Gjest_T.k_* Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 http://www.dyretesting.no/forbruker/liste-gr0nn-alt.html Pittelitt hjelp kanskje Ja, men kan noen anbefale noen av disse på den grønne listen? Hva er bra og hva er dårlig?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Bare Escentuals, Estée Lauder's leppeprodukter (litt dyre kanskje), Glominerals, GOSH (masse farver, fåes på Vita), I.d. bareMinerals, M.A.C. Cosmetics, Revlon og The Body Shop. De valgte jeg ut av listen som jeg har prøvd. (ikke alle mineralsminkene, men de har noenlunde de samme ingrediense så) Av foundation fra disse, om du vil ha flytende, så ville jeg valgt The Body Shop tror jeg. Men jeg sverger til mineralsminke nå. På den oransje listen står Isadora, deres foundationer er også verdt å sjekke ut. Revlon har noen gode pudder, MAC har også ett bra. Håper det hjalp noe
Gjest Heidila Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 løse puddere syns jeg er best å bruke over foundation. Det trenger ikke å være med farge heller,siden du har jo funnet fargen til huden din med foundation. Jeg liker Ben Eye i "fair" som du får kjøpt på visage i oslo. bor du ikke i oslo så stikk innom www.visage.no og ring dem ,så sender de:) den er billig også. Bra merke ellers har makeupstpre noen fine
gohege Skrevet 10. januar 2010 #12 Skrevet 10. januar 2010 Ja, det kan du, både for å få bedre dekkevne, og for at sminken skal sitte lenger, og for at ikke den flytende foundationen skal bli flekkete ja men pass på så foundation'en din har tørket inn i huden før du tar på pudderet så det ikke blir skolder, flekkete osv.
Gjest Heidie Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 ja men pass på så foundation'en din har tørket inn i huden før du tar på pudderet så det ikke blir skolder, flekkete osv. Ja, det glemte jeg å si
ihearttom Skrevet 10. januar 2010 #14 Skrevet 10. januar 2010 MAC sin flytende foundation er ganske tyntflytende, men dekker fint og ser ganske naturlig ut. Glo Minerals sitt pudder er ganske bra og holder hele dagen, og ser fint ut over MAC sin foundation. Den gir en matt look, mens om du bruker kun foundation'en til MAC og ingen pudder over, så ser huden mer shiny ut. Begge finnes i mange hudtoner, og selges på Make Up Store. Personlig syns jeg å bruke Pudder foundation OVER flytende foundation blir som nevnt ovenfor: som smør på flesk. Jeg har Bare Minerals sin mineral foundation selv, men bruker den alene, uten noe under, annet en litt concealer om jeg skulle hatt 'dårlig hud' den dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå