Chanel.No5 Skrevet 5. januar 2010 #141 Del Skrevet 5. januar 2010 Det ble visst fersk ananas med vaniljeis - ordentlig mat etterhvert, tenker jeg Åh, det virket meget godt, aldri smakt, men en SUPER idè!! Takk, dette skal prøves ut så absolutt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel.No5 Skrevet 5. januar 2010 #142 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg får straks besøk av en venninne som har mange matvarer hun ikke tåler, så jeg lurer på hva jeg skal diske opp med Det blir i allefall mengder te! Får se hva annet spennende jeg kommer opp med Er det noe kveldskos du skal lage eller middag?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenta21 Skrevet 5. januar 2010 #143 Del Skrevet 5. januar 2010 Anbefaler deg virkelig litt flere regelmessige måltider på en dag, savner en lunsj spesielt og en kvelds. Du har godt av det, for dette er fremdeles lite mat!! Samt at du bør kutte ut magre produkter, spis vanlige oster osv, du trenger næringen! I dag spiste jeg ikke lunsj fordi jeg sto opp såpass seint at frokost ikke ble før 1, nyter siste del av juleferien Men joda, bedre i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel.No5 Skrevet 5. januar 2010 #144 Del Skrevet 5. januar 2010 Kvelds: Tror jeg skal lage meg havregrøt med kanel, sukker og smørøye + 1 kanne grønn te og litt honningmelon til dessert. Mmm.. God kvelds på deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel.No5 Skrevet 5. januar 2010 #145 Del Skrevet 5. januar 2010 I dag spiste jeg ikke lunsj fordi jeg sto opp såpass seint at frokost ikke ble før 1, nyter siste del av juleferien Men joda, bedre i morgen Uskyldning så absolutt akseptert Må bare fortsette å mase litt på deg!! Men jeg mener seriøst dette med magre produkter. For mennesker med ett anstrengt forhold til mat, da de som spiser for lite spesielt, så er det viktig at de spiser normal mat og ikke bare lett-produkter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #146 Del Skrevet 5. januar 2010 Så var det "bare" mandag, men mandag er nå virkelig en dag en kan kose seg litt, de er tung, spesielt etter ferie og lange gode koselige dager!! Ikke bry detg om dette! Mye jeg ikke tåler, men etter mange år med denne magen og dens tullete respons på mat og drikke så er jeg vel vant til det og vet hvilken mat jeg kan spise og liker den Neida, bare jeg som er litt tullete av og til, og litt streng med meg selv. Men har egentlig ikke dårlig samtittighet i det hele tatt, har vært så flink på trenignsfronten hittil i år. Aktivitet hver eneste dag har det blitt. Det er jo bra det da. Hadde jo vært synd om du ikke viste hva det var, og dermed gikk med dårlig/vond mage hele tiden. I dag: Frokost: Ei brødskive med egg, ost og skinke, ei med bringebærsyltetøy Etter trening: En halv skyr Middag: kyllingfilet i karrisaus, fullkornsris, babymais, gulrot, paprika og løk Kvelds er jeg usikker på, enten corn flakes, rugsprø, eller smootie Jeg irriterer meg over at jeg irriterer meg over at jeg spiser stor porsjon til middag! Jeg elsker middag, det er det beste måltidet om dagen, og jeg liker å spise meg ordentlig mett. Men pga. dette med at man "skal" liksom heller spise mindre og oftere, så irriterer jeg meg hele tiden over at jeg spiser mye. Spiste kanskje to porsjoner i dag, og det gjorde meg goood og mett. Er 4,5 timer siden maten var klar til servering nå, men er enda mett, samtidig som jeg kjenner en anelse rumling. Synes ikke det bør være noe problem jeg. Så klar, det er ikke hver dag jeg spiser hele to porsjoner, men spiser meg alltid god og mett. Jeg er ikke en småspiser/mellomspiser. Som regel går det i fire måltider om dagen, og da kan de jo så klart ikke være så små som dem som spiser seks ganger i løpet av en dag.. I morgen skal jeg lage noe skikkelig godt, for da har jeg fullført min første dag på nyjobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. januar 2010 #147 Del Skrevet 5. januar 2010 Savner litt proteiner hos deg.. noe kylling feks. hadde gjort denne salaten perfekte da.. Da pirker jeg veldig på deg.. Hehe.. Du pirker veldig ja. Jeg er mett og fornøyd selv og det er jo tross alt det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 5. januar 2010 #148 Del Skrevet 5. januar 2010 Frokost: En kopp grønn te En håndfull blåbær To grove knekkebrød med eple En håndfull druer En pære Et glass appelsinjuice Litt cottage cheese Formiddagsmat/middag: En skål med salat (isbergsalat, agurk, gulrot, paprika og ruccolasalat). En skål med fullkornspasta og hjemmelaget tomatsaus (hermetiske tomater, tomatpuré, løk og gulrot). Snack: To klementiner, en banan og en kiwi. Kveldsmat: Blir mest sannsynlig en smoothie laget på papaya, melon, druer, fersken, ananas og mango med litt yoghurt naturelle oppi. Jeg glemte å føre opp vanninntaket mitt på halvannen liter. Jeg har også tatt tran, skal ta alger og har drukket en kopp te til. Prøver du å befruktes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. januar 2010 #149 Del Skrevet 5. januar 2010 Prøver du å befruktes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #150 Del Skrevet 5. januar 2010 Prøver du å befruktes? Haha, den var tørr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel.No5 Skrevet 5. januar 2010 #151 Del Skrevet 5. januar 2010 I morgen skal jeg lage noe skikkelig godt, for da har jeg fullført min første dag på nyjobben! disse tankene dine er det bare DU som kan gjøre noe med. Du spiser variert, sunn og normal kost og jeg ser ingen grunn i verden til at du ikke kan forsyne deg som du vil. Du trener regelmessig og forresten - hvor en lunsjen din? Der er enda en grunn til å forsyne seg to ganger i dag!! Du må lære deg å stoppe disse tankene når du kjenner de kommer, slutte å straffe deg selv. Ta deg en liten spasertur på ti min om det blir kaos i hodet, frisk luft gjør underverker. Du har ingen grunn til å nekte deg noe som helst. I morgen SKAL du lage deg noe godt ja og du skal spise deg mett! Det er normalt. Det er forskjell på å spise og nyte ett måltid og fråtse det, noe jeg vet du ikke gjør. Selv er jeg småspiser om dagen, spiser en GOD middag/kvelds som det største måltidet for dagen. Da slapper jeg av og koser med med god mat, men ellers så blir det mange små (da mener jeg ikke at en banan feks, er ett slikt måltid, det er større enn det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel.No5 Skrevet 5. januar 2010 #152 Del Skrevet 5. januar 2010 Du pirker veldig ja. Jeg er mett og fornøyd selv og det er jo tross alt det viktigste. Selvfølgelig, bare kommer med litt tips jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel.No5 Skrevet 5. januar 2010 #153 Del Skrevet 5. januar 2010 Prøver du å befruktes? HERLIG Nei, men se hvem som dukket opp her, koselig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. januar 2010 #154 Del Skrevet 5. januar 2010 Selvfølgelig, bare kommer med litt tips jeg Det var et godt tips, og kylling kommer til å bli en del av salaten min av og til. Smoothien min ble endret forresten. Den inneholder nå: mango, fersken, ananas, papaya, druer, melon, litt juice (eple, pære og pasjonsfrukt) klementin, kiwi og yoghurt naturelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #155 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) disse tankene dine er det bare DU som kan gjøre noe med. Du spiser variert, sunn og normal kost og jeg ser ingen grunn i verden til at du ikke kan forsyne deg som du vil. Du trener regelmessig og forresten - hvor en lunsjen din? Der er enda en grunn til å forsyne seg to ganger i dag!! Du må lære deg å stoppe disse tankene når du kjenner de kommer, slutte å straffe deg selv. Ta deg en liten spasertur på ti min om det blir kaos i hodet, frisk luft gjør underverker. Du har ingen grunn til å nekte deg noe som helst. I morgen SKAL du lage deg noe godt ja og du skal spise deg mett! Det er normalt. Det er forskjell på å spise og nyte ett måltid og fråtse det, noe jeg vet du ikke gjør. Selv er jeg småspiser om dagen, spiser en GOD middag/kvelds som det største måltidet for dagen. Da slapper jeg av og koser med med god mat, men ellers så blir det mange små (da mener jeg ikke at en banan feks, er ett slikt måltid, det er større enn det) Ja, du har nok rett i det. Det har bare vært så mye fokus over alt på at det skal være lit og ofte, noe jeg ikke gjør så mye av. Har ikke vært så flink til lunsj i det siste fordi jeg har sovet litt lenge Men i morgen er det hundre% tilbake til hverdagen, så da skal du se det kommer helt tilbake med lunsj. Er et lite matmonster, så å hoppe over måltider er aldri aktuelt! Da blir jeg slapp, sulten, får kortere lunte osv. osv. Men du har rett. Fordøyelsesystemet mitt klarer helt fint å jobbe med et litt større måltid i løpet av dagen, og forbrenningen min er høy og jeg spiser i det store og det hele bra, så egentlig skulle det vel ikke være noe å tenke over. Det er ikke så utrolig lenge siden jeg ble mer bevvist på hva jeg putter i kroppen, så må liksom finne en fin balanse, slik at jeg blir sunn, og avslappet. Før har jeg spist det jeg har fått servert av mine foreldre eller lignende, også tok det jo så klart en liten stund før jeg skjønte at jeg måtte spise sunnere enn jeg gjorde da jeg nettopp hadde flyttet hvor det gikk i lite grønnsaker, for mye karbohydrater, en del fett og generelt lite vitaminer Kvelds ble forresten en klementin og to rugsprø med ost og skinke. Får egentlig vondt i magen av klementin, men rugsprø og ost nøytraliserer på en måte. Endret 5. januar 2010 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel.No5 Skrevet 5. januar 2010 #156 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Kvelds ble forresten en klementin og to rugsprø med ost og skinke. Får egentlig vondt i magen av klementin, men rugsprø og ost nøytraliserer på en måte. En blir anbefalt lite og ofte da dette holder blodsukkeret jevnt i løpet av dagen og en slipper svingninger som fører til at en spiser for mye da det er lenge siden ett måltid og blodsukkeret er lavt, men det er summen kalorier inn og ut i løpet av en dag som teller, om det blir i form av 6 små eller 4 normale har ingenting å si. En spiser som en føler. Det viktigste er at maten gir deg jevnlig energi, er næringrik og god for kropp og sinn! 4 måltider holder forbrenningen oppe jevnt også om det er noe du tneker på! Å ha et sunt forhold til mat er det beste og det får en ved å spise når på dagen en er sulten, selvfølgelig er regelmessige måltider å anbefale som frokost, lunsj, middag og kvelds i kombinasjon med at en spiser den maten en selv liker, at den er hovedsakelig næringsrik er selvfølgelig best for kroppen, men at en kan kose seg i tillegg uten å leve med dårlig samvittighet etterpå! Dette er vel så viktig som å spise sunt årest rundt mener jeg! Endret 5. januar 2010 av Lotte28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #157 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) En blir anbefalt lite og ofte da dette holder blodsukkeret jevnt i løpet av dagen og en slipper svingninger som fører til at en spiser for mye da det er lenge siden ett måltid og blodsukkeret er lavt, men det er summen kalorier inn og ut i løpet av en dag som teller, om det blir i form av 6 små eller 4 normale har ingenting å si. En spiser som en føler. Det viktigste er at maten gir deg jevnlig energi, er næringrik og god for kropp og sinn! 4 måltider holder forbrenningen oppe jevnt også om det er noe du tneker på! Å ha et sunt forhold til mat er det beste og det får en ved å spise når på dagen en er sulten og at en spiser den maten en selv liker, at den er næringsrik er selvfølgelig best for kroppen da, men at en kan kose seg i tillegg! Dette er vel så viktig som å spise sunt årest rundt mener jeg! Ja, det synes jeg også. Er ikke for ingenting at jeg koooser meg i helgene! Mat gir meg stor glede i livet, kanskje ikke alle som skjønner den, men for noen (og som jeg har forstått, så er det sånn for deg ), så gir mat en ekstra god glede i livet. Jeg elsker å stå og lage mat, og glede meg til å spise den, og jeg elsker å kose meg med potetgull, sjokolade og diverse i helgene. Livet er for kort til å nekte seg slikt, hvis man har lyst på det. Så får bare dem som ser ned på folk som koser seg slik gjøre det da. Man er ikke svak bare fordi man unner seg usunn mat. Endret 5. januar 2010 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel.No5 Skrevet 5. januar 2010 #158 Del Skrevet 5. januar 2010 Det var et godt tips, og kylling kommer til å bli en del av salaten min av og til. Tror det hadde gjort seg ja, også fetaost om du liker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 5. januar 2010 #159 Del Skrevet 5. januar 2010 I dag: En brødskive En youghurt med korn To brødskiver En appelsin To laksekoteletter, pommes friters og en stor klatt rømme Tre ruter sjokolade Nudler * Burger av svarte bønner, med lime & chili. Brød og salat til. Denne oppskriften gleder jeg meg til å prøve etter eksamen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel.No5 Skrevet 5. januar 2010 #160 Del Skrevet 5. januar 2010 Ja, det synes jeg også. Er ikke for ingenting at jeg koooser meg i helgene! Mat gir meg stor glede i livet, kanskje ikke alle som skjønner den, men for noen (og som jeg har forstått, så er det sånn for deg ), så gir mat en ekstra god glede i livet. Jeg elsker å stå og lage mat, og glede meg til å spise den, og jeg elsker å kose meg med potetgull, sjokolade og diverse i helgene. Livet er for kort til å nekte seg slikt, hvis man har lyst på det. Så får bare dem som ser ned på folk som koser seg slik gjøre det da. Man er ikke svak bare fordi man unner seg usunn mat. ENIG!! For meg er ingenting som en kveld med masse av favorittsjokoladen min, en god film og gjerne ett godt selskap, selv om sjokoladen er nok selskap egentlig :gjeiper: Dette gjør med så avslappet og jeg koser med kjempemye! Gleder meg til helgene selv, derfor synes jeg det er helt i orden å vente med sjokolade til helgen( men jeg lever IKKE etter noen regel om at jeg nekter meg noe i ukedagene, om lysten blir for stor eller det er bursdager osv)!) Livet er altfor kort ja, en lever ett liv og det skal en leve en ønsker og nyte det, uansett hva dette måtte innebære! Jeg føler meg på ingen måte svak ,mener jeg er sterk som lever livet som jeg ønsker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg