Gå til innhold

Kostholdsdagboken

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Ja, vanninntaket har jeg kontroll på. :ler:

Nå er jeg oppe i 1.6 dl. :opplyser:

Jeg har ingen idè hva jeg har drukket, er jo vann i kaffen, saften og brusen jeg har drukket også da, har desverre bare fått i meg ett stort glass kun vann, men det er jo summen som teller selv om den er blandet..

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre er jeg ikke så glad i å ha bær i frokostblandinger og slikt. Liker bedre nøtter og mandler. Dessuten føler jeg det vinningen hadde gått opp i spinningen om jeg hadde hatt sukker i. ;)

Eple og bananbiter funker også=)

Litt sukker på bærene mens de tiner skader deg ikke! Det trenger ikke være mye, bare for å søte de litt opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gi hodet ditt litt mer tid å venne seg til hverdagen igjen :fnise:

Den kveldsen så meget godt ut, hva har du i den salaten?

Det tror jeg også er viktig :fnise:

Vi hadde igjen en stooor skål pastasalat etter et surpriseparty som ble arrangert av søsteren min og en gjeng venner. Tante har laget den! Der er pastaskruer, agurk, skinkebiter, paprika, mais, rødløk og cherrytomater. Også en sånn fransk dressing man får kjøpt i grønne poser på butikken som man bare blander i salaten. NAM :) Jeg liker egentlig ikke mais, løk og tomat da, men plukker ut det værste, også hadde jeg en god dæsj hvitløksmajones i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde igjen en stooor skål pastasalat etter et surpriseparty som ble arrangert av søsteren min og en gjeng venner. Tante har laget den! Der er pastaskruer, agurk, skinkebiter, paprika, mais, rødløk og cherrytomater. Også en sånn fransk dressing man får kjøpt i grønne poser på butikken som man bare blander i salaten. NAM :) Jeg liker egentlig ikke mais, løk og tomat da, men plukker ut det værste, også hadde jeg en god dæsj hvitløksmajones i ;)

Elsker mais, tåler det desverre ikke så godt, men små mengder går. Løk og paprika er ikke noe magen min tar i mot, så er med deg her. Men hvitløk er det verste jeg kan spise desverre, går ikke, dumt for det er så godt.. Men salaten så meget god ut, hadde nok hatt masse rømme på og baguetter til jeg=)

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen idè hva jeg har drukket, er jo vann i kaffen, saften og brusen jeg har drukket også da, har desverre bare fått i meg ett stort glass kun vann, men det er jo summen som teller selv om den er blandet..

Bare husk at koffeinholdige drikker er vanndrivende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal jeg smake en dag. Den høres veldig god ut. :jepp: Eneste er at jeg tenkte å bytte ut skinkebitene med kylling eller kalkun. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare husk at koffeinholdige drikker er vanndrivende. ;)

Joda, men jeg drikker ikke så mye kaffe. Det gjelder jo te også så du er flink som fyller på! Jeg er sjelden tørst så regner med jeg holder væskenivået vedlike!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal jeg smake en dag. Den høres veldig god ut. :jepp: Eneste er at jeg tenkte å bytte ut skinkebitene med kylling eller kalkun. :)

Jeg også! Lager oftere salat selv med god langkokt klebelig ris fremfor pasta. Da har jeg ris, kylling, isbergsalat, mais, agurk og pittelitt rød paprika oppi og steker lyse minibaguetter som jeg har smør på og har masse fetaost fra glass til, det er supergodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg drikker ikke så mye kaffe. Det gjelder jo te også så du er flink som fyller på! Jeg er sjelden tørst så regner med jeg holder væskenivået vedlike!!

Det kjenner du best selv. Blir forresten 2 dl vann til på meg. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! Lager oftere salat selv med god langkokt klebelig ris fremfor pasta. Da har jeg ris, kylling, isbergsalat, mais, agurk og pittelitt rød paprika oppi og steker lyse minibaguetter som jeg har smør på og har masse fetaost fra glass til, det er supergodt!

Dette skal jeg også prøve en dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjenner du best selv. Blir forresten 2 dl vann til på meg. :opplyser:

JUPP!! =) Flink du ihvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal jeg også prøve en dag. :)

Om du tåler hvitløksbaguetter så er det best til, men desverre kan ikke jeg spise det.. :snurt:

Salaten er best når du lager slik langkornet ris. Hvit og klebelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tåler hvitløksbaguetter så er det best til, men desverre kan ikke jeg spise det.. :snurt:

Salaten er best når du lager slik langkornet ris. Hvit og klebelig.

:helen: Hvitløksbaguetter er kjempegodt, men jeg liker bare hjemmelagete da. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:helen: Hvitløksbaguetter er kjempegodt, men jeg liker bare hjemmelagete da. :nigo:

Så misunnelig, jeg elsker de hvitløksbaguettene, både de lage og små fra Hatting, men jeg kan ikke spise en halv en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så misunnelig, jeg elsker de hvitløksbaguettene, både de lage og små fra Hatting, men jeg kan ikke spise en halv en gang..

Er det hvitløken du ikke tåler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hvitløken du ikke tåler?

Ja, desverre. Spiser masser av baguetter, men hvitløk gjør meg faktisk så dårlig at jeg er syk i flere dager i magen, så det kan jeg ikke spise. Utrolig skipt, men, jeg har lært å leve uten, bare synd at veldig ofte har mat hvitløk i seg når en er i besøk, ute å spiser osv og det merker jeg ikke før det er litt for sent. Da mener jeg selv så små mender at en ikke "smaker" det, det bare gir litt smak i retten, men er nok for å ødelegge min mage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mhm, jeg skal kjøpe ferdig grillet kylling på Spar en dag de har tilbud. DET er snydens det! Salater er i grunnen helt topp! Supergodt og veeldig enkelt :)

Så dumt med deg og den hvitløken altså Lotte! Synes skikkelig synd på deg akkurat der, det som er SÅ godt :( Ante ikke at man kunne være så hyperallergisk mot akkurat hvitløk. Kjedelig!

Jeg bruker også salat i pastasalat forresten, men denne var det jo ikke jeg som hadde laget så :fnise:

Nå spiser jeg "dessert". Søt pingvinlakris og Fox :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, det er sjelden jeg drikker utenom måltider og trening. Føler meg ellers ikke noe tørst, så..

Jeg er også glad i å lage salat av og til. Da tar jeg fullkornspasta, salat, agurk, kyllingfiletbiter, krønsj-greier, fetaost og litt dressing i. :) Jeg liker ikke mais. Paparika og løk liker jeg ikke når det er rått. Jo forresten, jeg er glad i babymais! Men det må også være varmebehandlet på et vis.

Synd du ikke tåler hvitløk Lotte, virker som om det er en god del magen din ikke klarer. Eneste jeg ikke klarer er en del forskjellig frukt.

I dag:

Frokost: To brødskiver med ost og skinke

Etter trening: En halv skyr

Middag: Kylling i karrisaus med paprika, løk, fullkornsris og nanbrød

På jentekvelden: Litt potetgull og en bolle med glasur :(

Kvelds: En brødskive med ost og skinke

Synd med inntaket på jentekvelden, men er det jentekveld så er det jentekveld.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før frokost:

-2 kopper grønn te.

-Druer

Frokost:

-2 skiver fullkornsbrød med honning

Lunsj:

-1 Tine Ja yogurt med bringebær/boysenbær på go'dag axa fruktmüsli.

Middag:

-2 kalkunpølser med grovt pølsebrød gratinert i ovn med ost på.

-1 glass cola

Kvelds:

-1 bolle med lettmelk og go'dag axa fruktmüsli.

Vann: 2x7dl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiser jeg "dessert". Søt pingvinlakris og Fox :fnise:

Tro meg, det er skipt med hvitløken... Men så lenge jeg tåler sjokolade :fnise:

Mmmm. Deilig dessert på deg, min er varm kopp sjokolade med krem.. Kaldt ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...