Gå til innhold

Kostholdsdagboken

Teriyaki

Anbefalte innlegg

I dag:

Frokost:

En håndfull blåbær

En håndfull bringebær

En skål kornblanding med banan

En håndfull druer

Et glass juice

Formiddagsmat:

En skål med salat (isbergsalat, ruccolasalat, gulrot, cherrytomater, mais og agurk) en melonyoghurt. Skulle egentlig ha nøtter i salaten også, men vi var tom så det må jeg kjøpe i morgen. :) I tillegg spiste jeg to klementiner.

Middag:

En halv gulrot

En potet

Litt spaghetti

Tre kjøttkaker

Kveldsmat:

En smoothie av druer, melon, ananas, pasjonsfrukt, mango og papaya + litt juice og masse kanel.

Blir sikkert en kopp te med en ts honning i også. :)

Forresten det har jeg glemt å skrive: Jeg har også tatt tran og alger alle 3 dagene av dette året. Eller jeg har ikke tatt dagens alger ennå, men jeg skal ta de i kveld. :)

Vann: Ca halvannen liter.

Ser mye bedre ut :) Men vil anbefale deg å få i deg litt mer proteiner, feks til frokost og/eller lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser mye bedre ut :) Men vil anbefale deg å få i deg litt mer proteiner, feks til frokost og/eller lunsj.

Du sier noe der. Skal se om ikke jeg får gjort noe med dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nigo: Det er planen å fortsette som dette. Kanskje spise litt mer meieriprodukter også, men jeg tror ikke jeg tåler laktose så veldig bra, så da velger jeg heller å moderere inntaket av det foreløpig.

Cottage cheese inneholder veldig lite laktose, hvis du tåler litt av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nigo: Det er planen å fortsette som dette. Kanskje spise litt mer meieriprodukter også, men jeg tror ikke jeg tåler laktose så veldig bra, så da velger jeg heller å moderere inntaket av det foreløpig.

Flott, for det er ingen grunn til ikke spsie denne maten ihvertfall!!

Hva med å begynne litt forsiktig, kanskje prøve å spise en yoghurt, noe ost som pålegg feks., se om det går bra. Men ikke press på om du merker ubehag, for du kan få endel av disse næringsstoffene gjennom annen mat også! Kanskje du kan ta en test hos legen, få det bekreftet/forhåpentligvis avkreftet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage cheese inneholder veldig lite laktose, hvis du tåler litt av det :)

:helen: Det skal jeg prøve. Tåler laktose, men i små mengder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, for det er ingen grunn til ikke spsie denne maten ihvertfall!!

Hva med å begynne litt forsiktig, kanskje prøve å spise en yoghurt, noe ost som pålegg feks., se om det går bra. Men ikke press på om du merker ubehag, for du kan få endel av disse næringsstoffene gjennom annen mat også! Kanskje du kan ta en test hos legen, få det bekreftet/forhåpentligvis avkreftet!

Yoghurt og ost tåler jeg i små mengder. Så det er jo bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg lov til å delta i det hele tatt? :sjenert:

Dagen i dag:

Frokost - to knekkebrød med magerost, skinke og agurk

Lunsj - 1 Skyr

Middag - biff, salat og litt rømme

Ellers - noen håndfuller superchips og x antall Dumlekjærligheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag:

Lunsj - 1 Skyr

Selvfølgelig har du lov til å delta! :klem:

Poenget er bare at dette ikke er en tråd for å fiske etter kommentarer om at man spiser lite. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag:

Lunsj - 1 Skyr

Klart du kan det, men anbefaler at du øker matinntaket ditt om vi skal få fortsette :klemmer:

Det var mange som registrerte minimale inntak og jeg må da forstå at de måtte stenge den forrige tråden da det kan gi "feilt inntrykk" for mennesker som leser det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Freia mener du? IKKE smak den nye stratosen med hvit sjokolade i, venninnen min og jeg kjøpte hver vår på fredag, smakte INGENTING, skikkelig skuffet, for jeg liker hvit sjokolade og stratos til vanlig..

Denne har nok ikke kommet dit jeg bor enda! Kjente dere ikke smaken av hvit sjokolade i det hele tatt?

Tenke seg til! Jeg får skryt av Lotte. Fikk alle det med seg? :fnise:

:helen:

HELT utrolig :jepp: Men det så jo ut som en bra matdag da, så det er kanskje ikke så rart. ;)

Poenget er bare at dette ikke er en tråd for å fiske etter kommentarer om at man spiser lite. :)

Helt riktig! Her skal ikke fokuset være på spiseforstyrrelser og det å rådgi de som sliter med slikt, for det er ikke sikkert vi har kompetanse til det. :) Men oppmuntring, motivasjon osv. DET får man her. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT utrolig :jepp: Men det så jo ut som en bra matdag da, så det er kanskje ikke så rart. ;)

Jeg blir faktisk oppmuntrert til å fortsette i mitt sunne spor etter disse tilbakemeldingene. :) Så tråden fungerer som den skal for min del i alle fall. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare si hva jeg har spist i dag. Det er faktisk ganske så masse! Mht til at jeg ikke har vært vaken så lenge.

Siste dagen med feil kosthold!

2 skiver med rømmesild(fars)

4 restaurant hvitløksbrød

1 bagel med biff!

Sånn, siste dagen med brødmat. Fra nå av skal magen ha det godt igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har jeg aldri gjort, bare så det er sagt. Jeg forsøker å holde matinntaket både høyere og sunnere så for meg er det motiverende å kunne skrive ned inntaket her, for da må jeg jo skjerpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yoghurt og ost tåler jeg i små mengder. Så det er jo bra.

Det er jo supert om du gjør!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har jeg aldri gjort, bare så det er sagt. Jeg forsøker å holde matinntaket både høyere og sunnere så for meg er det motiverende å kunne skrive ned inntaket her, for da må jeg jo skjerpe meg :)

FLOTT!! Det er ingenting som er bedre enn at det bidrar til at du spiser mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...

Målet mitt for det nye året er å gjerne få til to fisk- eller vegetarmiddager i uken, som burde være overkommelig :P:)

:tommelsmil:

I dag har jeg vært både småsyk og på kveldsvakt, så en noget merkelig matdag:

ananasjuice, eple, 2 klementiner, en neve valnøtter, 2 biter veggispizza, et par lefsebiter, fløtegratinerte poteter med diverse grønnsaker og veggisbullar, et glass cola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare si hva jeg har spist i dag. Det er faktisk ganske så masse! Mht til at jeg ikke har vært vaken så lenge.

Siste dagen med feil kosthold!

2 skiver med rømmesild(fars)

4 restaurant hvitløksbrød

1 bagel med biff!

Sånn, siste dagen med brødmat. Fra nå av skal magen ha det godt igjen ;)

Var dette så gale da? Fått i deg fisk, kjøtt og brødmat.. Normalt dette, ikke nærheten av hva jeg kaller en gale søndag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk oppmuntrert til å fortsette i mitt sunne spor etter disse tilbakemeldingene. :) Så tråden fungerer som den skal for min del i alle fall. :opplyser:

Da får jeg slenge meg på og nevne at jeg også er imponert over matinntaket og variasjonen i kostholdet ditt i de siste postene dine. Det er ikke bare i vannveien du er til inspirasjon med slike lister. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotte: Jeg venter på loggføringen din! Du lovet... :)

Det har jeg så absolutt ikke gjort kjære deg, det skjer ikke med det første desverre.. Men jeg skal se om jeg gjør det etterhvert!! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...