Gå til innhold

Kostholdsdagboken


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Heisann! Tentke kanskje vi kunne prøve å se om det funker å ha kostholdstråden som dagbok, så blir det kanskje ikke slike problemer som det var i den som var på kosthold og trening. :)

Kan begynne jeg, men må understreke at det er søndag i dag, og jeg hadde glemt å kjøpe brød :fnise:

I dag:

Frokost: Et pizzastykke fra i går, og litt fitness corneflakes

"lunsj": Kanelboller, appelsinjuice og litt potetskruer :fnise:

Vet ikke hva middagen blir, skal på middagsbesøk. :)

Så er det bare å spre ordet! Ha link til dagboken i signaturene deres, send PM til de dere vet var fast inventar i den forrige tråden osv! :)

Godt nyttår!

Vil bare minne om at denne tråden er ikke for at de som dessverre sliter med spiseforstyrrelser skal få understreket at de spiser lite, ifh. til at noen kanskje nettopp fisker etter å få høre det. Denne dagboken handler om å motivere hverandre til et godt kosthold, utveksle oppskrifter og for at vi som vil ha oversikt over kostholdet lettere skal få det til. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempegod idé ja. :)

Jeg skulle jo begynne et sunnere liv etter 1. januar (det skal vi vel alle :fnise: ). Så da var det en stor skuffelse at den forrige tråden ble stengt.

01. januar:

Frokost:

En porsjon havregrøt kokt på vann med masse kanel.

En pære

En håndfull blåbær

En banan

Et glass juice

Formiddagsmat

En smoothie av papaya, melon, druer, blåbær og ananas + en liten activia yoghurt. I tillegg kommer to klementiner.

Middag:

Ca 150 gram biff, potetbåter stekt i olivenolje ca 2 mellomstore poteter tilsammen og brokkoli og sukkererter (en halv tallerken).

Vann: Ca 2 liter.

2. januar:

Frokost:

En grovbrødskive med banan

En håndfull blåbær

Et glass juice

En håndfull druer

Formiddagsmat:

En asiatisk kyllingsalat (fra restuarant). Den innehold kylling, ruccolasalat,cashewnøtter, løk og mango + en kopp grønn te.

Snack før middag:

En pære og to klementiner.

Middag: En stor fajitas med kjøttdeig og ost og en porsjon salat til.

Vann: Ca 2 liter.

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Teriaki, for PM'en. :)

Sto ikke opp før rundt 13:00 i dag, så dagen er litt amputert i matveien, og vi (samboer og jeg) koser oss i dag med siste feriedag før det nye året trår til for fullt.

Frokost:

2 fullkornsbrødskiver med honning

1 glass melk

Mellom:

Cola

Bergene Melkesjokolade

Druer

Middag:

1 kotelett

Ris

Kvelds:

Blir kanskje et par skiver honning det også. Middagen er det som står først på agendaen her, akkurat nå. :jepp:

----

Note to self: Drikke mer vann og masse grønn te i det nye året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koser oss i dag med siste feriedag før det nye året trår til for fullt

Bergene Melkesjokolade

Note to self: Drikke mer vann og masse grønn te i det nye året.

Har siste kosedag her også!!

Hva synes du om den sjokoladen? Jeg likte den ikke noe særlig og jeg er egenltlig lite kresen på sjokolade :gjeiper:

Ser du har fått deg ett nyttårsforsett her. Jeg klarer bare ikke grønn te, så bra om du tar litt for oss begge her :fnise:

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide :) Men har i "lov" til dette?

I og med at Bolledeig ikke sa noe på det da det ble snakket om på ris og ros så regner jeg med det går greit. Hvis ikke, får hun vel bare stenge denne også da.

Resten av dagen ble slik:

Middag: En kotelett, to poteter, gulrøtter og saus

Dessert: Ekte vaniljeis, kransekake, kanelgriffel

"kvelds": potetgull og juice, kanskje det siste stykket pizza

Huff av meg for en matdag! Men i morgen setter endelig hverdagen inn! :)

Jeg liker heller ikke grønn te! Ikke kaffe heller. Pga. varmen er jeg heller ikke glad i kakao. Brenner meg så lett, at jeg kan ikke drikke slike varme drikker uten at jeg brenner meg til et lite brannsår på tunga :sjenert: Regelmessig te- og kaffedrikkere blir jo litt herdet.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes du om den? Jeg likte den ikke noe særlig og jeg er egenltlig lite kresen på sjokolade :gjeiper:

Ser du har fått deg ett nyttårsforsett her. Jeg klarer bare ikke grønn te, så bra om du tar litt for oss begge her :fnise:

Jeg har også smakt bergene melkesjokolade. Jeg synes ikke den var noe god. :riste:

Jeg kan drikke grønn te for deg jeg også, for jeg synes det er kjempegodt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at Bolledeig ikke sa noe på det da det ble snakket om på ris og ros så regner jeg med det går greit. Hvis ikke, får hun vel bare stenge denne også da.

Resten av dagen ble slik:

Middag: En kotelett, to poteter, gulrøtter og saus

Dessert: Ekte vaniljeis, kransekake, kanelgriffel

"kvelds": potetgull og juice, kanskje det siste stykket pizza

Huff av meg for en matdag! Men i morgen setter endelig hverdagen inn! :)

Jeg liker heller ikke grønn te! Ikke kaffe heller. Pga. varmen er jeg heller ikke glad i kakao. Brenner meg så lett, at jeg kan ikke drikke slike varme drikker uten at jeg brenner meg til et lite brannsår på tunga :sjenert: Regelmessig te- og kaffedrikkere blir jo litt herdet.

Ei venninne av meg drikker teen sin 10 sek etter at hun har skjenket oppi koppen. At hun ikke brenner seg er for meg uforståelig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en sånn tråd igjen! :)

Jeg er fortsatt litt inne i juledrevet, så her har det både vært kaker, brus og feit mat i dag :fnise:

-2 loffskiver med nugatti(!) Spiser ALDRI dette, men jammen var det godt ;)

-Et glass ekstra lettmelk.

-Nesten en hel pakke Meller.

-Et stykke ostekake.

-To glass pærebrus.

-Potetball, pølse, gulrot, bacon og baconfett og poteter til middag. Oh lord, gjett om jeg var mett :sjenert:

-To små stykker eplekake med to store dæsjer krem.

-En kopp blå frukter-te.

-Ca en pakke sølvextra.

Og for øyeblikket ligger det en pakke Oreo ved siden av meg... Også har vi en svær bolle med tantes pastasalat i kjøleskapet, så det blir kvelds! :jepp:

Herre, dere tror vel jeg ruller bortover veien så mye sukker og dritt jeg får i meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg drikker teen sin 10 sek etter at hun har skjenket oppi koppen. At hun ikke brenner seg er for meg uforståelig. :fnise:

Hadde jeg gjort det der hadde det blitt smerteskrik og brent tunger i flere dager :fnise:

Miam: Ja det var bra. Er jo ikke lenge siden den ble stengt, men var nesten litt tomt uten den :fnise:

Fortvil ikke, jeg har spist minst like dårlig som deg i dag! Men nå skal man endelig tilbake til den sunne hverdagen!!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du om den? Jeg likte den ikke noe særlig og jeg er egenltlig lite kresen på sjokolade :gjeiper:

Ser du har fått deg ett nyttårsforsett her. Jeg klarer bare ikke grønn te, så bra om du tar litt for oss begge her :fnise:

Jøss. Jeg synes Bergene Melk er en veldig god sjokolade. Nesten bedre enn Freias, og det skulle ganske mye til, trodde jeg. :gjeiper:

Hehe, ja. Så at The Kitten var så flink på vanndrikkinga og kom deretter på at jeg er ekstremt dårlig på det ganske ofte. Grønn te drikker jeg allerede, men må se å ta meg tid til å drikke det oftere. Med en god dæsj honning synes jeg det er ganske godt. :jepp: Skal drikke litt for deg også jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Jeg synes Bergene Melk er en veldig god sjokolade. Nesten bedre enn Freias, og det skulle ganske mye til, trodde jeg. :gjeiper:

Hehe, ja. Så at The Kitten var så flink på vanndrikkinga og kom deretter på at jeg er ekstremt dårlig på det ganske ofte. Grønn te drikker jeg allerede, men må se å ta meg tid til å drikke det oftere. Med en god dæsj honning synes jeg det er ganske godt. :jepp: Skal drikke litt for deg også jeg. ;)

Det er bra jeg kan inspirere til noe. :nigo:

Hvor mye vann man trenger er veldig individuelt da. Jeg fungerer best med halvannen til to liter vann daglig har jeg funnet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har startet opp en slik tråd, satser på at den ikke blir stengt.

Bra å se at det ikke bare er meg som er i julemodus enda :ler:

Frokost:

2 rundstykker + 1 skive med laks, eggrøre, sylte, crabsticks og hvitos

"mellom" : brente mandler, klementin, sjokolade..

middags/kvelds: tre brødskiver

Sto opp ganske seint i dag, og vi orker ikke å laget noe middag.. I morgen er det hverdag igjen og forhåpentligvis et bedre kosthold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Bare så dere er klar over det har vi ansett denne tråden som OK inntil videre. Om denne tråden får samme utvikling som den forrige tråden som ble stengt kommer vi til å revurdere. :)

-Bolledeig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegod idé ja. :)

Jeg skulle jo begynne et sunnere liv etter 1. januar (det skal vi vel alle :fnise: ).

Innebærer dette mer mat?? :sjenert::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare så dere er klar over det har vi ansett denne tråden som OK inntil videre. Om denne tråden får samme utvikling som den forrige tråden som ble stengt kommer vi til å revurdere. :)

-Bolledeig

Flott! vi forstår dette meget godt, synes det er veldig bra at dere følger med og stenger selv om jeg likte den forrige tråden så respekterer jeg deres valg så absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! vi forstår dette meget godt, synes det er veldig bra at dere følger med og stenger selv om jeg likte den forrige tråden så respekterer jeg deres valg så absolutt!

Enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det hverdag igjen og forhåpentligvis et bedre kosthold..

Tror 99 % av Norges befolkning legger seg med disse tankene i kveld ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt småsyk de sista dagene, så blitt litt pøh om pøh med mat.

Frokost/lunsj:To ostekjekst, eller var det tre? med ulikt pålegg. Litt middagsrester fra igår. (steke grønnsaker, egg, ost, soya"kjøtt", masse krydder)

grønn te, kaffe med melk.

To tallerkner med "salat". (fetaost, tunfisk, løk, majones, purre, cherrytomat, pepper)

Nå drikker jeg et glass rødvin og synes synd på meg selv. Sjokooolaaaadeee? (mørk! 85% kakao))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...