Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har gått på p-pillen siden jeg var 16 år gammel. I dag er jeg 23. Jeg har ikke tenkt på at det er alt for lenge før jeg og min samboer nå skal begynne å prøve. Er dette farlig? Kommer det til å ta lang tid før jeg blir gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kan vite hvor lang tid det tar før du blir gravid. Bestevenninna mi gikk på p-piller ca like lenge som du, det har ikke betydd noe for henne. Hun ble gravid kjapt. Men mange sier at det kan ta litt tid etter en har gått på p-piller, men samtidig så blir mange gravide med en gang de slutter pga at kroppen får et slags boost... Det finnes ingen fasitsvar på hvor lang tid ting tar, men husk bare at de fleste må prøve et par mnd før det klaffer, så ikke bli skuffet om det ikke funker på første forsøk :) For min del, jeg har pco, har p-piller ødelagt alt som ligner på en syklus, og vi har prøvd i 1 1/2 år før jeg fikk positiv test 1.1.2010 :)

Masse lykke til :smilyblomst:

Skrevet

Ja, kan bli spennende og se! Håper det ikke tar alt for lang tid... Men man kan aldri vite :)

Gjest gravidgjest
Skrevet

Dette er nok veldig individuelt. Jeg hadde gått på p-piller sammenhengende i 9 år når jeg slutta nå i høst. Og nå er jeg gravid etter tre måneder med prøving! Håper du er like heldig som meg :-)

Skrevet

Det har ingen ting å si hvor lenge du har gått på p-piller. Det varierer fra hver person. Jeg har brukt p-piller dobbelt så lenge som deg og fikk normal syklus med en gang.

Skrevet
Det har ingen ting å si hvor lenge du har gått på p-piller. Det varierer fra hver person. Jeg har brukt p-piller dobbelt så lenge som deg og fikk normal syklus med en gang.

Godt å høre! Håper jeg er like heldig :)

Gjest Spinell
Skrevet

Som andre her sier: akkurat hvor mange år du har gått på pillen trenger ikke ha så mye å si. Jeg har venninner som gikk sammenhengende på P-piller i 10-12 år og som ble gravide på første forsøk (eller veldig få forsøk), selvom de da var +/- 30 år gamle.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...