Gjest Ulrika Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Etter samlivsbrudd flyttet jeg og katten til leilighet med hage og gode utemuligheter for min kjære katt på 3 år. Der jeg bodde tidligere elsket han å være ute og måtte ropes inn for å presse i han litt fisk og til påtvungen kos:) Nå derimot etter 6 mnd på ny plass vil han ikke ut. Jeg bærer han ut og han sitter pal der til jeg åpner igjen. Det bor to katter her i noen hus lenger bort som tydeligvis er sjefene her i hagene, jeg vet ikke om de har banka han så det er derfor han ikke tør ut? Han er kastrert og en så fantastisk snill og godlynt katt, det er så trist! Noen som har råd om hva jeg kan gjøre? Noen som har erfaring av healing av dyr?
Gjest Gjest_ulla_* Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Hold han inne hvis han går på kattedoen. Jeg hadde en katt som måtte bli med på flyttelasset da jeg var tenåring siden mine foreldre flyttet. Han var så tillitsfull og det endte med at han begynte å gjøre fra seg inne. Ute fulgte han etter meg på det nye stedet. Mine foreldre var gammeldagse og mente at en katt som er blitt urenslig, måtte avlives og sånn gikk det. Jeg vet bedre i dag, og de ville hørt på meg. Men dette er tredve år siden, og det var vel nesten ingen som hadde hørt om kattesand hvis det fantes? Hvis han ikke vil ut, så la han være inne. Du kan jo forsøke med bånd og jage de andre kattene, men det er tvilsomt at det går bra. Da blir han vel mer mobbet. Kan du snakke med de som eier de andre kattene? Og be de ta med seg hver og en sin katt (ikke samtidig) og komme hjem til deg og katten på kaffe? Kanskje han finner seg en beskytter hos en av dem, særlig om du gir de godbiter. Er de andre kastrerte? Vet ikke om det har noe å si, men kanskje en ukastrert katt kan reagere på en kastrert. Håper det går bra, men bare la han være inne til han finner ut av det. Etter så lang tid burde han være trygg egentlig. Hvis han ikke vil ut mer, anbefaler jeg deg å skaffe en katt til, som selskap for han, gjerne en hunnkatt som er sterilisert fra fod eller dyrebeskyttelsen.
Gjest Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Er enig med gjest_ulla over her, prøv å snakke med katteeierne. La katten din bli kjent med deres katter (en om gangen først). Ellers får du prøve å være ute med katten din i noen timer om gangen, uten at han har mulighet til å gå inn - katter går der de føler seg tryggest, så du må gi ham et sted ute der han kan føle seg trygg, der bare han kan være. Du kan prøve healing (jeg har personlig ingen erfaring) dersom rådene over ikke fungerer. Lykke til!
Gjest Gjest_ulla_* Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Du har tenkt på healing eller en som kan tolke dyret ditt? Jeg har hørt om det og hørt utrolig mye rart der dyret har blitt bedre, men jeg husker ikke navnet på tolkeren. Jeg gikk på google og søkte på katt healing. Her er en link: http://www.dyretolkhealeren.no/dytolkhea/historier.html Du kan jo google selv. Jeg fikk opp mange linker, men hvor seriøse de er vet jeg ikke.
Gjest Ulrika Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Tusen takk for varme og gode svar! Jeg har nå tatt kontakt med en healer for å starte et sted. Håper det hjelper!!! Hjertet mitt har så vondt av han... jeg har ikke mulighet til å ta til meg en katt til, men dersom det er eneste muligheten så må det revurderes. Alt for pus!
Gjest Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 (endret) Love to our cats! Jeg kunne ha gjort alt for pusen min også, finnes ikke grenser. De gir jo oss så mye tilbake. Hold oss oppdatert! Endret 3. januar 2010 av sunglasses
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå