MarianneE Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 I en eske med barnebøker fått av mamma ligger det 5 bøker i serien Huset på Prærien Noen som vet hvilken rekkefølge de skal leses i? Hr bare skrevet opp i tilfeldig rekkefølge her: Det vesle huset i den store skogen Det vesle huset i indianerenes land Det vesle huset på prærien Det vesle huset på elvebredden Det vesle huset i haugen Forresten så synes jeg TV3 (eller noen andre) kan sende den fine serien en gang til...
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 HER ser du ihvertfall rekkefølgen på de engelske bøkene, vet ikke helt hvem som er hvem i de norske oversettelsene.
MarianneE Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2010 Takk. Er det noen som vet om den serien/bøkene basert på en virkelig familie/person eller er det bare fantasi?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Den serien begynte da vitterlig på tv2 i går?
Kanutten Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 (endret) Etter hva jeg har forstått, så er det basert på livet til familien Ingalls. Skrevet av Laura Ingalls. Men mulig jeg tar feil Jeg synes også Tv3 burde sende serien igjen. Den som går på Tv2 er ikke like bra. Det er liksom ikke de rette personene. Edit: Et kjapt søk ga meg Dette resultatet. Endret 6. januar 2010 av Kanutten
MarianneE Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2010 Etter hva jeg har forstått, så er det basert på livet til familien Ingalls. Skrevet av Laura Ingalls. Men mulig jeg tar feil Jeg synes også Tv3 burde sende serien igjen. Den som går på Tv2 er ikke like bra. Det er liksom ikke de rette personene. Edit: Et kjapt søk ga meg Dette resultatet. Takk, det var akkurat det jeg tenkte på! Og hva TV2-episoder angår... Nei takk. Det blir bare feil. Vil ha igjen den serien TV3 sendte for 11 år siden!
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Jeg også vil ha den igjen! Den med Michael Landon. Har noen av sesongene på dvd men uten norsk tekst, og kvaliteten er ikke den beste.
MarianneE Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2010 TV3 har ingen planer om å sende mer Huset På Prærien. Pokker og...
Gjest KateW Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Laura_Ingalls_Wilder Litt bakgrunnsinfo, MariannE. Kose deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå