Gå til innhold

Epilator/voksing

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_huldra_*
Skrevet

Hei!

Jeg begynte med epilator i sommer og er storfornøyd.(At jeg ikke har tenkt på dette før?)

Men jeg har en teori om at hårene, etter langvarig epilering/voksing ect., til slutt slutter å vokse ut igjen. Dette fordi jeg tror hårsekkene til slutt blir så skadet av at håret stadig blir revet ut med roten, at de til slutt ikke klarer å produsere hår lenger.

Derfor lurer jeg på om dere som har vokset/epilert over lang tid har merket redusert hårvekst? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vokset og/eller epilert bikinilinjen i ganske mange år, men ikke merket noe til redusert hårvekst. Øyenbrynene, derimot, har blitt merkbart mer glisne. Brant meg litt på det da jeg nappet brynene svært smale, men ombestemte meg og ville ha dem kraftigere igjen. Det tok i hvert fall et år før de var tette og fine igjen!

Skrevet

Jeg har vokset og epilert armene i litt over ett år. Merker at det kommer tilbake mindre hår enn hva det var før, men det er sikkert fordi det tar litt tid før alt kommer tilbake. Så om jeg lar epilatoren ligge i noen måneder så er det sikkert like mye hår som før.

Skrevet
Jeg har vokset og epilert armene i litt over ett år. Merker at det kommer tilbake mindre hår enn hva det var før, men det er sikkert fordi det tar litt tid før alt kommer tilbake. Så om jeg lar epilatoren ligge i noen måneder så er det sikkert like mye hår som før.

Når man skal bruke en epilator, skal man bare bruke vann eller skum ?

Skrevet

Jeg har epilert beina i flere år, og jeg synes hårene er lysere og tynnere enn da jeg barberte. Så jeg tror ikke det har noe med tiden å gjøre, men metoden.

Man skal ikke bruke skum eller vann, da fungerer ikke maskinen. Den hopper på en måte unna. Selv når huden bare er svett/fuktig.

Skrevet

Når du barberer får du et "kutt" i hårstrået der det er tykt. Så denne tykke tuppen vokser ut, og hele håret er stivt. Når du epilerer eller vokser, blir hele hårstrået fjernet og må bygges på nytt. Da er hårene tynnere i tuppen enn lenger inn på hårstrået. I tillegg vokser ikke alle hårene ut samtidig når du vokser/epilerer, så du vil oppleve det som at det er mindre hår. Tror ikke det er det. Kanskje unntaksvis.

Som med øyebryn, der det tar laaaang tid å få dem tykkere, det tar tid før alle hårsekkene har satt i gang produksjonen. Jeg sparte også et års tid for å få fulle bryn igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...