Gå til innhold

forhud vs. ikke forhud

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det er mange rare tråder som dukker opp her inne, men dette er den rareste! Å sette en penis med forhud opp mot en penis uten forhud??? Særlig når grunnen til omskjæring enten er kulturelt betinget eller skyldes medisinske inngrep... Og dere kaster dere over tråden med deres preferanser. Min kjæreste har forhud, som de fleste andre i Norge, og jeg synes han er bra. Det vil jeg si er helt uavhengig av om hvorvidt han har forhud... Jeg skjønner ikke at dere i det hele tatt bruker tid på å undersøke hva som er best. Hvordan kommer dere fram til at det er forhud/ikke forhud som avgjør opplevelsen? Mange av innleggene er jo av typen "Jeg har hatt sex med menn med forhud før, og det var ingenting mot ham jeg har sex med nå, og han har ikke forhud! Ergo er det best uten forhud!"

Merkelige vesner...

Helt enig!

Å fremheve noe unaturlig som noe fantastisk er jo bare tøys - jeg blir litt oppgitt av enkelte medsøstre her. Forhud er naturlig og bør jo være der om det er mulig medisinsk.

Det blir jo litt som å si "alle jeg har hatt sex med har vært lyshårede, nå er jeg sammen med en mørkhåret og han er såå mye bedre enn alle jeg har hatt før, så nå skal jeg aldri ha sex med en lyshåret igjen" :roll:

Det er jo en hel del andre ting som spiller inn annet enn tilstedeværelsen til en forhud...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor det er mye snakk om dette. Gud har beordret sitt utvalgte folk om å skåre av forhuden. Det er sikkert mye godt i det. Jeg har hørt om mange som fikk forhuden skåret av i voksen alder og de sier at sexen blir mye bedre. Jeg kan ikke uttale meg om det siden jeg ble omskåret som barn. Jeg kan ikke forestille meg bedre sensasjoner enn det jeg får. Tror egentlig at jeg ikke ville klart å ha mer :)

Så norkse gutter go for it. Jenter: dere må stå på å få ekte vare (under og etter Gudvelsignet ekteskap selvsagt)!

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor det er mye snakk om dette. Gud har beordret sitt utvalgte folk om å skåre av forhuden.

Tar din Gud ansvaret for alle de guttebarna som dør av denne omskjæringen også?

• Liker 1
Gjest Anonymous
Skrevet

Tar din Gud ansvaret for alle de guttebarna som dør av denne omskjæringen også?

Småbarn kommer rett inn i Gudsrike. Min Gud er din Gud og alltings Gud. Ikke tenk at kristne har den sanne Guden som andre ikke har.

Gjest jente
Skrevet

min mann er ikke omskjært. Liker det sånn jeg:) veldig natulig å fint. hehe

Gjest Anonymous
Skrevet

min mann er ikke omskjært. Liker det sånn jeg:) veldig natulig å fint. hehe

God Bless.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg elsker å leke med forhuden til mannen min. Synes det ser finere ut med forhud også. Og etter erfaring er det absolutt ikke slik at omskjærte sånn helt uten videre holder lenger enn de som ikke er omskjært...

Skrevet

Jeg tar avstand fra alle kirurgiske inngrep i/på kroppen, som ikke er av medisinske (både fysiske og psykiske) årsaker. Jeg syns det er hårreisende at vi omskjærer gutter i ung alder FØR de kan ytre sin mening, og jeg vrir meg i smerte med de jenter og gutter som, etter min mening, helt unødvendig havner under kniven. Jeg støtter fullt ut kirurgi som kan bedre livskvaliteten for den berørte, inkludert omskjæring av medisinske årsaker. (Her har vi noen hårfine grenser, som jeg er klar over, men som jeg ikke trekker inn her nå.)

Jeg har, såvidt jeg vet, aldri hatt sex med en som er omskåret. Jeg aner faktisk ikke hvordan en omskåret penis ser ut, føles eller reagerer. Så det kan faktisk hende jeg har det uten å vite det... Jeg pleier ikke studere penisen så veldig nøye, så jeg vet ikke hva jeg foretrekker, annet enn at jeg foretrekker menn som foretrekker meg ;)

Skrevet

Småbarn kommer rett inn i Gudsrike. Min Gud er din Gud og alltings Gud. Ikke tenk at kristne har den sanne Guden som andre ikke har.

Så pytt, pytt. At noen guttebarn må bøte med livet er en bagatell? Drap, kaller jeg det selv om jeg ikke har en kristen gud.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så pytt, pytt. At noen guttebarn må bøte med livet er en bagatell? Drap, kaller jeg det selv om jeg ikke har en kristen gud.

Dersom Gud vil noe godt for noen så er det ingen som kan hindre det og dersom Han vil noe ondt for noen så er det ingen som kan stoppe det heller. Blir noen syk så blir det ikke helberedelse uten Hans tillatelse. Det er det jeg tror og jeg vet 99% at dette er sant. For Gud er sann.

Dette livet her på jorden har vi for å gjøre så mye godt som vi kan. Perfekt liv finnes i Gudsrike.

Skrevet

Dette livet her på jorden har vi for å gjøre så mye godt som vi kan. Perfekt liv finnes i Gudsrike.

Å skjære forhuden av gutter, slik at de utsettes for helserisiko er altså å gjøre så mye godt som vi kan? Hvis din gud har ment at vi ikke bør ha forhud, hvorfor har han da skapt oss slik vi er?

• Liker 1
Gjest Anonymous
Skrevet

Å skjære forhuden av gutter, slik at de utsettes for helserisiko er altså å gjøre så mye godt som vi kan? Hvis din gud har ment at vi ikke bør ha forhud, hvorfor har han da skapt oss slik vi er?

Jeg har ikke fullstendig svar på akkurat det. Gud sier i Koranen at Han har skapt mennesket i perfekt form. Uansett, var det hans vilje at omskjæring skal være tegnet av pakten med Abraham. Det kan være på grunn av hygeniske grunner særlig for dem som bor i varme klima. Det kan være for å gjøre man renere i bønnetiden. Jeg vet ikke helt. Egentlig, profeten (pbuh) sammenliknet omskjæring med det å klippe bort neglene, kjønnshår og håret under armene bla. Jeg kan se at det er mange fordeler med å klippebort kjønnshår o.l. så regner jeg med at omskjæring har også sine gode sider :-)

Skrevet

Jeg har ikke fullstendig svar på akkurat det. Gud sier i Koranen at Han har skapt mennesket i perfekt form. Uansett, var det hans vilje at omskjæring skal være tegnet av pakten med Abraham. Det kan være på grunn av hygeniske grunner særlig for dem som bor i varme klima. Det kan være for å gjøre man renere i bønnetiden. Jeg vet ikke helt. Egentlig, profeten (pbuh) sammenliknet omskjæring med det å klippe bort neglene, kjønnshår og håret under armene bla. Jeg kan se at det er mange fordeler med å klippebort kjønnshår o.l. så regner jeg med at omskjæring har også sine gode sider :-)

Men bør ikke fjerning av forhud da være noe man velger selv - som voksen? Jeg kjenner menn som har fått ødelagt sin penis av denne omskjæringen som liten gutt. Hvordan kan da dette forsvares når det i tillegg er helt unødvendig?

Jeg kunne aldri ha tilgitt mine foreldre hvis de hadde påført meg en omsjæring som liten med påfølgende skade og seksuell funksjonshemming.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Gjest Han som mener
Skrevet

Helt enig!

Å fremheve noe unaturlig som noe fantastisk er jo bare tøys - jeg blir litt oppgitt av enkelte medsøstre her. Forhud er naturlig og bør jo være der om det er mulig medisinsk.

Det blir jo litt som å si "alle jeg har hatt sex med har vært lyshårede, nå er jeg sammen med en mørkhåret og han er såå mye bedre enn alle jeg har hatt før, så nå skal jeg aldri ha sex med en lyshåret igjen" :roll:

Det er jo en hel del andre ting som spiller inn annet enn tilstedeværelsen til en forhud...

Skrevet

Hele problemstillingen med omskjæring er ve knyttet opp mot medisinske grunner.

Vi vet at hvis du ikke vasker deg ordentlig under forhuden kan du få forskjellige infeksjoner. Infeksjon i eller rundt penishode er ikke behagelig. For å ungå dette så ble barn omskåret. Hvor lett er det å vaske seg ordentlig når man vandrer rundt i ørkenen i 40 år, eller når rent vann er mangelvare?

Skrevet

Kjæresten min ble omskjært som barn fordi forhuden hans var for trang. Jeg syntes det ser kjempe flott ut, men hadde nok syntes at den flott uansett. Det viktigste er vel det medisinske med det. Altså jeg syntes det er unødvendig å gjøre det pga utseende.

Selv om jeg må innrømme at jeg syntes en omskjært penis ser bedre ut en en "naturlig" penis, når den er slapp.

Skrevet

Jeg er selv omskjært og det funker flottings for meg.. :sjenert:

Skrevet

Jeg tror omskjæring også er ment å gjøre det vanskeligere å masturbere slik at man ikke skal leve "i synd"

Skrevet

Jeg tror omskjæring også er ment å gjøre det vanskeligere å masturbere slik at man ikke skal leve "i synd"

Det er en mulighet for at det stemmer. Jeg har i hvertfall lest at det var det som var en av grunnen for at de startet med det i USA. Det var for å hindre at barn og sikkert voksne også å onanere.

Men den grunnen var rett og slett meningløs for det er ikke noe problem for en omskåret mann å onanere, eller ha sex. Det fungerer akkurat på den vanlige måten uten hjelpemidler.

• 1 måned senere...
Skrevet

Det er en mulighet for at det stemmer. Jeg har i hvertfall lest at det var det som var en av grunnen for at de startet med det i USA. Det var for å hindre at barn og sikkert voksne også å onanere.

Men den grunnen var rett og slett meningløs for det er ikke noe problem for en omskåret mann å onanere, eller ha sex. Det fungerer akkurat på den vanlige måten uten hjelpemidler.

Faktisk onanerer omskjærte menn sjeldnere, tro det eller ei.

De utførte faktisk omskjæringer av kvinner i USA i en periode også av samme årsak (hindre masturbasjon som de trodde førte til alt fra schizofreni/nymfomani/'nerver' til lammelser osv).

Og ja, det er riktig. Leser du bare noen vitenskapelige artikler fra tiden når omskjæring ble utbredt utenfor jødiske miljøer i den vestlige verden finner du fort ut at hovedgrunnen var for å hindre masturbasjon (og sykdommene de trodde kom av det).

I dag er ærlig talt omskjæring fullstendig meningsløst bortsett fra i abnormalt alvorlige tilfeller av balanitt som ikke kontrolleres med antibiotika/kortison, eller ved kreft i forhuden.

Omskjæring for å løse trang forhud har aldri vært, og vil aldri være nødvendig. I verste fall løsner man festet til frenulum og fjerner den fimotiske ringen (maks noen milimeter av forhuden).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...