Gå til innhold

Tips for flat mage og fastere bak ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er skikkelig desperat etter noen gode og effektive treningsmetoder.

Ang flat mage, fastere bak, og stammere lår. Jeg har trent vanlige situps nå i mange år kombinert med både jogging og elipse maskin, spinning, men det siste lille vil ikkje BORT!! Nå har jeg tatt meg et lite avbrekk fra treningen en stund, å tenkte og starte på igjenn i dag, men i dag har jeg ikke tilgang til treningsenter og må bruke fantasien hjemme. :)

Anyone?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan du ser ut, men kan jo hende du er stram under "fettet" som er igjen da? Vil nok være lurt å gjøre noe med kostholdet (kombinert med trening) slik at du får bort siste rest :)

Ellers så er det jo fint å trene styrketrening, det er jo veldig bra for å stramme opp. Ikke vær redd for å få "manne muskler", det skal det ganske mye til for å få :)

Skrevet

For rumpe og lår funker det bra å sykle eller gå i oppoverbakker og trapper! Veldig enkelt - og veldig effektivt. Skal du få flatere mage må du bevege beina når du tar sit-ups - med vanlige sit-ups tar du bare musklene i den øverste delen av magen og ikke den nederste, der fettet ofte sitter... Ligg på rygg med beina rett opp og 90 grader i hofta. Kryss anklene. Ta beina litt bakover og løft rumpa opp av gulvet. Etter noen ganger kjenner du at det svir! :)

Skrevet (endret)

Hei:) Jeg har alltid vært slank, men hadde breie lår og litt slapp bak + litt mage. Kanskje litt det samme som du sliter med? Iallefall: kroppen min forandret seg veldig da jeg begynte å trene styrke og ble mye finere proporsjonert og strammere. Har samme vekt, men flat mage, strammere og høyere rumpe og finere lår. Trener ikke veldig tungt, men kanskje 16 - 20 kg på knebøy, utfall og ryggøvelser, og 6-12kg på armene + at jeg trener mage og rygg med kroppsvekt.

Jeg anbefaler deg å prøve et styrkeprogram (med vekter ) på rundt 45 min et par - tre ganger i uka, så fordeler det fettet du har seg mye bedre, og du øker forbrenningen i tillegg. Når du har trent styrke en stund holder det med en økt i uka for å holde musklene ved like, og du kan gå over til å trene mer kondis igjen om det er det du trives best med :) Kanskje lettest å gjennomføre om du har tilgang på treningssenter, men absolutt verdt det! :)

Endret av kanel23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...