Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine nieser er fem år gamle. Jeg skal kjøpe dataspill til dem, de har ikke fra før. Foreldrene har ingen preferanser. Hva spiller fem år gamle jenter på for tiden? er det ps2, wii, xbox, eller hva heter disse tingene? :ler:

Tenkte å kjøpe en spillmaskin og det som trengs for å komme igang. Men er blank på hva de trenger. Hjelp mottas med takk! Hva koster slikt nå for tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skrev dataspill men det kan altså like gjerne være tvspill. Forskjell der kanskje?

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hos niesa mi er Sofie spillene den store slageren for tida. Det er da snakk om lillesøstra til Josefine, og skal være såkalt pedagogisk riktige spill. Om hun lærer så mye vet jeg ikke, men hun har det veldig morsomt. Ellers hvis hun har begynt eller skal begynne på skolen så er sikkert Josefine spillene aktuelle siden de ofte omhandler temaer man har på skolen. Tall, lesing etc, samtidig som de skal være morsomme.

Ellers har jeg skjønt at Littlest Pet Shop til Nintendo DS også er veldig populært hos de mellom 4-8 (kanskje?). DS er det lagd veldig mange spill til, så å finne nye spill hvis du kjøper en slik burde ikke være noe problem.

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med Josefinespillene, de er søte og morsomme og pedagogisk lagt opp. Hvis det har kommet en oppfølger til dem ville jeg absolutt sjekket dem ut.

Nintendogs er også et veldig søtt og hyggelig spill. Minsten på seks år (en skikkelig guttegutt, for øvrig), sitter fremdeles og koser med hundene sine og lærer dem triks ;)

Når det gjelder konsollene har vi "bare" PS2 og Nintendo her i huset, men det funker som fy. Masse gode spill å få kjøpt for de minste, selv om det ikke har siste nytt for de voksne. Det er utrolig hvor moro det kan være å øve på staving og regning så fort de kan få trykke på noen knotter, hehe.

Skrevet
Hos niesa mi er Sofie spillene den store slageren for tida. Det er da snakk om lillesøstra til Josefine, og skal være såkalt pedagogisk riktige spill. Om hun lærer så mye vet jeg ikke, men hun har det veldig morsomt. Ellers hvis hun har begynt eller skal begynne på skolen så er sikkert Josefine spillene aktuelle siden de ofte omhandler temaer man har på skolen. Tall, lesing etc, samtidig som de skal være morsomme.

Ellers har jeg skjønt at Littlest Pet Shop til Nintendo DS også er veldig populært hos de mellom 4-8 (kanskje?). DS er det lagd veldig mange spill til, så å finne nye spill hvis du kjøper en slik burde ikke være noe problem.

OK høres bra ut :) Hva slags spillmaskin kjøper jeg for at de skal kunne spille slike?

Skrevet

Mine Josefinespill gikk rett og slett på PC, men det er sikkert kommet noe nytt nå. *lite oppdatert* :ler:

Skrevet
Jeg har veldig god erfaring med Josefinespillene, de er søte og morsomme og pedagogisk lagt opp. Hvis det har kommet en oppfølger til dem ville jeg absolutt sjekket dem ut.

Nintendogs er også et veldig søtt og hyggelig spill. Minsten på seks år (en skikkelig guttegutt, for øvrig), sitter fremdeles og koser med hundene sine og lærer dem triks ;)

Når det gjelder konsollene har vi "bare" PS2 og Nintendo her i huset, men det funker som fy. Masse gode spill å få kjøpt for de minste, selv om det ikke har siste nytt for de voksne. Det er utrolig hvor moro det kan være å øve på staving og regning så fort de kan få trykke på noen knotter, hehe.

ER det det samme om man kjøper ps2 eller nintendo? Begge kobles opp mot tv eller?

Skrevet

Jeg ville kjøpt Wii eller Xbox, hvis du da ikke skal kjøpe dataspill. Wii har masse spill til barn, de får rørt på seg og de er morsomme til voksne (i små porsjoner hvertfall). Xbox har en del spill til barn, men kanskje til litt større barn.

Til data er Sofie og Josefine kjekke spill der ungene lærer masse.

Skrevet
Mine Josefinespill gikk rett og slett på PC, men det er sikkert kommet noe nytt nå. *lite oppdatert* :ler:

OK :ler:

Skrevet
ER det det samme om man kjøper ps2 eller nintendo? Begge kobles opp mot tv eller?

Begge kobles opp mot tven, men det er ikke det samme hva du kjøper. Noen slike bokser har spill beregnet på barn, andre har mer spill til voksne.

Du kan ikke bruke et ps2 spill til en wii, eller et wiispill på xbox.

Skrevet
Jeg ville kjøpt Wii eller Xbox, hvis du da ikke skal kjøpe dataspill. Wii har masse spill til barn, de får rørt på seg og de er morsomme til voksne (i små porsjoner hvertfall). Xbox har en del spill til barn, men kanskje til litt større barn.

Til data er Sofie og Josefine kjekke spill der ungene lærer masse.

Av dette tolker jeg at wii og xbox er rene tv-spill. Men det er kanskje en bra løsning. Når du sier at de får rørt seg masse med disse spillene, vil du utdype hva disse spillene har som man ikek får på nintendo/ps2? Beklager min komplette uvitenhet :flau:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Noen av Josefine spillene kommer også til Nintendo DS. DS er altså en håndholdt spillkonsoll med touchscreen, og kobles altså ikke opp mot tv ;)

Skrevet
Begge kobles opp mot tven, men det er ikke det samme hva du kjøper. Noen slike bokser har spill beregnet på barn, andre har mer spill til voksne.

Du kan ikke bruke et ps2 spill til en wii, eller et wiispill på xbox.

OK, men da er jeg interessert i det som har spill for barn. Men jeg trodde at alle typer bokser hadde spill for både stor og liten...
Skrevet
Av dette tolker jeg at wii og xbox er rene tv-spill. Men det er kanskje en bra løsning. Når du sier at de får rørt seg masse med disse spillene, vil du utdype hva disse spillene har som man ikek får på nintendo/ps2? Beklager min komplette uvitenhet :flau:

Nintendo Wii (altså er det det samme) har spill der du bruker kontrollen på en annen måte.

Se på linken. Mannen må være aktiv for å spille.

Xbox, ps2 og lignende er slike saker der du sitter i ro og trykker på knotter.

Skrevet
Nintendo Wii (altså er det det samme) har spill der du bruker kontrollen på en annen måte.

Se på linken. Mannen må være aktiv for å spille.

Xbox, ps2 og lignende er slike saker der du sitter i ro og trykker på knotter.

AH! Takk :)

Skrevet
OK, men da er jeg interessert i det som har spill for barn. Men jeg trodde at alle typer bokser hadde spill for både stor og liten...

Jo, men noen har mer spill til voksne enn barn, og noen har mer til barn enn til voksne :)

Vi har alle disse boksene og ungene foretrekker wii og xbox.

Skrevet

For at DE skal få en komplett opplevelse, skulle det stå. En spillmaskin, to kontroller eller hva det heter, trefire spill? Fjernkontroll?

Skrevet

Fordelen med Nintendo DS og andre håndholdte spill er jo at de kan tas med seg overalt (har reddet oss noen timer på kjedelige flyplasser, for eksempel). Men det er morsomt med sånne TV-spill som krever bevegelse også. Vi har en dansematte (den må da gå på PS2?) som ungene har hatt mye moro med selv om vi har forbannet den en og annen tidlig søndagsmorgen :ler:

Tror det skal mye til å gjøre "feil" her, barna blir nok superglade uansett hva tante finner på ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...