2010slankeren Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Trener du hvis du har hatt oppkast eller diare? Trener du hvis du er forkjølet? Trener du hvis du svinger mellom kald / varm men uten særlig feber? -- Hvis du er syk i tre dager f.eks og ikke orker å trene, gjør du det på en måte opp igjen når du er bedre? Eller fortsetter du bare ditt vanlige program?
Aurela Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Trener du hvis du har hatt oppkast eller diare? Trener du hvis du er forkjølet? Trener du hvis du svinger mellom kald / varm men uten særlig feber? -- Hvis du er syk i tre dager f.eks og ikke orker å trene, gjør du det på en måte opp igjen når du er bedre? Eller fortsetter du bare ditt vanlige program? Trener du hvis du har hatt oppkast eller diare? Nei, for all del ikke! Vil ikke tro jeg blir mindre kvalm av trening, og det er ingen vits i å presse seg til bristepunktet, evt. oppkast. Trener du hvis du er forkjølet? Om jeg kun har litt vond hals, eller nese som kureres med nesespray en gang i døgnet eller så kan jeg godt trene. Men trener ikke med ordentlig vondt i halsen eller skikkelig tett nese, fordi jeg antar om det ikke er direkte ubehagelig der og da, så blir det verre etterhvert, hvertfall halsen. Trener du hvis du svinger mellom kald / varm men uten særlig feber? Ente så har jeg feber, eller så svinger jeg ikke mellom varm og kald. Men nei, jeg trener ikke med feber. Generelt sett mener jeg det er viktig å gi kroppen den tiden den trenger for å bli frisk. For meg er ikke treningen så viktig at den ikke kan unnværes i en uke for å bli frisk nok. Fysisk aktivitet får jeg uansett, på sykkelen, til og fra skole og jobb.
Gjest Skya Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Om formen er bra nok så trener jeg. Trener selvsagt ikke når omgangssjuka står på. Men er jeg ferdig med den og føler at formen er grei så trener jeg. Mulig jeg trener litt alternativt fordi formen ikke er helt på topp. Har aldri hatt feber, men tror ikke jeg hadde trent om jeg hadde hatt det. Ellers så blir det vel det samme her og: er formen bra nok så blir det trening.
momo Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Er jeg bare litt forkjøla trener jeg. Med feber trener jeg ikke. Har jeg omgangsjuka trener jeg ikke og tar det litt mer med ro da jeg kommer tilbake.
Wildlily Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Trener ikke når jeg er syk eller er dårlig nei. Men utfordrer kanskje skjebnen litt av og til med å være for ivrig. Kunne trent nå feks. Men vet jeg har godt av hvile. fordi Man har godt av en ukes pause av og til uten å være annet enn småsnufsete og. Men fra og med i morgen så er det 4 ganger i uka trening her!
Lourdes Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Jeg holder meg unna treningssentre dersom jeg er småsyk, men likevel føler meg i form til å trene litt forsiktig. Dette pga. at jeg ikke vil smitte andre. Jeg skulle så inderlig ønske at andre også gjorde dette. Treningssentre er rene smittebomber til tider.
Chanel.No5 Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Trener du hvis du har hatt oppkast eller diare? Nei, for all del ikke! Vil ikke tro jeg blir mindre kvalm av trening, og det er ingen vits i å presse seg til bristepunktet, evt. oppkast. Trener du hvis du er forkjølet? Om jeg kun har litt vond hals, eller nese som kureres med nesespray en gang i døgnet eller så kan jeg godt trene. Men trener ikke med ordentlig vondt i halsen eller skikkelig tett nese, fordi jeg antar om det ikke er direkte ubehagelig der og da, så blir det verre etterhvert, hvertfall halsen. Trener du hvis du svinger mellom kald / varm men uten særlig feber? Ente så har jeg feber, eller så svinger jeg ikke mellom varm og kald. Men nei, jeg trener ikke med feber. Generelt sett mener jeg det er viktig å gi kroppen den tiden den trenger for å bli frisk. For meg er ikke treningen så viktig at den ikke kan unnværes i en uke for å bli frisk nok. Fysisk aktivitet får jeg uansett, på sykkelen, til og fra skole og jobb. SIGNERER! Enig i alle punktene her!
Kenneth199 Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 Ser for meg at Tung knebøy med diare kan bli en slager. Ellers signerer jeg på det samme som Lotte28 signerte på.
Gjest Tigress Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Eg kan kome til å trene om eg er småforkjøla og småkvalm, men ikkje om eg har kasta opp eller hatt diare eller feber det siste døgeret. Men eg må ofte overtygest til å bli heime...
Leifr Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 (endret) Ser for meg at Tung knebøy med diare kan bli en slager. Eller markløft. Eller noe som helst annet hvor man må ta i litt. For å sitere Mark Rippetoe: "Shitting yourself when you deadlift was omitted from [starting Strength]. The best way to avoid this is to not deadlift when you need to shit, and vice versa. Planning is the key here." Ellers signerer jeg på det samme som Lotte28 signerte på. Samme her. Hvis jeg kjenner meg bare litt småsjaber drar jeg som regel på trening, og oftest klarer jeg ikke bare å gjennomføre (selv om det noen ganger blir med litt substandard energinivå og tafatte prestasjoner) men jeg føler meg også bedre etterpå. Hvis jeg kjenner meg som halvveis mobil dauing blir det en ekstra hviledag i stedet. Endret 5. januar 2010 av Leifr
-Englefjes- Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Ellers signerer jeg på det samme som Lotte28 signerte på. Samme her. Jeg trente imidlerid en del med kvalme for noen måneder siden; starten av svangerskapet. Styrketrening var omtrent det eneste som ga meg pusterom fra kvalmen. Men løping; nei. Urk. Ellers synes jeg det er viktig å ta hensyn til andre om man trener på et senter. Jeg setter ikke pris på at folk trener mens de f.eks hoster og harker heftig, og setter andre i fare for å bli smittet.
Supraspinatus Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 Man skal være forsiktig med å trene når man er syk. Man kan selvsagt bevege seg eller gå en tur, men hvis man har feber har man best av å ligge/sitte i ro og drikke mye. Tung trening når man har luftveisinfeksjoner kan forverre situasjonen og i verste fall medføre hjertestans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå