Gjest Gjest_desperat_* Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Hei Jeg er en jente på 16 år. Hjemme hos meg krangler jeg og moren min hver dag. Og jeg orker faktisk ikke å snakke med henne, så jeg ignorer henne og er ute så ofte som mulig.Hun har sagt så mye som har såret meg og som jeg tar meg utrolig nær av. Dette har bågått flere år. Og de siste 3 årene har hun vært sur konstant. Og jeg skal inrømme at jeg har startet noen av kranglene/diskusjonene. Men jeg vasker,rydder,lager middag hver dag,rydder rommet osv. Og det eneste jeg hører hele tiden "du gjør ikke en dritt!" Jeg har snakket med helsesøster siden 7 klasse til 10. Jeg har hatt depresjoner, søvnproblemer, spiseforstyrrelser pgr av dette. Men hver gang har jeg kjempet meg på beina igjen. Jeg har snakket med helsesøster om hvordan jeg og mamma kan bli venner igjen. fordi vi er ikke venner i mine øyne, jeg ser ikke på henne som mamma lengre. Jeg har virkelig prøvd og prøvd. Jeg klarer ikke å snakke med mamma om noen ting lengre fordi jeg stoler ikke på henne siden hun bare fortalte det til søsteren sin eller pappa. Mamma og pappa er ikke skilt og takk for det fordi uten pappa veit jeg ikke. Pappa og jeg har kranglet mye vi også, men det er vanlige krangler sånn som alle familier har en gang i blant. Eller er det normalt å krangle med moren sin hver dag? Vell jeg vet at pappa er dritt lei av at mamma skal være sur å klage og kjefte på meg hele tiden og han sier at han snart ikke orker dette mer. Hva skal jeg gjøre!? jeg er drittlei, jeg orker ikke mer av dette. Og jeg vet virkelig ikke hva mer jeg kan gjøre. er dette vanlig kanskje? Siden jeg er eldst (har en mindre bror)? fordi jeg begynner å bli voksen?
Gjest Gjest*_* Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Hei. Dette høres vondt ut. Prøv å ta kontakt med BUP eller Barne- og ungdomstjenesten i kommunen. De kan hjelpe deg.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Hei du, Det er helt naturlig for deg å bli uenig med dine foresatte nå som du snart er voksen. Du har rett på å ha dine egne meninger og du har lov til å ha de følelsene som du kjenner på, husk dette. Hva med å være den voksne og gå ut når din mor starter en krangel, og unngå å starte uenigheter? Fortell dem hva du tenker og mener på en rolig måte, men med en gang noen hever stemmen til å krangle, så forteller du at du ikke ønsker å delta i en krangel, og at du tar deg en tur ut el lign, og kommer tilbake senere for å snakke ferdig..men bare om dere kan snakke i rolige innestemmer. Husk at din far og mor kan lage reglene når du bor hjemme..Du er bare 16 år, og det er mye du ennå ikke forstår og vet, og det er godt for deg å lære fra dine foreldre. Jeg er selv 27 år, og har mistet datterfølelsen pga uenigheter med in mor. Jeg har flyttet til en annen by og er sjeldent hjemme. PGA hennes oppførsel så har jeg ikke lyst til å inkludere henne i livet mitt lengre. Slik kan det bli om man ikke kan stole på sin mor, og om man ikke tar problemene en har i familien seriøst. Kansje du kan forklare at når din mor behandler deg dårlig, så tæres datterfølelsen din bort. Forklar at du behøver en mor som er trygg og stabil og som er til å stole på. Vis henne gjerne denne tråden..Kansje det hjelper å skrive ned alt det du tenker på siden det er vanskelig å få frem alt i heten av en diskusjon. Lykke til
Witness93.. Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 WOW med en gang trudde jeg at jeg hadde skrivd det, men så kom det litt som jeg ikke helt kunne forstå at jeg hadde skrivd så, ja.. Jeg krangler MYE med mamma selv, om alt og ingenting. aner ikke hva du kan gjøre med det, annet enn å si hva du mener? (på en rolig måte så klart) fortell hvordan du har det osv.. Du har ikke noen du kan snakke med da? bestemor? hva som helst. Ellers var det ganske lite vits at jeg svarte her, siden ikke jeg kommer med noe fornuftig, men jeg føler med deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå