Gjest Gjest_Love_* Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har lest en del på et forum der det er jenter som er kjæreste med eller gift med en utelandsk mann og venter på å få mannen til Norge. Ettersom jeg kan se kan det ta månedsvis og kanskje år før mannen kommer til Norge. Noen ganger reiser jentene ned dit kanskje en gang eller to mens de venter. Det jeg begynner å tenke på er: Er det realistisk å tro at mannen som sitter i utlandet og venter er trofast mens han venter på å få komme til Norge? Mange menn synes jo det er lenge å vente med sex hvis det går noen uker og her ventes det i månedsvis. Jeg synes det høres naivt ut og tro at mannen ikke har litt på si mens han venter. Hva mener dere?
Kjetil S. Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Jeg gjorde det helt uten problemer her i Norge. Men det forteller jo lite om menn generelt. Dersom du er online med ham på chat el.l. hver kveld og hver helg så vil du snart få en følelse av i hvilken grad han er tilgjengelig for deg eller ei. Det er vanskelig å la noen helt inn i hjertet sitt så lenge man er skeptisk, men det er også godt å kunne se ting i fra mer enn bare én side. :-) Jeg skjønner veldig godt at du er urolig. :-)
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Hvis mannen er villig til å flytte fra hjemlandet sitt til norge pågrunn av en dame, må det være ekte kjærlighet. Det er ikke bare bare å flytte til ett nytt land med et nytt språk. Hvis han er villig til å gjøre det, tror jeg absolutt han klarer seg noen måneder uten sex. Jeg som jente mener jeg hadde syntes det var like vanskelig og kjipt å gå så lenge uten sex, men det er jo verdt det.
Gjest M30 Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Hvis mannen er villig til å flytte fra hjemlandet sitt til norge pågrunn av en dame, må det være ekte kjærlighet. Det er ikke bare bare å flytte til ett nytt land med et nytt språk. Hvis han er villig til å gjøre det, tror jeg absolutt han klarer seg noen måneder uten sex. Jeg som jente mener jeg hadde syntes det var like vanskelig og kjipt å gå så lenge uten sex, men det er jo verdt det. Oi... Hvis vi snakker om f eks USA, så joda. Hvis vi snakker om Marokko, Jamaica, Tanzania (f eks), så tror jeg du kan sidestille det mer med kjærlighet av typen thailandske damer har for norske menn. En del norske damer har et svært naivt forhold til dette med utenlandske menn fra fattigere land, og tror av en eller annen merkelig grunn at dette er mer ekte enn en fyr som finner dame fra Thailand, Russland, Filipinene osv. En mann som sjekket opp en norsk kvinne på ferie er neppe trofast mens han venter på å komme til Norge.
Bintou Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Heisann Det var kanskje meg du siktet til, TS? Jeg tror mannen min er trofast, ja.. han er religiøs og sex utenfor ekteskapet er i utgangspunktet en synd! Han har hatt sex med få jenter før meg - og synes ikke noe om folk som ligger rundt.. Men det er jo klart vi snakker sammen om frustrasjonen når man vil ha sex, men ikke får.. Og sistemann her synes jeg er naiv.. ja, ja.. deg om det Jeg har kanskje funnet noe du ikke har! Men interressant å høre hva dere tror, da, det må jeg si!
kajakn Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Jeg ventet selv i 1,5 år på at faren til sønnen min skulle få komme til Norge.. Jeg tror ikke at han var utro.. Som en skriver her angående tilgjengelighet, så var han alltid tilgjengelig for meg.. Jeg var jo en stor del av tiden alene med en baby, og syntes det var tøft. Men uansett når det var på døgnet, så kunne jeg ringe han, og han tok alltid telefonen, selv om det var midt på natten. (gutten min gråt av og til mye på natten, og jeg ble av og til så sliten at jeg også gråt... Da var det godt å kunne ringe han, og få litt støtte..selv om det kun var per tlf....) Vi hadde jo også kontakt hver dag, enten per tlf, sms eller internett. Da jeg var og besøkte han, introduserte han meg for familien og alle vennene hans, så alle visste også at han var sammen med meg.. Men en annen ting er jo at jeg bare måtte velge å stole på han. Hadde jeg trodd at han var utro, hadde jeg jo bare fått en ting til å bekymre meg over. Og det gikk jo også begge veier... Han måtte jo velge å stole på meg også... Var jo ikke bare han som var lenge alene.. jeg var jo også det....... Han hadde en periode da han var litt bekymret. Det var da en god kamerat av han reiste fra Norge til hjemlandet for å gifte seg med kjæresten sin og så søke om familiegjenforening. Dette endte opp med etter en stund at kona hans var utro med en av kameratene hans, gikk fra han og nå bor sammen med og har barn med kameraten, mens han fremdeles bor i hjemlandet, snart 4 år etter.. Dette gjorde jo faren til sønnen min noe bekymret.. Men det gikk da over det også.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Hvis mannen er villig til å flytte fra hjemlandet sitt til norge pågrunn av en dame, må det være ekte kjærlighet. Mange flytter til Norge på leting etter nye muligheter, og for å komme bort fra problemene i hjemlandet. Det er tross alt et velferdsland. Da er det kanskje ekstra greit å ha en varm seng og noe å knulle på når man kommer fram i tillegg. Det trenger absolutt ikke handle om ekte kjærlighet.
Bintou Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Til og med utenlandske menn er forskjellige. Ganske utrolig egentlig
Bintou Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Oi... Hvis vi snakker om f eks USA, så joda. Hvis vi snakker om Marokko, Jamaica, Tanzania (f eks), så tror jeg du kan sidestille det mer med kjærlighet av typen thailandske damer har for norske menn. En del norske damer har et svært naivt forhold til dette med utenlandske menn fra fattigere land, og tror av en eller annen merkelig grunn at dette er mer ekte enn en fyr som finner dame fra Thailand, Russland, Filipinene osv. En mann som sjekket opp en norsk kvinne på ferie er neppe trofast mens han venter på å komme til Norge. Mener du med dette at en fra Marokko, Jamaica eller Tanzania ikke kan forelske seg i en norsk dame på lik linje med en amerikaner? Eller mener du det er lettere for en amerikaner å være trofast? Skjønner ikke helt.. Jeg traff min mann på ferie - jeg hadde tidligere bodd i hjemlandet hans og snakket språket hans. Jeg vet å se forskjell på en bomster og en som ikke er det.. det er stor forskjell på en rastafari som smører deg og en respektert mann som egentlig ikke skulle forelsket seg i en pegan.. Kjenner at jeg egentlig blir ganske provosert at noen her tror de kjenner ham bedre enn meg, bare fordi han er "utlending".. alle mennesker er forskjellig og alle forhold er forskjellige!
Vivil Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Mener du med dette at en fra Marokko, Jamaica eller Tanzania ikke kan forelske seg i en norsk dame på lik linje med en amerikaner? Eller mener du det er lettere for en amerikaner å være trofast? Skjønner ikke helt.. Jeg traff min mann på ferie - jeg hadde tidligere bodd i hjemlandet hans og snakket språket hans. Jeg vet å se forskjell på en bomster og en som ikke er det.. det er stor forskjell på en rastafari som smører deg og en respektert mann som egentlig ikke skulle forelsket seg i en pegan.. Kjenner at jeg egentlig blir ganske provosert at noen her tror de kjenner ham bedre enn meg, bare fordi han er "utlending".. alle mennesker er forskjellig og alle forhold er forskjellige! Helt enig! Er dessverre alt for mange uvitende her i landet. Det er lett å dømme når man bare har møtt noen få "utlendinger" som har gjort noe dumt. Ja, det hender jo at noen gifter seg med nordmenn for å få innpass til Norge og få et bedre liv. Men dere må være passe uvitende om dere tror at alle som kommer fra disse landene kommer til Norge på det grunnlaget og at ingen fra disse landene har familie de er glad i, at de er oppvokst med sin kultur, sine verdier og sine tradisjoner og det faktisk skal mye til å forlate alt dette for å flytte sammen med noen til et annet land. Jeg blir bare så fryktelig provosert av at så mange ser en "utlending" og bare stempler alle "utlendinger" som om de skulle være fra et og samme land og tenke helt likt. Tror alle her inne som sitter å dømmer burde ta seg en tur ut i verden, bo i et fremmed land et års tid for å lære litt. Det verste jeg ser et folk som sitter inne i lille Norge og tror de vet alt om alle i verden.....
Gjest Illiya Skrevet 3. januar 2010 #12 Skrevet 3. januar 2010 Helt enig! Er dessverre alt for mange uvitende her i landet. Det er lett å dømme når man bare har møtt noen få "utlendinger" som har gjort noe dumt. Ja, det hender jo at noen gifter seg med nordmenn for å få innpass til Norge og få et bedre liv. Men dere må være passe uvitende om dere tror at alle som kommer fra disse landene kommer til Norge på det grunnlaget og at ingen fra disse landene har familie de er glad i, at de er oppvokst med sin kultur, sine verdier og sine tradisjoner og det faktisk skal mye til å forlate alt dette for å flytte sammen med noen til et annet land. Jeg blir bare så fryktelig provosert av at så mange ser en "utlending" og bare stempler alle "utlendinger" som om de skulle være fra et og samme land og tenke helt likt. Tror alle her inne som sitter å dømmer burde ta seg en tur ut i verden, bo i et fremmed land et års tid for å lære litt. Det verste jeg ser et folk som sitter inne i lille Norge og tror de vet alt om alle i verden..... Nå må du ikke glemme at grunnen til at det er sånn ca et års ventetid på familiegjenforening, er nettopp fordi så mange forlater landet sitt, og alt de har der, for å flytte sammen med en norsk kvinne. På grunn av stort antall, og at alle må sjekkes nøye med tanke på proforma-ekteskap, er ventetiden så lang. Altså: -det er mange som er villig til å begynne på nytt i et annet land med en kvinne -det er mange proforma-ekteskap, der kvinnen ofte ikke klar over det. Faktisk ble det oppdaget at 100 tyrkisk-norske ekteskap var proforma bare i fjor....og det sier bare noe om det ene landet.
Tallika Skrevet 3. januar 2010 #13 Skrevet 3. januar 2010 På dette området har jeg driti meg ut MAX! Chattet med en "tyrker", fikk meg til å sende han penger, flere tusen. Han skulle komme hit og vi skulle gifte oss. Vi møttes selvsagt flere ganger, men han kom aldri. Til slutt, etter mange tusen kroner ut av vinduet ga jeg opp, da han etter 1 år med å holde meg på gress bare "forduftet". Fant ut at han egentlig ikke bodde i tyrkia, men kurdiztan og rundlurte meg! Og ja, gjett om han hadde seg!! Det er ikke så lenge siden heller, og merker jeg ble litt i mot utlendinger etter dette.
Bintou Skrevet 3. januar 2010 #14 Skrevet 3. januar 2010 Nå må du ikke glemme at grunnen til at det er sånn ca et års ventetid på familiegjenforening, er nettopp fordi så mange forlater landet sitt, og alt de har der, for å flytte sammen med en norsk kvinne. På grunn av stort antall, og at alle må sjekkes nøye med tanke på proforma-ekteskap, er ventetiden så lang. Altså: -det er mange som er villig til å begynne på nytt i et annet land med en kvinne -det er mange proforma-ekteskap, der kvinnen ofte ikke klar over det. Faktisk ble det oppdaget at 100 tyrkisk-norske ekteskap var proforma bare i fjor....og det sier bare noe om det ene landet. Og hva var poenget? Sverige har behandlingstid på MAX 6mnd'er.. Hvordan mener du det ble oppdaget at 100 ekteskap var proforma? Mange av d ekteskapene som blir stemplet som rpforma er ikke nødvendigvis det, de bare passer ikke inn i en eller annen boks som noen har laget, kanskje fordi damen er litt eldre enn mannen, men disse sloss fortsatt for å kunne leve sammen. Og hvor stor prosent er det egentlig? Og da må du også ha i bakhodet at Tyrkia er det landet med flest proformaekteskap.. og kan ikke dømme alle andre forhold deretter, og heller ikke alle tyrkisk-norske ekteskap. Hele tråden her handlet om at TS synes jeg og andre er naive som tror at mennene våre ikke ligger rundt når vi ikke er sammen..
Siiw Skrevet 3. januar 2010 #15 Skrevet 3. januar 2010 Skjønner ikke at noen i første omgang kan være så dumme på dette området!.. Sitte og vente, hva er det som egentlig gjør at dere blir forelsket i utlandske menn???. Og jg har mer trua på at en amrikaner kan være mer trofast en fra tyrkia... for meg så virker det som dem fra blant annet tyrkia,pakistan gud veit hvor- Er laget av duracell..! du ser jo det på hvor mange unger dem får...! Og jeg beklager meg ikke for og sagt dette!! å jg har aldri skrevet jeg er perfekt eller bedre enn noen andre!
Gjest Illiya Skrevet 3. januar 2010 #16 Skrevet 3. januar 2010 (endret) Og hva var poenget? Sverige har behandlingstid på MAX 6mnd'er.. Hvordan mener du det ble oppdaget at 100 ekteskap var proforma? Mange av d ekteskapene som blir stemplet som rpforma er ikke nødvendigvis det, de bare passer ikke inn i en eller annen boks som noen har laget, kanskje fordi damen er litt eldre enn mannen, men disse sloss fortsatt for å kunne leve sammen. Og hvor stor prosent er det egentlig? Og da må du også ha i bakhodet at Tyrkia er det landet med flest proformaekteskap.. og kan ikke dømme alle andre forhold deretter, og heller ikke alle tyrkisk-norske ekteskap. Hele tråden her handlet om at TS synes jeg og andre er naive som tror at mennene våre ikke ligger rundt når vi ikke er sammen.. Jeg svarte på dette: Men dere må være passe uvitende om dere tror at alle som kommer fra disse landene kommer til Norge på det grunnlaget og at ingen fra disse landene har familie de er glad i, at de er oppvokst med sin kultur, sine verdier og sine tradisjoner og det faktisk skal mye til å forlate alt dette for å flytte sammen med noen til et annet land. Poenget mitt var at mange faktisk flytter fra hjemlandet sitt for å få mulighet til et bedre liv i et annet land. Noen gjør det av kjærlighet, men jeg tror det er flere som gjør det av andre grunner. Mange er sikkert glad i dama, men hadde hun ikke vært "passende" mht hvilket land hun kom fra, så hadde det nok endt med kun en ferieflørt og ikke noe mer. Hvor mange tyrkere er det f.eks som gir opp livet i tyrkia for å gifte seg med ei russisk dame og flytte dit??? Når det gjelder dette med proforma-ekteskapene, så viser jeg til UDI. Du må nesten spørre noen som jobber der hva de legger til grunn for å mene at de nevnte ekteskapene var proforma. Men jeg tviler på at de hadde gått ut med det om det ikke var fakta, eller i det minste STOR grunn til mistanke. Endret 3. januar 2010 av Illiya
Tallika Skrevet 3. januar 2010 #17 Skrevet 3. januar 2010 Skjønner ikke at noen i første omgang kan være så dumme på dette området!.. Sitte og vente, hva er det som egentlig gjør at dere blir forelsket i utlandske menn???. Og jg har mer trua på at en amrikaner kan være mer trofast en fra tyrkia... for meg så virker det som dem fra blant annet tyrkia,pakistan gud veit hvor- Er laget av duracell..! du ser jo det på hvor mange unger dem får...! Og jeg beklager meg ikke for og sagt dette!! å jg har aldri skrevet jeg er perfekt eller bedre enn noen andre! enig egentlig. duracellkaniner som har flere koner og MANGE barn!
aline Skrevet 3. januar 2010 #18 Skrevet 3. januar 2010 Jeg tror ikke det finnes noen fasit på verken hvor naive norske kvinner som venter på familiegjenforening er, eller på hvordan utenlandske menn er, MEN!! det som jeg ser mye av i det miljøet jeg går i, er at fra visse land har man en kultur som i mye større grad aksepterer "utroskap". Jeg vet ikke om det anses som utroskap engang, fordi det er helt naturlig (og jeg sier dermed ikke akseptert) for en mann å kunne ha sex med andre en kona, som han elsker og gjerne ser fremtiden sammen med, med barn og hele familiepakka. Noen kulturer ER annerledes, at det også i de kulturene finnes menn som ikke er utro, er jeg helt sikker på, men jeg ser med egne øyne mange av disse ute, og VET at selv om de har koner som sitter hjemme og er hellig overbevist om at akkurat deres mann er den ene som er annerledes, så er han ikke det. Det er også faktisk ganske uvanlig med "vårt type kjærlighet", i veldig mange fattigere land, er ikke kjærlighet og ekteskap, kulturellt sett, håndtert på samme måte. Det er mye mer praktisk bak det, og vår tanke om "den eneste ene" er ikke alltid sett på slik. mitt svar er ikke for å dømme verken norske som gifter seg med utlendinger (da det like lett kan skje meg) eller for å dømme utenlandske menn, men etter å ha levd i ett samfunn med mange forskjellige kulturer nå over lengre tid, så må jeg si at jeg forstår tanken bak spørsmålet. Det som vel er det viktigste, slik jeg ser det, er at man tror på hverandre i ett ekteskap, og at man føler at det man har gir en det man vil. Det er ingen som vet hundre prosent sikkert uansett om mannen er norsk eller fra haiti, eneste man kan er å velge å tro på og velge å ta en sjanse!
Vivil Skrevet 3. januar 2010 #19 Skrevet 3. januar 2010 Skjønner ikke at noen i første omgang kan være så dumme på dette området!.. Sitte og vente, hva er det som egentlig gjør at dere blir forelsket i utlandske menn???. Og jg har mer trua på at en amrikaner kan være mer trofast en fra tyrkia... for meg så virker det som dem fra blant annet tyrkia,pakistan gud veit hvor- Er laget av duracell..! du ser jo det på hvor mange unger dem får...! Og jeg beklager meg ikke for og sagt dette!! å jg har aldri skrevet jeg er perfekt eller bedre enn noen andre! Du baserer din teori om hvem som er mest utro av amerikanere og andre land på hvor mange barn de har? Huff...Har rett å slett ingen kommentar å komme med, det blir for dumt!
Sheherasade Skrevet 3. januar 2010 #20 Skrevet 3. januar 2010 Skjønner ikke at noen i første omgang kan være så dumme på dette området!.. Sitte og vente, hva er det som egentlig gjør at dere blir forelsket i utlandske menn???. Og jg har mer trua på at en amrikaner kan være mer trofast en fra tyrkia... for meg så virker det som dem fra blant annet tyrkia,pakistan gud veit hvor- Er laget av duracell..! du ser jo det på hvor mange unger dem får...! Og jeg beklager meg ikke for og sagt dette!! å jg har aldri skrevet jeg er perfekt eller bedre enn noen andre! Vanskelig å ta dette her seriøst. I Norge er det hvor mange innbyggere? 4,5 millioner. Hvor mange av disse er single karer? Tja. Hvor mange single karer finnes det i verden utenfor Norge? En del mer vil jeg si. Med andre større sjanse for å finne en man liker utenfor lille trangsynte klaustrofobiske Norge. Tror du menn i andre land har mer sex enn i Norge? Det er noe som heter opplysning og bruk av prevensjon og kulturelle betingelser med hva som sees på som velstand. Kom deg litt ut av Norge, kjære deg, så ser du at det faktisk finnes mye bra der ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå