MarianneE Skrevet 29. august 2003 Forfatter #21 Del Skrevet 29. august 2003 Kjære Marianne Sett foten ned og si fra. Jeg har og hatt det sånn, og med en svigermor med akkurat de samme argumentene. Så en gang hun sa noe, så jeg rett på henne og sa at dersom jeg ikke er god nok for familien og du er flau av meg fordi jeg er tjukk så får du sifra om det. Vi kan godt bryte kontakten om det er det du ønsker, mange fine jobber og hus andre plasser i landet og vet du. Så reiste jeg meg å gikk, mens mannen satt igjen og tok en samtale om det med henne. Da hadde han sagt at dette såret meg mer enn hun kunne ane, og at han var glad i meg og var villig til å bryte alt med henne for å unngå at jeg skulle bli såret, så nå var det hennes valg. Så gikk han. Ting ble betydelig bedre etter det, og hun kom og ba om unnskyldning og presiserte igjen at hun ikke mente det sånn. Oh my God! Så bra sagt! Dette må jeg og gjøre!!! Mannen min tar det opp med henne flere ganger, men hun vil ikke høre, for hun mener jo ikke noe vondt med det sier hun. Tror ikke hun innser hva hun sjøl sier, og hvilken effekt det har...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 29. august 2003 #22 Del Skrevet 29. august 2003 Ja gjør det Marianne, og som sagt det virket her ihvertfall. Lykke til da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupzy Skrevet 30. august 2003 #23 Del Skrevet 30. august 2003 Jeg har akkurat det samme problemet,men det er ikke svigermor som kritiserer her da. Det er min far... jeg er også lei,han har nemlig drevet å kritisert meg siden jeg var 14,altså i 8 år Jeg har selv gått opp fra 42-44 til 46,og nå er det verre enn noen gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 31. august 2003 #24 Del Skrevet 31. august 2003 MarianneE, dette er jo et klassisk eksempel.. Det virker som om mange svigermødre har en egen trang til å være små-ekle og litt onde, gjerne på en "uskyldig" måte... Tror kanskje det dreier seg om sjalusi. Svigerdatter har "stjålet" mammas lille kosegutt, hvis du skjønner... Damen er jo usansynlig frekk mot deg, og jeg tror ikke hun "sier det for å hjelpe deg", nei.. tvertom, slike ting sies jo kun for at mottager skal føle seg dårlig.. Syns du har fått mange gode råd til hva du kan si/gjøre. Fortell hvordan det går! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. september 2003 Forfatter #25 Del Skrevet 1. september 2003 MarianneE, dette er jo et klassisk eksempel.. Det virker som om mange svigermødre har en egen trang til å være små-ekle og litt onde, gjerne på en "uskyldig" måte... Tror kanskje det dreier seg om sjalusi. Svigerdatter har "stjålet" mammas lille kosegutt, hvis du skjønner... Joda, men hun har to sønner. Begge er gift nå, og svoger og svigerinne har fått barn. Svigerinne er såkalt "perfekt" i svigermors øyne, men hun (svigerinnen min) får aldri noe dritt! Bare jeg!! Føler absolutt at jeg ikke er god nok for fammilien. Heldigvis er jeg mer enn god nok for mannen min, og det er nå egentlig det som teller mest. Må bare takke dere alle for at dere er så snille og gidder og engasjere dere og gir meg gode råd. Dere er verdens beste!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 1. september 2003 #26 Del Skrevet 1. september 2003 Føler absolutt at jeg ikke er god nok for fammilien. Heldigvis er jeg mer enn god nok for mannen min, og det er nå egentlig det som teller mest. Vel, jeg føler familien ikke er god nok for deg, jeg! Fight fire with fire! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 1. september 2003 #27 Del Skrevet 1. september 2003 Det handler jo også helt tydelig om at svigermoren din ikke har noen grenser som hun burde hatt. Hun mener det sikkert som en bra ting å bitche om vekta di, fordi i hennes øyne er sikkert slankhet synonymt med lykke. Det er sikkert slik hennes verdinormer er. Og ved å "si fra til deg" om det hun ser på som ekstra kilo gjør hun deg en tjeneste. OG hun ser sikkert ikke på deg som en likeverdig - men derimot som en som hun har rett (og nesten plikt) til å si noe til fordi hun er den eldre (og klokere i egnes øyne) Å innse at hun tar feil og at du har rett sitter sikkert veldig langt inne fordi det betyr at hun må innse at hennes verdinormer er feil, at hun har behandlet deg dårlig OG at hun ikke er klokere fordi hun er eldre. Men det må også sies at det ikke er sikkert hun innser styrken i de fornærmelsene hun kommer med. For henne og i hennes øyne er det å kommentere vekt sikkert ikke værre enn å si at "den jakka var ikke så pen til deg". Og det er vanskelig å innse at det kan være verre for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. september 2003 #28 Del Skrevet 2. september 2003 Hei hei! Vær fornøyd med deg selv du!Selv trener jeg over 14 timer i uka og spiser sunt,enda bruker jeg str.44,og jeg er veldig fornøyd med meg selv....!Så ikke bry deg om det,dessuten har hun ikke noe med det uansett! Klemz fra: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. september 2003 Forfatter #29 Del Skrevet 3. september 2003 Det handler jo også helt tydelig om at svigermoren din ikke har noen grenser som hun burde hatt. Hun mener det sikkert som en bra ting å bitche om vekta di, fordi i hennes øyne er sikkert slankhet synonymt med lykke. Det er sikkert slik hennes verdinormer er. Og ved å "si fra til deg" om det hun ser på som ekstra kilo gjør hun deg en tjeneste. OG hun ser sikkert ikke på deg som en likeverdig - men derimot som en som hun har rett (og nesten plikt) til å si noe til fordi hun er den eldre (og klokere i egnes øyne) Men det må også sies at det ikke er sikkert hun innser styrken i de fornærmelsene hun kommer med. For henne og i hennes øyne er det å kommentere vekt sikkert ikke værre enn å si at "den jakka var ikke så pen til deg". Og det er vanskelig å innse at det kan være verre for deg. Ja, det er dette jeg og tenker og føler. Men, jeg skulle ønske at hun kunne åpne hue og hjertet litt for den jeg er! Hmm.....ser ut til at jeg har en jobb forran meg for og få henne til og forstå! Takk for all deres støtte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå