Gå til innhold

Singel jente trenger hjelp!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem at jeg blir sjenert når jeg snakker med gutter. Jeg finner ikke ord eller temaer som er interessante å snakke om.

Har dere noe forslag til temaer som jeg kan prate om? Vet dette høres veldig dumt ut, men jeg vil ikke bli oppfattet som kjedelig!

Jeg mener selv at jeg har en god dose personlighet, jeg får den bare ikke helt frem..

Hva er en fin åpningsreplikk på byen, turer osv osv

Alt hjelp tas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En bra metode er å slappe av og lytte til det han sier, så kan du komme med innspill på det. Om du sitter og forsøker å finne på noe smart å si vil du ikke få med deg det han sier, og misse sjansen for at konversasjonen utvikler seg naturlig.

Det skal ikke være en stor terskel når du snakker, det er ikke farligere enn annen konversasjon selv om det føles slik. Om det er noe du føler for å si der og da, så bare si det uten å tenke for mye på 'konsekvensene'. Tenk: Jeg vet mye, min livserfaring er verdt noe, da kan du trekke frem øyeblikk fra livet ditt som tema, morsomme eller alvorlige alt ettersom det passer seg.

Det viktigste IMO er å føle at du har en egenverdi som matcher hans.

Slik at du ikke føler at du bør skjule deg selv for at han ikke skal finne ut hvor lite verdt du er, det er et mønster som ikke fremmer samtale og bekjentskap.

Kommer litt an på typen du møter, men sjansen er stor for at han også tenker som deg og ikke er stålsikker på at du vil sette pris på det han sier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Hva er en fin åpningsreplikk på byen, turer osv osv

Alt hjelp tas med takk!

Smil mer. Du behøver ikke å prate så mye. :)

På byen:

Hvis du absolutt må prate, si "hva drikker du, hvem står du sammen med, er du her ofte, hva gjør en så lekker mann som deg på et sted som dette, bra musikk: har lyst til å danse men vennene min står der borte", osv. Tror ikke det passer veldig å snakke om været. Om du smiler og får kontakt med noen, pleier praten å gå av seg selv. De andre må bidra litt de også.

På turer:

Været er sikkert en schlager. Er det fjelltur er de garantert opptatt av kart, gode fjellsko, hvor lang tid det vil ta, hvor høyt de er over havet, hva navnet på alle de små knausene rundt dem er, osv. Det er visst veldig viktig for folket her i Norge å vite navnet og høyden på hvert tre og sten de går forbi. Kan du i tillegg noen bakgrunnshsitorier for de stedene dere går tur, blir du husket til neste tur. Da er de fornøyd!

Det skal ikke så mye til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok lurt å smile mer. Da er sjansen større for at gutter kommer bort og snakker til deg. Og kommer de bort, må de jo ha noe å si. Så bare lytt til dem og svar og kommenter på det de sier. Klarer du ikke finne på så mye kan du jo bare si en setning innimellom. Etter hvert går det av seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

charismaatips.com her har de bra tips for jenter. CHarismaarts.com har et forum med sjekkeråd hvor det er et par flinke jenter som kan gi råd til andre jenter selv om forumet er spesielt rettet mot gutter. Generell utadvendthet og konversasjon er det de er best på der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...