Nala Skrevet 28. august 2003 #1 Skrevet 28. august 2003 Kan man sentrere objekter i Powerpoint? Får ikke til, jeg. Er bare tekst jeg får til å sentrere. Hjelp tas imot med takk :D
Tusenfryd Skrevet 28. august 2003 #2 Skrevet 28. august 2003 Jeg vet ikke om jeg helt skjønner spørsmålet ditt, men jeg mener du kan midtstille ved å markere...? På samme måte som tekst... Det er kanskje ikke det du mener?
Nala Skrevet 28. august 2003 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2003 Joda, det er det jeg mener. Men det går ikke. Det er ikke noe valg for å sentrere/midtstille objekter - som jeg ser i alle fall. De knappene øverst hvor man justerer teksten er inaktive når man har markert et objekt. Og under "formater bilde" er det ikke noe valg for dette.
Grooo Skrevet 28. august 2003 #4 Skrevet 28. august 2003 Forstår ikke hva du mener jeg heller... Vil du ha bildet ett annet sted på siden så tar du jo tak i det og flytter det dit du vil ha det... Altså du plasserer selve bildet der du vil ha det.. *forvirra*
Arnie Skrevet 28. august 2003 #5 Skrevet 28. august 2003 Velg objekt... høyreklikk, velg... Format autoshape... Velg Position-flippen Så kan du velge 0 cm fra sentrum både horisontalt og vertikalt. Voila!
Arnie Skrevet 28. august 2003 #6 Skrevet 28. august 2003 :oops: OOOPS... DET BLE FEIL! Sorry, et øyeblikk....
Nala Skrevet 28. august 2003 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2003 Forstår ikke hva du mener jeg heller... Vil du ha bildet ett annet sted på siden så tar du jo tak i det og flytter det dit du vil ha det... Altså du plasserer selve bildet der du vil ha det.. *forvirra* Ja, jeg vet at jeg kan bare dra det dit jeg vil. Men jeg er perfeksjonist Jeg vil ha det heeeelt sentrert/midtstilt. Det får man ikke til ved bare å dra det til man tror det står sånn passe midt på. *venter spent på Arnie*
Arnie Skrevet 28. august 2003 #8 Skrevet 28. august 2003 Sorry, Nala - det beste jeg kommer opp med er å først skru på "guide-linjen" med <CTRL-G>, som per default dukker opp midt på - og deretter ta tak i midt-markørene på rammen og dra den dit. Drar du den nær nok, "spretter" den på plass av seg selv.
Nala Skrevet 28. august 2003 Forfatter #9 Skrevet 28. august 2003 YES YES YES!!! Det gikk, Arnie! Suverent. Nå er jeg godt hjulpen. Ikke bra å være perfeksjonist vettu, og så ikke få tingene AKKURAT sånn som man vil Men nå skal jeg sentrere alle objektene i presentasjonen min. Tusen takk for hjelpa :D
Arnie Skrevet 1. september 2003 #10 Skrevet 1. september 2003 Oss perfeksjonister imellom - her er den "helt riktige" måten å gjøre det på: - Velg "ramme" som skal sentreres - "Drawing" toolbar må være synlig (View... Toolbars...Drawing) - Velg på den toolbar'en (Draw... Align or distibute... Relative to slide). - Du har nå skrudd på "bryteren" som justerer i forhold til slide. - Velg på nytt (Draw... Align or distibute...) - ...og deretter f.eks. "Align center" for horisontal sentrering. Voilà!
Nala Skrevet 2. september 2003 Forfatter #11 Skrevet 2. september 2003 Arnie, tusen tusen takk. Nå har du virkelig gledet et perfeksjonist-hjerte :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå