Gå til innhold

Trondheim-Oslo 2010

Tante

Anbefalte innlegg

Nytt år, nye muligheter.

I fjor høst bestemte jeg meg for å trappe opp på treningen og begynte å gå en del. Rett før jul fikk jeg påvist patellafemoralt smertesyndrom og fikk dermbed beskjed om å dempe gåinga. I tillegg sliter jeg med dårlig rygg og et utpreget kronsik slappfisk-syndrom.

Likevel har jeg satt meg et mål for 2010: Jeg skal gå fra Trondheim til Oslo, fra min dør til kjærestens dør. Ikke på en tur altså, men den sammenlagte distansen på 494 km!

Det høres kanskje lite ut, under en mil i uka i gjennomsnitt, men med vondt kne, 8 ukers praksis, eksamener, bryllup og mye annet på planen er det et realistisk mål tror jeg. Og om jeg kommer frem før fristen, ja, da er det jo bare å snu og gå tilbake.

Hvorfor? Jeg er kjempelat og synes trening er det kjedeligste i verden. Likevel trenger jeg virkelig å bli sterkere og komme bedre i form for å holde ut i yrket jeg snart er ferdig utdannet til. Jeg er motivert for å gjøre endringer som gir meg en sunnere kropp, små skritt om gangen.

counter.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du er flink jeg. Har satt deg et bra og langsiktig mål som du kommer til å klare å gjennomføre.

Ler litt av slappfisksyndromet, har hatt det syndromet i jula jeg også. På mandag er det slutt, vanlig uke og jobb igjen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jadda, i dag var juleferien over. Som dere kan se har det ikke akkurat vært intens aktivitet den første uka i mitt nye, sunne år, men jeg skylder på kulda og kosen. Jeg kan imidlertid se tydelige resultater av juleferie og 3 dager feiring av 90-årsdag rundt livet :( Så NUH er det slutt.

I jula har jeg investert i ergometersykkel og spikermatte. Siden jeg ikke kan gå så mye som jeg vil, fant jeg ut at det var billigere å kjøpe en slik enn å betale et senter for å få sykle der innimellom. Og så står den der midt i rommet og det er faktisk enklere å sette seg på sykkelen mens man ser serie på PCen enn å ta bussen til et treningsenter.

Så idag brukte jeg først noen kalorier på å faktisk montere sykkelen, og så sykle jeg sannelig i 20 minutter!

exercise.png

Endret av Tante
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tante...

Så gøy, det må jeg virkelig innrømme..Leste jo om målet ditt før jul, men artig at du har fått i gang en ny bok:) Gjett om jeg skal følge med. Veldig synd og høre om den litt triste nyheten ang helsen, men jeg tror du klarer å stå på..være forsiktig og ta det rolig så klarer du ditt mål - det er jeg heeelt sikker på:) Men det er på årsbasis ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er på årsbasis. Nå faktisk både sykler og går jeg til Oslo og det går sakte, men sikkert, fremover. Selv om jeg ikke går ut for å trimme, så går jeg jo faktisk en del i dagliglivet. En tur i byen = 3 km, liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig gøy å lese....3 km en vei da regner jeg med, det blir 6 km totalt på en dag og jammen er ikke det dårlig!!;=) Dette klarer du fint, og vi er bare i januar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....det er utrolig hvor langt man går på en vanlig dag uten å tenke over det....eller.... jeg er langt fra 10000 skritt/dag, men jeg har aldri skjønt hvordan man skal få til det uten å bruke all tia på å gå. Jeg er ihvertfall oppe i godt over en mil denne uka

Det ble også en liten ekstra treningstur i går, da jeg gikk til butikken for å finne ut at den var stengt...

Endret av Tante
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...