Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Hei! Hvordan sporer man opp en stjålet mobiltelefon. Skal melde det til politiet, men har lyst til å prøve å spore den opp selv også.
Kamikatze Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Det beste du kan håpe på, er å få sperret telefonen på IMEI-nummeret.
skrue Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Regner med at man må gå via operatøren man bruker. Lese litt her: http://www.solidblogger.com/block-lost-mobile-imei-no/
Kamikatze Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Hvordan gjør man det? Jepp, du ringer operatøren din, som sperrer telefonens IMEI, og gjør den til en verdiløs plastklosse. Mulig de forlanger en politianmeldelse, det vet jeg ikke. Da blir den sperret hos alle norske operatører, men ikke alle utenlandske. De vil spørre om når du brukte den sist selv.
Cillen_Pillen Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Det finnes tjenester for sporing av mobiler. Tror de fleste er veldig dyre, men jeg har funnet tjenesten som både fungerer og er relativt billig i forhold til hva den gjør: Lociloci - Finn mobilen du mista Tror det er for sent for den du allerede har mistet, men kjøper du en ny og samtidig oppretter en konto hos Lociloci skulle du i framtiden kunne spore denne om du mister den. -Cecilie
DBM Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Den telefonen er tapt, og hvis du anmelder det så blir saken garantert henlagt. Du får bare sperret den.
DBM Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Det finnes tjenester for sporing av mobiler. Tror de fleste er veldig dyre, men jeg har funnet tjenesten som både fungerer og er relativt billig i forhold til hva den gjør: Lociloci - Finn mobilen du mista Tror det er for sent for den du allerede har mistet, men kjøper du en ny og samtidig oppretter en konto hos Lociloci skulle du i framtiden kunne spore denne om du mister den. -Cecilie Den tjenesten koster 1300 kr/år, jeg vil ikke si at det er spesielt billig. Hadde vært uaktuelt for meg.
Gjest Heloise Skrevet 16. mars 2011 #9 Skrevet 16. mars 2011 Det beste du kan håpe på, er å få sperret telefonen på IMEI-nummeret. Dette! Politiet sporer ikke opp tapte mobiltelefoner. Man kan gjøre det selv, men politiet drar heller ikke til der mobilen måtte befinne seg for å ta den tilbake hvis den skulle bli sporet opp av deg. Sperr og anmeld, spesielt om du har forsikring. Og kjøp ny
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #10 Skrevet 16. mars 2011 Hei! Hvordan sporer man opp en stjålet mobiltelefon. Skal melde det til politiet, men har lyst til å prøve å spore den opp selv også. Er det en iPhone4 ? I så fall kan du spore nøyaktig hvor den er selv fra nettet. Du kan også slette data på den, låse den eller sende melding til den fra apples nettsted me.com Dette er gratis og innebygget i alle nye iPhone 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #11 Skrevet 16. mars 2011 Hei! Hvordan sporer man opp en stjålet mobiltelefon. Skal melde det til politiet, men har lyst til å prøve å spore den opp selv også. Er det en iPhone4 ? I så fall kan du spore nøyaktig hvor den er selv fra nettet. Du kan også slette data på den, låse den eller sende melding til den fra apples nettsted me.com Dette er gratis og innebygget i alle nye iPhone 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå