Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Skal opereres om en måned og lurer på om noen har gått gjennom denne operasjonen der? Konsultasjonen hos legen gikk altfor fort, synes jeg, fikk nesten ikke spurt om ting før jeg ble veiledet ut... Hvordan er resultatet? Jeg tenker ikke bare på pustingen, men det estetiske også. Ser nesen BRA ut etter opereasjonen?
Gjest Stig Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Skal opereres om en måned og lurer på om noen har gått gjennom denne operasjonen der? Konsultasjonen hos legen gikk altfor fort, synes jeg, fikk nesten ikke spurt om ting før jeg ble veiledet ut... Hvordan er resultatet? Jeg tenker ikke bare på pustingen, men det estetiske også. Ser nesen BRA ut etter opereasjonen?
Gjest Eddy Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Skal opereres om en måned og lurer på om noen har gått gjennom denne operasjonen der? Konsultasjonen hos legen gikk altfor fort, synes jeg, fikk nesten ikke spurt om ting før jeg ble veiledet ut... Hvordan er resultatet? Jeg tenker ikke bare på pustingen, men det estetiske også. Ser nesen BRA ut etter opereasjonen? Vel, hva lurer du på? Jeg har staka opp det ene neseboret fordi det var trangt, omtrent samme operasjon som å rette på neseskilleveggen, og jeg gjorde det på Lovisenberg ja. Operasjonen er enkelt og grei: Du kommer dit fastende på morgenen, blir lagt i narkose og så gjør de det som skal gjøres. Når du våkner har du en tampong i nesa for å hindre blødning, men du må regne med at det kommer en del blod allikevel. Tampongen er selvsagt ubehagelig, men den skal bare være der ett døgn. Det neste døgnet får du slå i hjel tiden som best du kan, du er jo ikke syk. Det gjør nok litt småvondt, men ikke noen uutholdelige smerter, og du får smertestillende nok. Neste dag kommer legen en eller annen gang og tar ut tampongen, så kan du gå hjem. Da står det fremdeles en plastikkstent i nesa for å holde ting på plass, så du vil snakke noe nasalt. Du får med en stor sprøyte med en spesiell tut for å sprøyte saltvann i nesa, slik at du kan holde det klart. Så er det bare å nyte sykemeldingen. Du blir sykemeldt for 14 dager, men det er mye mer enn nødvendig, selvsagt avhengig av hva slags arbeid du har. I denne perioden skal du ikke få for høy puls, fordi det gir høyt blodtrykk som kan gi stor blødning i nesa. Det gikk helt greit for meg, jeg anstrengte meg litt innimellom uten at det begynte å blø. Særlig de første dagene drypper det konstant av nesa, så du bør kjøpe deg noen pakker med passende snyteredskap.
Gjest Gjest 2012 Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Hei! Ligger i sengen nå 4 dager etter operasjon av neseskillevegg, såkalt septumplastikk. Operasjonen ble utført som nevnt over. Jeg hadde også en ekstremt kort konsultasjon, og jeg føler de har gjort langt mer inni der enn jeg ble forespeilet... Men om resultatet blir som de lover så er dette greit. Merk, på den 3. Eller 4. Dagen kan det føles ut som du har skikkelig influensa, så hold sengen den første uken. Jeg er også forstoppet så halleluja det skal bli godt å være over den første uken!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har gjort dette hos en kirurg som nå visstnok er på Lovisenberg. Anbefales ikke... 1
Gjest Anita Skrevet 1. oktober 2012 #6 Skrevet 1. oktober 2012 Opererte neseskilleveggen for 5 dager siden. Ikke hatt smerter annet enn kvelden operasjonsdagen. Tamponger fjernet uten smerte. Ett problem - jeg er fortsatt potte tett. Må bruke otrivin for å bli så åpen at jeg kan skylle med saltvann . Legens anbefaling... Hvor lenge må jeg regne med å være så tett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå