Gå til innhold

Hvor mange sit-ups på en dag m man ta får å få markerte magemuskler ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Martees_*
Skrevet

Hællæ !

Noen som vet hvor mange sit-ups man må ta for å få markerte magemuskler , ikke six-pack , bare markerte.

Jeg vet at det skal mye til for å få markerte muskler , og at dere sier at det ikke er mulig på en dag å få merkerte muskler.

Men det er verdt et forsøk. Er det noen som vet hvor mange sit-us eller noe annet jeg kan gjøre for å få markerte muskler ? :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teknisk sett har vi alle markerte magemuskler og sixpack, men for at det skal bli synlig må fettlaget på magen bort. Og det får du ikke bort med situps! Da må du røre på deg, jogging, step, aerobic eller lignende :)

Skrevet

Det er ikke noe fasitsvar på hvor mange situps du må ta. Trolig er det også mange andre mageøvelser som er vel så bra, men første bud for å få markerte magemuskler er ha veldig, veldig lite fett på magen. Vet ikke om du er gutt eller jente, men for jenter er det faktisk veldig vanskelig å ha så lav fettprosent at magemuskler blir markerte.

Det finnes mengder av øvelser og tips på nettet, ta en titt f.eks. her.

Skrevet

Mel B (?) fikk sikkelig six-pack, hun tok 600 situps om dagen, hver dag. Trehundre om morgenen og tre hundre om kvelden, så er du i mål for dagen :) Test det ut! :)

Skrevet

Ingen. Du trenger å senke fettprosenten.

• 3 uker senere...
Skrevet

hei... om du ønsker markerte magemuskler og ikke six-pack, anbefaler eg ca 100 per. dag.

Gjest Blondie65
Skrevet
Mel B (?) fikk sikkelig six-pack, hun tok 600 situps om dagen, hver dag. Trehundre om morgenen og tre hundre om kvelden, så er du i mål for dagen :) Test det ut! :)

Og det var DET ENESTE hun gjorde? Eller levde hun på luft og kjærlighet og cola light i tillegg?

Gjest Gjest_Jente 28_*
Skrevet

Kommer an på hvor lett-trent du er. Jeg startet med 15-20 situps hver kveld, og fikk kjapt definerte magemuskler. Da var det lett å øke på, og nå pleier jeg å ta 10x2 rett fram, og 15 til hver side (albue diagonalt mot kne). Merker at de taper seg litt om jeg f.eks står over ei helg, så det gjelder å gjøre litt hver dag. Har ikke sixpack, men to stramme "pølser" på hver side av midtlinjen, som er godt definert. Sixpack er ikke noe mål, bare flat og sterk mage.

Må også si at jeg absolutt har fett på kroppen ellers, har rund rompe og lår.

Motivasjonen min for å trene litt hver kveld er kjæresten!

Startet å trene en stund før jeg visste at han kom igjen fra studier i utlandet. Dette var før vi ble sammen, og jeg planla å forføre han ;) Når jeg endelig kom så langt at han så meg uten klær var det første han kommenterte kroppen min, spesielt magen :gjeiper: Det var SÅ verdt alle øktene på gulvet!

Nå har vi vært sammen i ett år, og han er fortsatt min største motivasjon for å gjøre øvelsene. I tillegg til at det gir meg mye bedre selvtillit ellers i livet også! :danse:

Skrevet

Det kommer an på hvordan kroppen er satt sammen, fettfordeling, fettprosent, hvor lett man bygger muskler og om man genetisk sett har lange eller korte muskler.

Jeg er liten og nett, men bygger likevel muskler fort. Jeg har lettere for å bygge muskler enn å bygge opp kondisjon. Har aldri trent spesielt mye eller vært veldig aktiv, men likevel hatt to ganske definerte streker på magen. Bmi på 19 ca, ikke noe oversunt kosthold. Jeg er kanskje en av de heldige jentene som ikke legger på meg på magen først.

Da jeg gadd å gjøre litt for det tok jeg (prøver fremdeles å få det til, men det har lett for å skli ut) ca. 100 situps. Opp, hold i to sekunder, ned. Så tok jeg 50 diagnoale. Og 30 ved å ligge flatt på ryggen med bena samlet og løfte dem ca. 5 cm over gulvet, holde i fem sekunder, ned.

Gjorde det hver kveld, eller annen hver. For meg var det bedre å gjøre det annen hver fordi musklene trengte å bygge seg litt opp også. (Når man trener styrke blir vel i prinsipp musklene "ødelagt"? Og grunnen til at de blir større er at de reparerer seg og det blir "arrvev" på de? Det å være støl kommer av det? Noe sånt? Og derfor er det viktig med proteiner for at musklene skal få byggesteiner til å repareres seg selv igjen? Jeg kan ikke dette helt.)

For å komme til poenget. Ikke alle kan få six-pack. Eller, alle kan vel i prinsipp det fordi det er muskler vi alle har, men noen må ha en veldig, veldig lav og unaturlig fettprosent for at det skal syns. Noen modeller har markert mage, andre har ikke det. Folk er forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...