Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man tar kosttilskudd, sånn som f. eks. Møllers Total, skal man ta pauser innimellom? Mamma og pappa sier det, og har alltid gjort det, men jeg har ikke hørt noen ting om det. Skal man ta pauser? Hvor ofte og hvor lange? Og hva skal det være godt for, isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når man tar kosttilskudd, sånn som f. eks. Møllers Total, skal man ta pauser innimellom? Mamma og pappa sier det, og har alltid gjort det, men jeg har ikke hørt noen ting om det. Skal man ta pauser? Hvor ofte og hvor lange? Og hva skal det være godt for, isåfall?

Møllers Tran ser jeg ikke grunn til å ta pause fra, en trenger omega 3,6 og 9 året rundt! Jeg tar dette i kapselform hele året selv samt multivitaminer, jeg har aldri tatt pause fra noen av delene, men jeg tar ekstra C-vit om vinteren, men ikke om sommeren.

Men jeg er ikke noe lege da, så kanskje du kunne hørt på ett apotek eller med legen din ved neste besøk der om det ikke kommer noe mer hjelp her inne. ? Ikke dumt spørsmål dette..

Skrevet

Jeg har lært at man skal ta pauser innimellom slik at kroppen skal ikke skal glemme å ta opp næringsstoffer på egenhånd.

Skrevet
Jeg har lært at man skal ta pauser innimellom slik at kroppen skal ikke skal glemme å ta opp næringsstoffer på egenhånd.

Skjønner.. Men for meg som ikke spiser fisk så må jeg ta omega året rundt, men det trenger vel ikke fiskespisende mennesker..

Skrevet

Jeg er ingen ekspert på dette området men eneste grunnen jeg kan se til å ta pauser er hvis man holder på å få i seg for mye av et vitamin.

Skrevet

Det er så individuellt hva kroppen trenger av tilskudd, vi har alle forskjellige behov. Jeg tar pauser (eller dvs mindre tilskudd) av d-vitamin om sommeren, fordi da har jeg sola til å fylle på d-vitamin lageret. Men omega 3 tar jeg året rundt, fordi jeg spiser ikke nok fisk. Det viktigste er at du får i deg vitaminer/mineraler fra et variert og godt kosthold, og tilskudd skal aldri være erstatning for dette.

Hør med en lege istedet du, de vet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...