Gjest Gjest_Anine_* Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Dette er ikke en stor greie, men det er en ting som har gnagd litt på meg i det siste. Til jul fikk jeg tre smågaver fra min samboer, som jeg har vært sammen med i 5 år. Det som var synd var at i alt gavekaoset ble "hovedgaven" fra ham på et merkverdig vis borte. Det ikke hans skyld, men det var ikke spesielt min skyld heller. Jeg aner rett og slett ikke hvordan det gikk til, og det forblir nok et lite mysterium. Jeg ble selvfølgelig veldig lei meg, og fikk i ettertid høre at det var et smykke jeg skulle fått. Nå etter en liten stund har jeg begynt å tenke at hadde det vært min gave til ham som hadde blitt borte, så hadde jeg kjøpt en ny til ham. Men det ser ikke ut som om han tenker som meg... Er det smålig av meg å være litt skuffet over dette, eller hadde dere andre også blitt litt plaget av dette?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Er det smålig av meg å være litt skuffet over dette? JA, DET ER SMÅLIG
Kosemose Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Kanskje han har brukt opp julegavebudsjettet sitt for 2009? Eller kanskje han mentalt er ferdig med julegavene for 2009? Jeg syns ikke du bør bruke energi på å gå rundt og være skuffet eller tolke masse ting i dette. Selvfølgelig er det ergerlig for deg at du "går glipp av" et fint smykke, men det kommer da nye juler og bursdager Og hva symbolverdien angår: Jeg TROR virkelig ikke at det er noe mål på hvor lite/mye han elsker deg i forhold til om han kjøper nytt eller ikke.
pittie Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Hadde egentlig ikke brydd meg i det hele tatt, ikke alltid jeg og samboer utveksler gaver en gang.
Torine Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Det dukker nok opp. Veldig rart om julegaven bare forsvinner. Var det hjemme under treet den forsvant?
Snasen Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Åhh... første gang på lenge, hvor jeg har følt for å slå meg selv i hodet av et innlegg på kg. *feeling gooooood*
Gjest Gjest_Anine_* Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Og hva symbolverdien angår: Jeg TROR virkelig ikke at det er noe mål på hvor lite/mye han elsker deg i forhold til om han kjøper nytt eller ikke. Det tror ikke jeg et sekund heller. Jeg vet at han elsker meg veldig mye. Jeg er ikke vanligvis veldig opptatt av presanger og ting. I fjor droppet vi julegavene til hverandre fordi vi heller ville bruke pengene våre på andre ting. Men denne greia nå plager meg av en eller annen grunn. Han har lovet å bli flinkere på romantiske gester ettersom det er noe jeg har savnet i de siste årene, så det er derfor dette kanskje er mer plagsomt enn det vanligvis hadde vært. Jeg vet at han har råd til å kjøpe gave til meg hvis han har lyst, så det står ikke på økonomien.
Bomullstrusa Skrevet 2. januar 2010 #8 Skrevet 2. januar 2010 Hvor forsvant den? Etter at den kom under treet? Har dere sett gjennom søppelet etter gaveoppakkinga? Vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert. Har det ikke vært mer smakk om det heller?
Gjest Gjest_Anine_* Skrevet 2. januar 2010 #9 Skrevet 2. januar 2010 Åhh... første gang på lenge, hvor jeg har følt for å slå meg selv i hodet av et innlegg på kg. *feeling gooooood* Javel? Kan du utdype? Det er ikke som om verden står og faller på dette, men jeg bare ønsket andres tanker om denne lille greia.
Gjest Gjest_Anine_* Skrevet 2. januar 2010 #10 Skrevet 2. januar 2010 Hvor forsvant den? Etter at den kom under treet? Har dere sett gjennom søppelet etter gaveoppakkinga? Vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert. Har det ikke vært mer smakk om det heller? Jeg vet ikke når den ble borte. Vi har lett grundig overalt (alle søppelposer og lignende også), men den er ikke å finne.
Snasen Skrevet 2. januar 2010 #11 Skrevet 2. januar 2010 Javel? Kan du utdype? Det er ikke som om verden står og faller på dette, men jeg bare ønsket andres tanker om denne lille greia. Jeg får vel og bare bryte ut med meningen min, som tydeligvis var så vanskelig å forstå: Ja, det er smålig!
Bomullstrusa Skrevet 2. januar 2010 #12 Skrevet 2. januar 2010 Jeg vet ikke når den ble borte. Vi har lett grundig overalt (alle søppelposer og lignende også), men den er ikke å finne. Veldig rart da! Jeg hadde ihvertfall forventet at det ble snakket om, for hadde det vært meg og min gave til kjæresten som ble borte, hadde jeg fått helt hetta. Kan jo ikke bare forsvinne. Kanskje han glemte å kjøpe, og bare lata som den hadde forsvunnet? Ikke vet jeg..
Gjest caramiacaramella Skrevet 2. januar 2010 #13 Skrevet 2. januar 2010 Hm, det hørtes da litt rart ut. Mistet han den eller? Kan han bare ikke finne den? Dersom kjæresten min hadde mistet julegaven min, hadde jeg nok blitt litt lei meg, og håpt at han ville kjøpt en ny en til meg. Tviler på at jeg hadde nevnt det da...men jeg tror nok at han ville ha kjøpt en ny en til meg. Likestiller det med at gaven jeg kjøpte til ham da jeg var i utlandet nettopp(vi har en tradisjon med å kjøpe små gaver til hverandre når vi er ute og reiser )ble tatt fra meg da jeg gikk gjennom sikkerhetsgreiene(det var en parfyme, og jeg hadde selvfølgelig glemt at det ikke er lov å ha med slikt på flyet). Siden gaven hans ble tatt, måtte jeg nesten finne en liten ting i butikken på flyplassen :gjeiper: Selv om ikke gaven ble like fin, kunne jeg jo ikke komme hjem tomhendt...antar at kjæresten min hadde følt det samme dersom han hadde mistet julegaven min, at han måtte kjøpe en ny.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #14 Skrevet 2. januar 2010 Ikke tenk så mye på det Ts, du får sikkert noe ekstra fint til bursdag
Jade Skrevet 2. januar 2010 #15 Skrevet 2. januar 2010 Han regner vel med at den dukker opp igjen. Det er jo bare dumt å kjøpe en til når den antakeligvis ligger hjemme eller der dere feiret julaften. Evt. i bilen, eller at en av gjestene har fått den med i alt pakkestresset. Kanskje han tenkte at hvis den ikke dukker opp igjen innen et par uker, så kjøper han ny (hvis han har råd).
Crow Jane Skrevet 3. januar 2010 #16 Skrevet 3. januar 2010 Så du skulle få 4 gaver av han, men fikk bare 3? Skjønner godt at du er både skuffet og mistenksom, MEN: Min samboer og jeg har vært sammen i 4 år, og på den tiden har jeg fått 2 bursdagspresanger og 3 julegaver ... + blomsterbukett 1 gang... bare for å gi deg noe konkret å sammenlikne med. Ingen overraskelser eller reisegaver eller noe slikt i det hele tatt. Og JA - jeg blir også skuffet, gang på gang på gang.... også minner jeg meg selv på alle de herlige egenskapene han også har...og går videre i livet. Men det må jo være lov å ha følelser, TS.... så til deg :-)
Gjest Gjest_Anine_* Skrevet 3. januar 2010 #17 Skrevet 3. januar 2010 Jeg fikk to små gaver, men skulle fått tre. De to var bare bigaver til hovedgaven. Men jeg tar poenget altså Jeg tviler på at han regner med at den dukker opp. Jeg har lett veldig grundig og den er virkelig borte. Han er ikke typen som går og husker på ting, så om han ikke har kjøpt noen ny innen nå kommer det heller ikke til å skje. Jeg setter pris på alle svar, særlig de som på en hyggelig måte får meg til å kjenne på at dette ikke er så ille. Det er litt derfor jeg tok det opp her også, fordi da slipper jeg å gå og gnure på dette eller være en urimelig kjæreste. KG er fint sånn
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #18 Skrevet 3. januar 2010 Når ble den borte da? Før julaften? Hadde du pakket den opp? Ble den lagt under treet? Så du i det hele tatt pakken før han sa den var borte?
Gjest Gjest_Buster_* Skrevet 3. januar 2010 #19 Skrevet 3. januar 2010 Julegaven ble borte, kan jeg være litt skuffet over at han ikke har kjøpt en ny? 1 Hvem rotet den bort? Du? 2 Hvor mye penger har kjæresten din? 3 Med dette spørsmålet viser du at du ikke er verdt å gi en julegave til.
Crow Jane Skrevet 3. januar 2010 #20 Skrevet 3. januar 2010 3 Med dette spørsmålet viser du at du ikke er verdt å gi en julegave til. ...også dumme meg som trodde man ga gaver fordi man hadde lyst til å gi bort noe - og ikke veide for og mot hvor vidt mottakeren var verdig eller ikke... Nei, vet du hva, Buster... Det må da virkelig være lov til å ha følelser. Særlig når hun serverer dem her på forumet og ikke i fjeset på typen sin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå