Gå til innhold

Hva med negler?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet

Jeg er mann, og håper ikke det er i seg selv inngangsbillett til å bli hakket på nå...

Jeg har lest litt i forumet her nå, ikke spør meg hvorfor.. Havnet her ved en tilfeldighet.

Det jeg har oppdaget, og som også har forundret meg ved mange anledninger: (Enkelte)Kvinner er så opptatt av hvordan de ser ut, hår, klær, støvletter og make-up, men hva med neglene???

Slik jeg ser det virker det som de aller fleste kvinner glemmer neglene helt. Har lest her om noen som kjøper plastprodukter på Cubus og andre steder som de limer på, men hva er da det???

Jeg har vært i mange land, og i en del av dem har kvinner negler som er rene kunstverk. Om noen skulle være så gale her og skaffe seg negler fra en salong ser det jo ut som om franske er maksimum av hva de tør å kline til med. Hva er det med franske negler? Det er jo så utrolig mye annet som er lekkert og kult.

Er norske damer litt feige? Jeg er ikke ute på noe tokt for å hakke på norske kvinner, men jeg er faktisk litt nysgjerrig på dette. Er dere redde for å skille dere ut? Jeg har sett vakre kvinner, håret flagrer, smilet glitrer, øynene skinner, men neglene er totalt gnagd ned av to skinnende hvite fortenner.

Er det negldesignere i norge som ikke kan lage skikkelige design negler, eller er det dere som ikke tør å slippe dem til (snakker generelt)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er avhengig av å ha "fine" negler.

Har hatt slik fransk manikyr i ca 14 år. Dette er veldig morsom da det er mulig å ha masse med mønster og farger ettersom hva en skal ut på. Hadde en periode ett "smykke" i den ene lillefingeren også.

De små periodene jeg er uten sitter jeg nesten på hendene mine. Føler at fingrene er amputerte på en måte. Tror aldri jeg klarer å slutte med dette.

Begynte med at jeg fikk lagt disse på i salong, men har med tiden tatt kurs og utfører dette selv nå. Myyyye billigere.

Skrevet
Jeg er mann, og håper ikke det er i seg selv inngangsbillett til å bli hakket på nå...

Jeg har lest litt i forumet her nå, ikke spør meg hvorfor.. Havnet her ved en tilfeldighet.

Det jeg har oppdaget, og som også har forundret meg ved mange anledninger: (Enkelte)Kvinner er så opptatt av hvordan de ser ut, hår, klær, støvletter og make-up, men hva med neglene???

Slik jeg ser det virker det som de aller fleste kvinner glemmer neglene helt. Har lest her om noen som kjøper plastprodukter på Cubus og andre steder som de limer på, men hva er da det???

Jeg har vært i mange land, og i en del av dem har kvinner negler som er rene kunstverk. Om noen skulle være så gale her og skaffe seg negler fra en salong ser det jo ut som om franske er maksimum av hva de tør å kline til med. Hva er det med franske negler? Det er jo så utrolig mye annet som er lekkert og kult.

Er norske damer litt feige? Jeg er ikke ute på noe tokt for å hakke på norske kvinner, men jeg er faktisk litt nysgjerrig på dette. Er dere redde for å skille dere ut? Jeg har sett vakre kvinner, håret flagrer, smilet glitrer, øynene skinner, men neglene er totalt gnagd ned av to skinnende hvite fortenner.

Er det negldesignere i norge som ikke kan lage skikkelige design negler, eller er det dere som ikke tør å slippe dem til (snakker generelt)?

Få norske kvinner "gidder" å stelle neglene skikkelig, evt bruke kunstige negler som er mye mer vanlig i de fleste andre land.

Årsaken til det, er selvsagt den gjennomsyrede sosialistiske samfunnsmodellen her til lands, hvor man ikke oppnår noe ved å se bra ut....(sammenlignet med mange andre land)

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet
Få norske kvinner "gidder" å stelle neglene skikkelig, evt bruke kunstige negler som er mye mer vanlig i de fleste andre land.

Årsaken til det, er selvsagt den gjennomsyrede sosialistiske samfunnsmodellen her til lands, hvor man ikke oppnår noe ved å se bra ut....(sammenlignet med mange andre land)

Kanskje er det samfunnsmodellen som du sier, men hva da med Russland, Ukraine og de baltiske statene hvor i allefall jeg har sett mye flotte negler?

Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv: jeg har ikke lov til å ha verken lange negler eller neglelakk på grunn av studier og jobb. Men når jeg har ferie setter jeg på akrylnegler. Bare synd at det er et helvete å file de ned når jeg skal tilbake på jobb/skole. Satte på i september, og de har først nå fått tilbake tykkelsen. Bruker kun neglelakk hvis jeg skal noe spesielt, men kan aldri ha lengde på neglene. Dessuten synes jeg det er stygt med mønster på neglene, spesielt hvis de er lange.

Så ha det i bakhodet: det er forbudt med den slags i mange yrkesgrupper.

Kanskje vi norske jenter er mer praktiske enn utenlandske? Jeg har i hvert fall ikke mulighet til å ha negler til tusenvis av kroner - de blir jo bare ødelagte. Her snekrer vi, maler, bytter dekk og måker snø.

Jeg må forøvrig få kommentere at du er én av tusen menn som bryr seg om negler

Noen spesiell grunn ? :fnise:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Dette har jeg ingen som helst tro på. Jeg liker lange negler jeg, men desverre er ikke mine negler spesielt sterke og derfor må jeg bruke kunstige hvis jeg skal ha det. I Norge er dette rett og slett altfor dyrt til at jeg har råd til å gjøre dette spesielt ofte.

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet
Jeg må forøvrig få kommentere at du er én av tusen menn som bryr seg om negler

Noen spesiell grunn ? :fnise:

Hehe, neida det er ingen fetish eller noe slikt...

Jeg bare synes det virker som mange kvinner glemmer en viktig ting når de skal ut og være fine. Det virker som neglene er et glemt tema bare. Etter å ha sett meg rundt her inne ser jeg jo også at det ofte er helt andre ting enn negler som får mest fokus. Det er forsåvidt greit at ikke neglene er main ingrediens her, men for mange virker det totalt bortglemt.

Ser bare litt rart ut når alt annet på dama "stemmer", men så er neglene furete og nedbitte...

For meg virker det nesten som å pynte juletreet og glemme stjerna i toppen.. hehe

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet
Dette har jeg ingen som helst tro på. Jeg liker lange negler jeg, men desverre er ikke mine negler spesielt sterke og derfor må jeg bruke kunstige hvis jeg skal ha det. I Norge er dette rett og slett altfor dyrt til at jeg har råd til å gjøre dette spesielt ofte.

Hvor mye blir brukt på klær og annet i løpet av en mnd da?

Ok, jeg forstår at det er dyrt, men hvorfor tør ikke norske damer å prøve annet enn fransk? De få gangene jeg ser en dame med negler er det fransk som gjelder. Er det designeren eller kunden som er begrensningen i dette (akkurat nå) iskalde land.

Gjest fargerik
Skrevet
Hvor mye blir brukt på klær og annet i løpet av en mnd da?

Ok, jeg forstår at det er dyrt, men hvorfor tør ikke norske damer å prøve annet enn fransk? De få gangene jeg ser en dame med negler er det fransk som gjelder. Er det designeren eller kunden som er begrensningen i dette (akkurat nå) iskalde land.

Det er mye arbeid om vi skal lage til neglene slik selv. (og hos proffe betaler du dyre dommer for noe som varer et par dager) jeg gjør det jeg, to tre ganger i måneden, da ser de ut som kunstverk. Men de blir ødelagt på få dager, og med den jobben jeg har.. Så ja. + all mengden neglelakk som går med er ikke bra for miljøet på en millimeter. Det er veldig ugunstig rett og slett. I de baltiske landene har jeg forstått det slik at det er enten eller.

Gjest provosert
Skrevet

Vi bruker masse penger på hår, sminke, hudpleie, kropp osv. for å se pene ut. Og nå må vi pigede bruke på negler også?

Kan ikke dere menn begynne å bry dere litt mer om utseende heller?

Gjest provosert
Skrevet
Vi bruker masse penger på hår, sminke, hudpleie, kropp osv. for å se pene ut. Og nå må vi pigede bruke på negler også?

Deres eget utseende altså...

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet

Jeg håper for din skyld dette var ironi. Du sier det jo selv, du bruker penger på alt annet, men glemmer en liten detalj. Selvsagt er ikke det å ha pene negler livsviktig, men det er da en detalj som ikke bør glemmes. Jeg tror ikke jeg selv ville synes jeg så spesielt bra ut en kveld på byen om neglene var svarte av olje f.eks.

Jeg vet ikke med deg, men er det ikke slik at selv med litt flott undertøy under kjolen så føler man seg litt ekstra fin? Jeg tror det blir mye av det samme med negler eller andre små detaljer som faktisk er mye mye mer synlige enn folk selv er klar over.

Tenk deg at du f.eks arbeider i en butikk eller på et kontor. Tror du ikke kundene legger merke til neglene?

Når det gjelder oss gutta er det nok også svært mange som ikke er så opptatt av hvordan de ser ut. Men det blir nok en annen tråd. Du må gjerne være sint eller provosert, jeg stilte kun et spørsmål, og ut i fra min erfaring med forum er jo poenget å få matnyttige svar. men som svar på tiltale er jeg faktisk veldig opptatt av hvordan jeg ser ut, og det er de fleste jeg kjenner også. Faktisk vil jeg si at de fleste menn jeg kjenner holder seg langt bedre enn kvinnene de er gift med. Kanskje det er som min mor en gang sa: Dere menn blir bare kjekkere med åra.. :fnise:

Jeg forbeholder meg til svaret ditt som et forsøk på å være morsom, så får du heller bare sitte der å være provosert.

Skrevet

Negler er vel så viktig det! Jeg liker å ta vare på de og bruke fransk manikyr samt forskjellige farger, morsomt å variere litt!

Det verste jeg ser er nedbitte negler... lite fint! :nei:

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet
Negler er vel så viktig det! Jeg liker å ta vare på de og bruke fransk manikyr samt forskjellige farger, morsomt å variere litt!

Det verste jeg ser er nedbitte negler... lite fint! :nei:

Se der ja! Det var jenta si det!

Jeg er helt enig med deg jeg. Men hvorfor kun fransk? Det er jo masse annet kult. Satt pga denne diskusjonen å tittet litt på grupper med negldesign på Facebook, og det er da faktisk noen som er ganske kreative der. Hva er det med Fransk som gjør at alle kvinner jeg kjenner velger fransk?

Skrevet

Fransk manikyr er enkelt og elegant, syns nå jeg!

Hva annet tenker du på som vi kan prøve oss på? Har du noen bilder kanskje?

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet

Må ærlig talt innrømme at jeg ikke en gang vet hvordan jeg legger til bilder i dette forumet. Jeg tenker ikke på noe spesielt, bare at det er mye annet som er kult. Det går jo an å ta lakk på de også tror jeg om man blir lei?

Jeg vet sant å si ikke så mye om negler annet enn at jeg synes det er pent.

Dette er kun noe av det jeg fant av grupper på facebook. De har en del bilder, riktignok ikke alt like lekkert, men iallefall ikke bare franske...

Kan prøve å lime inn linker (håper det funker):

Studio Caramel:

http://www.facebook.com/group.php?gid=1750...4.3504729342..1

Strøget negldesign:

http://www.facebook.com/group.php?gid=8005...4.3504729342..1

Junes negldesign:

http://www.facebook.com/group.php?gid=4447...4.3504729342..1

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet

Må bare legge til at du har rett i at det er enkelt og elegant. Det er veldig stilrent.

Skrevet

Jørgen, du har nå inspirert meg til å gripe fatt neglelakkene. Har fra før lange velstelte negler, og ofte fransk manikyr siden det er så enkelt og klassisk. Men nå, nå skal jeg gjøre slik (på ekte negler)

;)

Litt gøy med mønster på neglene nå i vintertiden.

Skrevet
Må ærlig talt innrømme at jeg ikke en gang vet hvordan jeg legger til bilder i dette forumet. Jeg tenker ikke på noe spesielt, bare at det er mye annet som er kult. Det går jo an å ta lakk på de også tror jeg om man blir lei?

Jeg vet sant å si ikke så mye om negler annet enn at jeg synes det er pent.

Dette er kun noe av det jeg fant av grupper på facebook. De har en del bilder, riktignok ikke alt like lekkert, men iallefall ikke bare franske...

Kan prøve å lime inn linker (håper det funker):

Studio Caramel:

http://www.facebook.com/group.php?gid=1750...4.3504729342..1

Strøget negldesign:

http://www.facebook.com/group.php?gid=8005...4.3504729342..1

Junes negldesign:

http://www.facebook.com/group.php?gid=4447...4.3504729342..1

Ahh ja da skjønner jeg hva du tenker på! Men ofte med slike design på neglene så har man jo falske negler..og det blir ganske dyrt i lengden! Har selv hatt det før, da riktignok også med fransk manikyr. Jeg syns ofte de med masse stæsj på blir FOR mye og for harry for min del!

Men de med litt blomster på er jo litt fine :) men det kan jeg nok ikke gjøre selv... da trenger man litt av hvert og det er ikke bare bare å gjøre det selv :) så nøyer med med forskjellige farger jeg :biggrin:

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet
Jørgen, du har nå inspirert meg til å gripe fatt neglelakkene. Har fra før lange velstelte negler, og ofte fransk manikyr siden det er så enkelt og klassisk. Men nå, nå skal jeg gjøre slik (på ekte negler)
;)

Litt gøy med mønster på neglene nå i vintertiden.

Wow.. Jeg visste ikke at det der var mulig. Det så kult, og heller ikke så altfor vanskelig ut. You go girl!!! :)

Kanskje du kan legge ut et bilde av resultatet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...