Gå til innhold

Vil gi bort til loppemarked

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har masse ting og tang som er loppemarkedmateriale, men jeg vil ha det vekk NÅ, og ikke når loppemarkedsesongen starter :). Er det andre som tar i mot "lopper" og bruker dem til noe fornuftig? Bor i Oslo. Vil gjerne at tingene skal gjenbrukes, har ikke lyst til å kaste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fretex eller andre second-hand butikker?

Skrevet

Nei, det er lopper, ikke second hand-ting, hvis du mener hva forstår :).

Skrevet

Noen som har loppemarked har lagringsplass og tar i mot hele året. Se om du finner info eller noen du kan kontakte her eller her.

Skrevet

Fant ikke noe på den første, og loppemarked.info vil ikke laste inn de sidene som handler om å gi bort lopper :(. Men på hovedsiden ser det bare ut til at det er i Lommedalen det går an å levere, og det blir for langt :(.

Ingen andre organisasjoner, markeder eller lignende som tar imot lopper?

Skrevet

Hva er forskjell på loppemarked og fretex når det gjelder "standen" på ting? Hvis det er "søppel" så har det vel ikke noe å gjøre på et loppemarked uansett? Blir rett og slett irritert når jeg går på loppemarked med sønnen vår og 90% av lekene som er der er ødelagte!

Poenget mitt er at hvis det ikke er ødelagt, så kan vel Fretex o.l. ta i mot det. Og hvis det er ødelagt, så vær grei å ikke gi det bort til loppemarked heller. De har faktisk loppemarked for å tjene penger til en god sak. Ikke bruke masse penger og tid på å ta i mot søppel og kjøre det på dynga etterpå.

Skrevet
Hva er forskjell på loppemarked og fretex når det gjelder "standen" på ting?

Enig i at man ikke skal gi søppel til loppemarkeder, men jeg tenker at man godt kan gi ting til loppemarked som ikke er bra nok for Fretex. Mulig jeg tenker feil, men jeg ser på Fretex som en gjenbruksbutikk som selger brukte, skikkelige ting, mens man kjøper småtteri og snurrepiperier på loppis for en femmer. Nå er det lenge siden jeg har vært på Fretex, da :).

Skrevet

Fretex i Ole Deviks vei tar i mot alt mulig som er i god stand dvs. salgbart være seg fra et klesplagg til en kaffekopp eller pocketbok. Jeg har vært der mange ganger og levert i kjelleren på butikken.

Skrevet

Enig, søppel blir et problem for idrettslag som arrangerer loppemarkedene. Det koster de mye ekstra å både sortere og få det vekk etterpå.

Er det ødelagte ting bør det kastes.

Skrevet

Men er det småting som ikke er søppel (og salgbart), så tar vel fretex o.l. i mot det. De selger ikke bare møbler og klær. De selger pynteting, kjøkkenting, osv også som gjerne koster rundt 5 kr.

Skrevet

Da fikk jeg litt tips om hvor jeg kan levere mine poser med bøker og filmer. Greit å bli kvitt det!

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Legg ut på finn at du har lopper til avhenting for loppemarked, nå. 

Anonymkode: 80d33...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...