Gjest caramiacaramella Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Jeg føler jeg leser så mye her på KG om jenter som blir sjalu bare kjæresten deres snakker med en annen jente. Mange av vennene mine er også ganske sjalu av seg, og flere nekter kjæresten å gå ut dersom de ikke er med(!) av frykt for at de skal flørte med andre jenter. Heldigvis er ikke kjæresten min særlig sjalu, men jeg har merket at han blir det iblant. Jeg derimot, blir aldri sjalu. Jeg har møtt flere av exene hans, og ikke hatt noen "sjalu-følelser" mot dem. Ser ikke på dem som noe annet enn vanlige jenter jeg hilser hyggelig på. Ville for eksempel ikke hatt noenting imot det dersom han ville finne på noe med en av dem en dag, fordi jeg synes det er fint med folk som kan fortsette å være venner etter at de slår opp. Her er kjæresten og jeg litt uenige, han liker det ikke når jeg finner på noe med ekser... Jeg synes heller ikke det gjør noe dersom han snakker, danser eller flørter litt med andre jenter når han er ute(så lenge det ikke går lengre enn det). Jeg har tenkt i det siste at det kanskje er noe galt med meg siden jeg ikke blir sjalu. Flere av vennene mine ser iallfall ut til å gjøre det... Samtidig så tenker jeg at det kan være at jeg rett og slett er så sikker på at han bare vil ha meg og aldri kommer til å være utro at jeg ikke trenger å være sjalu, om dere skjønner hva jeg mener? Vet ikke helt jeg, hva tenker dere? Blir dere lett sjalu?
Bomullstrusa Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Jeg blir nok ganske lett sjalu, men det er det eksen min som kan for. Han var utro, og holdt det hemmelig i et halvt år med rar oppførsel osv. Han fikk meg til å føle meg som et null. Fikk dårligere selvtillit, som ikke er bygget opp ennå, tre år etter... Har vanskelig for å stole på min nye kjæreste nå. Han har ikke gjort det helt enkelt for meg heller da, når sant skal sies; men så har jeg blitt veldig var på alt mulig etter eksen. Fæl til å ta ting i verste mening osv. Du har kanskje veldig god selvtillit? Heldig er du ihvertfall, som ikk trenger å bruke energien din på sjalusi. Det gjør bare vondt.
Gjest Emera Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Jeg er heller ikke sjalu, og føler meg aldeles ikke unormal av den grunn.
Bomullstrusa Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Jeg er heller ikke sjalu, og føler meg aldeles ikke unormal av den grunn. Hva gjør at du ikke er sjalu? Råd og tips?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 TS, jeg er som deg. Jeg ser ikke verdien i å være sjalu og misunnelig. Jeg vet at det jeg har, har jeg for en grunn. Om min mann ikke lengre ser verdien i et forhold med meg, og finner lykken med en annen kvinne så er det faktisk greit for meg. Jeg blir jo såret, men hvorfor skal jeg være deprimert over noe som ikke fungerte? Da styrer jeg meg heller inn mot noen som vil ha meg. Mennesker er fantastisk fascinerende å bli kjent med uansett. Det er helt naturlig å være sjalu, og jeg forstår godt menneskene som blir sjalu. Om en dame legger seg etter min kjæreste, rett forran øynene på meg så blir jeg sjalu..men sjalu på en måte som fyrer meg opp på en deilig måte. Jeg liker følelsen fordi det er godt at jeg har noe som er ettertraktet, og det er deilig å ha noe å 'beskytte' om du forstår. Jeg stoler på at skjebnen bringer meg gode ting, så hvorfor misunne det som andre får? Jeg klarer det ikke om jeg prøver en gang.
Gjest Emera Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Hva gjør at du ikke er sjalu? Råd og tips? Nei, kan jeg formulere det da tro..? Jeg har vel aldri vært plaget av sjalusi, egentlig. Fortid er fortid, og så lenge jeg gjør mitt beste i et forhold så får framtid være framtid også. Det er ikke mye jeg kunne ha gjort uansett, om det fantes en grunn til å være sjalu. Å gå inn i et forhold er å ta en sjanse, sånn vil det vel alltid være.
Torine Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Ikke noe galt med deg i det hele tatt, vi er bare forskjellig. Jeg er ikke sjalu i det hele tatt, men har en samboer som fortsatt kan være litt sjalu etter over 12 år sammen. Jeg respekterer også hans følelser og ønsker om hva som sårer han. Derfor ville jeg fortsatt tatt hensyn til kjæresten om jeg var deg og kutta kontakten med de gamle eksene.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #8 Skrevet 2. januar 2010 Samtidig så tenker jeg at det kan være at jeg rett og slett er så sikker på at han bare vil ha meg og aldri kommer til å være utro at jeg ikke trenger å være sjalu, om dere skjønner hva jeg mener? Da er det jo ikke så rart du ikke er sjalu. Men hvis du fikk vite at han hadde hatt et forhold til en yngre og svært vakker kvinne i et halvt år, hadde du ikke blitt sjalu da heller? Hvis du ikke hadde blitt sjalu da så tror jeg rett og slett du ikke hadde hatt noen følelser for han.
Gjest caramiacaramella Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Da er det jo ikke så rart du ikke er sjalu. Men hvis du fikk vite at han hadde hatt et forhold til en yngre og svært vakker kvinne i et halvt år, hadde du ikke blitt sjalu da heller? Hvis du ikke hadde blitt sjalu da så tror jeg rett og slett du ikke hadde hatt noen følelser for han. Antar du mener at han hadde hatt det forholdet mens vi fortsatt var sammen. Jeg tror ikke jeg hadde blitt sjalu i det hele tatt, bare veldig såret og sint. Dette er vel egentlig grunnen til at jeg stilte dette spørsmålet her, fordi folk mener det er rart at jeg aldri blir sjalu...begynte vel å lure på om det er normalt :klø: Men det er absolutt ikke slik at jeg ikke har følelser for ham, jeg elsker ham jo!
momo Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Jeg finnes ikke sjalu overhodet selv. Hvorfor er det vel flere grunner til, jeg bare klarer ikke å se for meg att typen er utro, tenker og det er hans tap da, ikke mitt. Men samtidig har jeg alltid elsket så høyt jeg kan uten att jeg skal bli alt for såret for å beskytte meg selv. Jeg er singel nå og har jobbet en del med att jeg bare elsker så mye att det er trygt. Så vet jo ikke om jeg vil bli litt sjalu den dagen jeg forhåpentligvis elsker en mann utrolig høyt.
Sommersol Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Vi må være forsiktige med sidestiller sjalusi og kjærlighet. Det betyr ikke at en elsker mer hvis en er sjalu. Jeg har aldri vært særlig sjalu. Jeg har vel kjent stikk av usikkerhet, men tror ikke jeg vil kalle det sjalusi. Jeg tenker at om han vil ha en annen er det lite jeg kan gjøre med det. Jeg ønsker ikke "holde" på en potensiell utro person (litt klønete sagt) Ekteskapet mitt endte pga utroskap (han var utro). Jeg følte egentlig aldri så veldig på sviktet, og valgte å ikke grave meg så veldig ned i det. Jeg var bare trist for at det som hadde vært var over. Er vanskelig og forklare hvorfor en ikke er sjalu, sikkert like vanskelig som å forklare hvorfor en er sjalu.
Cata Skrevet 3. januar 2010 #12 Skrevet 3. januar 2010 Melder meg i rekkene. Jeg er heller ikke sjalu. Kan nok av og til være litt usikker, men sjalu - niks. Tror jeg tenker omtrent som Sommersol, vil han heller ha en annen så er det ikke en døyt jeg kan gjøre med det og uansett så er det ikke "den andre damas" feil. Da er det mannen som er på ville veier. Og hvis han er det så er han helt klart ikke nok glad i meg, så da er det heller ikke noe jeg kan gjøre noe ved.
Anglofil Skrevet 3. januar 2010 #13 Skrevet 3. januar 2010 Vi er nok forskjellige ja, og bra er det. Ja, jeg kan være sjalu jeg, og jeg skammer meg ikke over det. Det er en del av den jeg er, og så lenge det ikke utvikler seg til en syklig sjalusi trenger det heller ikke å være ensbetydende med noe negativt. Personlig er jeg glad at kjæresten også kan vise sjalusi (men han er mindre sjalu enn det jeg er), for meg viser det at ikke alt er likegyldig for han. Litt sjalusi kan gi en piff, men som sagt - bare det ikke blir for mye. Mvh Yvonne
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. januar 2010 #14 Skrevet 3. januar 2010 Jeg føler jeg leser så mye her på KG om jenter som blir sjalu bare kjæresten deres snakker med en annen jente. Mange av vennene mine er også ganske sjalu av seg, og flere nekter kjæresten å gå ut dersom de ikke er med(!) av frykt for at de skal flørte med andre jenter. Heldigvis er ikke kjæresten min særlig sjalu, men jeg har merket at han blir det iblant. Jeg derimot, blir aldri sjalu. Jeg har møtt flere av exene hans, og ikke hatt noen "sjalu-følelser" mot dem. Ser ikke på dem som noe annet enn vanlige jenter jeg hilser hyggelig på. Ville for eksempel ikke hatt noenting imot det dersom han ville finne på noe med en av dem en dag, fordi jeg synes det er fint med folk som kan fortsette å være venner etter at de slår opp. Her er kjæresten og jeg litt uenige, han liker det ikke når jeg finner på noe med ekser... Jeg synes heller ikke det gjør noe dersom han snakker, danser eller flørter litt med andre jenter når han er ute(så lenge det ikke går lengre enn det). Jeg har tenkt i det siste at det kanskje er noe galt med meg siden jeg ikke blir sjalu. Flere av vennene mine ser iallfall ut til å gjøre det... Samtidig så tenker jeg at det kan være at jeg rett og slett er så sikker på at han bare vil ha meg og aldri kommer til å være utro at jeg ikke trenger å være sjalu, om dere skjønner hva jeg mener? Vet ikke helt jeg, hva tenker dere? Blir dere lett sjalu? Kjæresten din er heldig. Jeg er ikke så sjalu selv, men min eks var sykelig sjalu, og det er et helvete! Høres ut som om dere har det fint.
Karry Skrevet 3. januar 2010 #15 Skrevet 3. januar 2010 Jeg blir heller ikke sjalu. Samtidig så er det nok litt annerledes om jeg er sammen med en jeg er virkelig glad i eller ikke. Om du skjønner. Men jeg blir ikke sjalu, synes bare det er flott at andre evt finner han attraktiv. Jeg stoler på den jeg er sammen med, og det er jeg bare nødt til. Den som er sammen med meg kan i realiteten være så utro han bare vil, for jeg er nødt til å basere et forhold på tillit. Jeg vil aldri betvile troskap inntil det motsatte er bevist. Kommer aldri til å sjekke hans sms eller mailer osv.
Gjest ikkesjalu Skrevet 3. januar 2010 #16 Skrevet 3. januar 2010 Da er det jo ikke så rart du ikke er sjalu. Men hvis du fikk vite at han hadde hatt et forhold til en yngre og svært vakker kvinne i et halvt år, hadde du ikke blitt sjalu da heller? Hvis du ikke hadde blitt sjalu da så tror jeg rett og slett du ikke hadde hatt noen følelser for han. Jeg er gjesten lengre oppe som ikke er sjalu. Hadde min kjæreste vært utro med en en yngre pen dame i et halvt år, så hadde jeg lagt forholdet på boks. Det er helt greit for meg, jeg vinner da bare på å finne med en mann som virkelig elsker meg. Min eks hadde et forhold til en så godt som modell. Jeg sosialiserte meg med henne og vi snakket på fester. Jeg var ikke et fnugg sjalu. Det har ikke noe med hvor mye følelser jeg har for kjæresten, men hvor mye tillit jeg har til forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #17 Skrevet 3. januar 2010 Denne så godt som modellen var en eks av ham, han var ikke utro.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #18 Skrevet 3. januar 2010 Dere som ikke er sjalu, hvorfor fortsetter dere ikke å være sammen med han hvis han er utro? Hvis dere ikke er sjalu er det vel ikke noe problem at han har sex med andre enn dere?
starligt Skrevet 3. januar 2010 #19 Skrevet 3. januar 2010 ærlig talt.skjønner godt at han ikke liker du finner på no emed eksene.om du overhodet ikke finn ssjalu,da syns jeg det er veldig rart.har du ikk ede følelsene som trenge for og ha et forhold med han? det er meg og min mening.normalt og være bitte litt sjalu eller mer. jeg hadde ALDRI godtatt at samboern hadde dratt ut og finni på noe med eksene sine. de er noe en bør være ferdig med.greit om en treffer på de tilfeldig og spør åssen det går å sånn.men noe mere enn det syn sjeg blir for dumt. det er min mening. jeg er ikke av den voldsomme sjalue typen. samboern kan godt ta seg en tur på byn og drikke med kompiser.og om han danser med andre jenter(ikke tett dansing)så jøss.bare dans. skal jo leve selv om en har dame/gutt.
Karry Skrevet 3. januar 2010 #20 Skrevet 3. januar 2010 Dere som ikke er sjalu, hvorfor fortsetter dere ikke å være sammen med han hvis han er utro? Hvis dere ikke er sjalu er det vel ikke noe problem at han har sex med andre enn dere? Nei det blir noe helt annet igjen. For en som er utro mot meg elsker meg enten ikke eller respekterer ikke forholdet, og det er helt nødvendige forutsetninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå